Secrete de branding: Cum să oferi o identitate clară companiei tale

daria.finica13 martie 2024

A avea un brand puternic și bine definit poate face cu adevărat diferența între a fi doar un jucător în piață și a-ți duce business-ul la un alt nivel. Cum se dezvoltă brandurile și cum te poți asigura că cel pe care îl deții devine unul de succes? Ce ingrediente secrete fac ca un brand să fie ușor de recunoscut? Îți oferim răspunsul în cele ce urmează.

Îți dorești o identitate de brand de la A la Z, ai nevoie de un rebranding sau de componente individuale ale strategiei de brand, cum ar fi logo-ul?

Apelează la echipa noastră de branding! Hai să construim împreună o viziune unitară pentru business-ul tău!

Iată cât de important este să ai parte de un branding de calitate:

Mai mult:

 

Ce este o marcă?

Deși termenii marcă și brand sunt adesea folosiți unul în locul celuilalt, în realitate ei se referă la lucruri diferite. O marcă are în vedere elementul distinctiv prin care un business poate fi identificat în raport cu alte companii. Fie că este vorba despre un nume, un grup de litere sau cifre, un logo sau orice alt element similar, o marcă înregistrată este protejată din punct de vedere legal și oferă deținătorului drepturi exclusive în ceea ce privește utilizarea respectivei identități în context comercial. Ea reprezintă un prim pas în ceea ce privește procesul de branding.

Dar un brand?

În schimb, brandul înglobează toate experiențele, emoțiile și percepțiile asociate cu un business, un produs sau serviciu. Altfel spus, brandul reprezintă rezultatul relației și interacțiunilor dintre consumatori și compania ta: mai exact ceea ce oamenii simt, gândesc și spun despre un anumit business, serviciu sau produs.

În acest sens, construirea unui brand vizează realizarea unei entități coerente asociate unei companii, a unei reputații pozitive și a unei relații consolidate cu audiența țintă, fiind legată de valorile, povestea, cultura și chiar promisiunile pe care un business le poate transmite publicului.

Ce reprezintă brandingul?

Pe scurt, așa cum se poate deduce din denumire, brandingul este procesul prin care se construiește o imagine unică a unei companii, afaceri, produs sau chiar a unei persoane. Bineînțeles, el reprezintă mai mult decât aspectul vizual și implică mai mulți pași, de la  construirea unei identități coerente, bazată pe misiune, viziune, valori, a unei reputații pozitive, dar și a unei relații bune cu publicul. Cu toate acestea, el nu garantează crearea unui brand de succes, iar despre asta vom vorbi într-un articol viitor.

Ce elemente cheie pot fi înglobate în conceptul de branding?

  • Definirea identității de brand: Brandingul începe cu definirea identității de brand, pornind de la aspecte precum valorile, misiunea, viziunea, personalitatea și chiar promisiunile față de potențialii clienți, asociate cu business-ul tău. Coca-Cola, spre exemplu, și-a conturat identitatea pe valori precum bucurie și optimism. O identitate bine conturată îți poate oferi o direcție clară și coerentă de fiecare dată când comunici, orice alegi să comunici. 
  • Urmează Elementele vizuale și comunicarea, iar aici lucrurile pot fi simple sau complexe Logo-ul, culorile sau fonturile reprezintă elemente de bază ale brandingului, deoarece fac posibilă recunoașterea unui brand. În plus, elemente precum tonul vocii sau stilul de comunicare vor contribui semnificativ la construirea personalității brandului tău. Consistența în mesaje și comunicare sunt esențiale. Poți merge chiar mai departe de atât și să ai în vedere „împachetarea” produselor tale. Nu trebuie să fii Coca-Cola și să ai emblematica sticlă. Orice produs sau serviciu poate fi ambalat în conformitate cu personalitatea brandului.
  • Experiența: Bineînțeles, lucrurile nu se opresc aici. Experiența pe care reușești să o oferi publicului face și ea parte din percepția pe care o va avea acesta asupra business-ului tău. De la prima interacțiune cu un produs sau serviciu, până la serviciile ulterioare vânzării, fiecare punct de contact cu compania ta va influența semnificativ percepția asupra brandului tău și relația publicului cu acesta.
  • Reputația și credibilitatea: Construirea unei reputații solide și a unui grad mare de încredere în rândul publicului sunt esențiale pentru succesul unui brand. Inclusiv recomandările și testimonialele clienților pot contribui la modul în care brandul tău va fi perceput pe termen lung.

Avantajele unui branding profesionist

  • Vei fi mai ușor de recunoscut: Un brand puternic înseamnă un business, un produs, un serviciu memorabile și devine o primă alegere atunci când vine vorba despre realizarea unei achiziții.
  • Vei prezenta încredere: O identitate de brand coerentă și autentică, alături de o reputație cât mai bună, contribuie la creșterea credibilității brandului tău.
  • Vei fi diferit: Brandingul de calitate este o oportunitate excelentă de a te diferenția de concurență. În acest fel, serviciile sau produsele tale vor fi remarcate mai ușor.
  • Clienții îți vor fi mai loiali: Un branding eficient construiește o relație emoțională cu potențialii clienți. Mulți dintre ei se vor identifica cu valorile și povestea brandului tău și vor reveni pentru a face achiziții ulterioare.
  • Vei fi mai adaptabil: Dacă ai un brand solid, vei fi mai adaptabil și, în același timp, mai rezistent la schimbările din piață. O reputație construită pe încredere îți va ajuta brandul să gestioneze mai bine crizele și să rămână relevant în fața provocărilor.
  • Vei atrage talente și parteneri: Un brand bine definit și apreciat nu atrage doar potențiali clienți, ci și talente și potențiali parteneri, cu rezultate benefice pe termen lung pentru dezvoltarea business-ului tău.
  • Marketing mai eficient: O imagine de brand coerentă și o comunicare omogenă vor face ca eforturile tale de marketing să fie mult mai eficiente. Consistența în mesaje și păstrarea unei voci unitare fac comunicarea mai simplă și vor crea o percepție clară în mintea audienței tale.

Tesla – branding centrat în jurul ideii de inovație

Producătorul auto american a dorit să se îndepărteze de stilul specific industriei și s-a concentrat pe ideea de inovație și pe o abordare neconvențională, out of the box, de pionierat. Iar aceste elemente pot fi observate cu ușurință atât în logo-ul companiei, cât și în identitatea vizuală a Tesla.

Chiar și numele companiei indică faptul că acest brand se concentrează pe viitorul mobilității electrice, iar logo-ul pornește de la un element mecanic. Identitatea de brand a Tesla exprimă modernitate, inteligență, creativitate și interes pentru inovație și cercetare în industria în care activează.

Ce trebuie să reții este faptul că brandingul eficient nu înseamnă doar un logo atrăgător sau mesaje de marketing bine construite. În schimb, el reprezintă o abordare cuprinzătoare ce implică înțelegerea profundă a audienței, dezvoltarea unei identități autentice și angajamentul constant în a oferi o experiență pozitivă și valoroasă pentru clienții tăi.

Lasă-ne să îți creăm propria poveste digitală! Contactează-ne!