Case Study #12

Introducerea unor oferte comerciale de nerefuzat și modificări structurale în Google Ads pentru a reduce costurile de promovare, secretele care ne-au ajutat să creștem conversiile cu 50%, în cazul unui business specializat în produse pentru petreceri tematice.

Case Study #12: Cum am crescut conversiile cu 50% în vârf de sezon, pentru un business specializat în produse pentru petreceri tematice

A comercializa produse pentru petreceri tematice în România nu este deloc ușor, în contextul în care această piață este una de nișă, iar concurența în domeniu este acerbă. Cum am reușit să creștem numărul de conversii cu 50% în vârf de sezon pentru clientul nostru din acest segment de piață și ce secrete am folosit? Te invităm să descoperi în acest studiu de caz.

Contextul

În cazul unui business care comercializează produse pentru petreceri tematice (decorațiuni, ornamente, baloane, costume și accesorii) anumite momente din an sunt extrem de importante, deoarece atunci se înregistrează cele mai mari vânzări. Și în cazul clientului nostru, unul dintre cele mai importante momente erau petrecerile de Halloween de la finalul lunii octombrie.

Pentru acest business, era foarte important ca în luna octombrie, când clienții săi se pregătesc pentru petreceri și caută produse pentru decorarea spațiilor dedicate sau costume de Halloween, campaniile de promovare online să funcționeze la capacitate maximă și să aducă numărul maxim de conversii profitabile în raport cu bugetul investit.

Clientul și-a dorit să creștem performanța contului său de Google Ads, comparativ cu lunile anterioare, dar și față de anul trecut, și să menținem targetul de performanță al ROAS (Return on Ad Spend) la nivelul 5 (adică veniturile obținute să fie cu 500% mai mari, în raport cu sumele alocate pentru campanii, mai exact: la 1 RON cheltuit, să avem venituri de 5 RON).

Provocarea

Creșterea performanțelor într-o perioadă de vârf de sezon în cazul unui client cu experiență în domeniu și cu un istoric pozitiv în ceea ce privește evoluția contului său de Google Ads nu ar trebui să fie neapărat o problemă. Cu toate acestea, în 2023, a reprezentat o adevărată provocare.

Motivul? Chiar dacă, în raport cu anii trecuți, încă de la început clientul a avut performanțe bune în contul său de Google Ads, crescând constant ca volum și valoare a conversiilor și menținând ROAS-ul la 5, în acest an pe piață au apărut niște competitori redutabili. Aceștia aveau în portofoliu produse identice sau similare, însă la prețuri mult mai bune și cu un nivel de afișare în online mult mai intens.

În plus, contul de Google Ads al clientului înregistrase o creștere de peste 50% a Costului per Click (CPC), comparativ cu anul anterior, ceea ce a condus la o reducere a traficului pe site și a conversiilor.

Magazinul online al clientului nostru conținea produse ce pot fi achiziționate în mod recurent, iar numărul de clienți recurenți era la fel de important ca numărul clienților noi. În acest context, ca să menținem un număr mare de clienți recurenți sau să îl creștem, trebuia să convingem clientul să vină cu oferte mai bune decat cele ale competitorilor și să asigure diferențiatori puternici și eficienți, care să combată beneficiile oferite de alte companii din segmentul său de piață.

Ce strategie am folosit pentru a crește performanța, în ciuda competiției acerbe și a costurilor ridicate?

Rămâi alături de noi pentru a descoperi cum am reușit să folosim aceste informații în avantajul clientului!

Iată ce am aflat:

  • În realitate, Costul per Click (CPC) al clientului era mai mare cu 68% față de anul trecut
  • Existau anumiți competitori cu produse la prețuri mult mai avantajoase, comparativ cu produsele clientului
  • Produsele din magazinul online al clientului nostru se afișau pe poziții mai puțin favorabile în anunțurile de tip Shopping (cele care îți arată imaginea și prețul produsului tău, în pagina de rezultate Google)
  • Competitorii săi aveau pachete cu produse care se vindeau cel mai bine. Acestea ocupau cele mai multe poziții în anunțurile de tip Shopping vizibile în urma căutărilor pe Google
  • Site-ul clientului nostru nu prezenta un număr suficient de diferențiatori puternici care să îi convingă pe clienții săi să îi achiziționeze produsele

Soluția

I-am propus clientului nostru o serie de modificări cheie atât la nivelul campaniilor din contul său de Google Ads, cât și la nivelul site-ului său de eCommerce și al prețurilor la produsele din portofoliu.

Ce strategie am aplicat pentru website

Ce strategie am aplicat pentru contul de Google Ads

Ce este Comparison Shopping Service (CSS)?

Un CSS reprezintă un serviciu care activează prin platforma Google Merchant Center ce ajută campaniile Performance Max din Google Ads să afișeze anunțurile de tip Shopping prin licitare. Inițial, fiecare cont Merchant Center acționează prin CSS-ul gratuit de la Google numit Google Shopping, însă există alte CSS-uri private prin care se pot promova anunțuri Shopping în același mod, dar cu un discount de 20% la Costul per Click (CPC) la nivelul licitației.

Aceste CSS-uri private nu oferă discount 20% la costurile per click (CPC-urile) efective care se realizează în orice moment. In schimb, atunci când anunțurile de tip Shopping intră în licitația pentru afișarea în rezultatele căutărilor în Google, CSS-urile private participă la licitație cu o anumită sumă, la care adaugă încă 20%. În acest fel, devin mai competitive decât CSS-ul gratuit oferit de Google, asigurându-și poziții mai bune și o promovare a anunțurilor de tip Shopping la costuri mai reduse.

În acest context, era clar faptul că unii competitori mai importanți ai clientului nostru aveau avantajul de a licita mai mult pentru campanii în conturile lor de Google Ads, la un cost mai redus. Ei plăteau mai puțin, astfel își permiteau să aibă un trafic mai mare, bugete generale mai mari pentru cont și, implicit, un număr mai ridicat de conversii.

Cum am acționat pentru a îmbunătăți performanțele contului de Google Ads?

Extra-info

Ca să înțelegi cum funcționează lucrurile, trebuie să reții faptul că Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii din Google Ads. Cu ajutorul inteligenței artificiale, ele combină toate elementele de promovare disponibile – video, text, imagini, bannere etc. – într-o singură campanie. Aceasta folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele pe care Google le pune la dispoziție (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover). 

Atenție! Am făcut toate aceste modificări după prima săptămână a lunii octombrie 2023, într-un ritm destul de alert.

Ce rezultate am obținut?

Este important să precizăm că am decis să facem modificările în patru etape săptămânale, astfel încât să nu fie afectat procesul de învățare al contului Google Ads al clientului și acesta să nu fie influențat negativ de numărul mare de informații noi.

Iată în ce au constat, mai exact, aceste etape:

  1. Trecerea la un CSS privat, segmentarea campaniilor Performance Max în categorii cu produse de interes și modificările de preț și de diferențiatori efectuate pe site-ul de eCommerce al clientului
  2. Optimizarea Audience Signal astfel încât audiența țintă să fie mai relevantă și Costul per Click (CPC) mai scăzut
  3. Creșterea bugetelor alocate campaniilor Google Ads, astfel încât să obținem o majorare a vânzărilor
  4. Reducerea bugetelor alocate la final de lună, odată cu reducerea vânzărilor de produse specifice sezonului

Rezultate săptămânale vizibile imediat după implementarea primei etape:

Ce am obținut după implementarea etapei cu numărul 2:

Iată rezultatele săptămânale de după implementarea etapei cu numărul 3:

Ce am observat?

În fiecare săptămână, Costul per Click (CPC) a înregistrat o scădere constantă, iar numărul și valoarea conversiilor au raportat o creștere constantă. În acest context, ne-am asigurat că menținem și bugetele la un nivel optim pentru eficiența campaniilor.

După Halloween, am analizat atent rezultatele obținute în luna octombrie 2023 și le-am comparat cu cele din luna anterioară și cu cele din octombrie 2022.

Octombrie 2023 vs. Septembrie 2023

  • +55,22% ca număr de conversii
  • +47,29% ca valoare a conversiilor
  • +26,39% costul total

Octombrie 2023 vs. Octombrie 2022

  • +3,46% ca număr de conversii
  • +2,21% ca valoare a conversiilor
  • -0,99% costul total
Cere ofertă Întreabă-ne