Folosește Google Ads pentru a-ți optimiza afacerea! Integrează inteligent campaniile PPC în funnelul tău de vânzări și nu vei mai rata niciun client!
În zilele noastre poate părea extrem de dificil să te faci remarcat, să îți faci business-ul să iasă în evidență printre numeroasele afaceri care activează în online. Ne-am întâlnit deja de-a lungul timpului, în repetate rânduri, cu problemele cu care te confrunți. Și vrem să îți spunem că, există instrumente și strategii care te pot ajuta să obții acces la clienți de calitate, în mod constant.
Iată o informație care sigur îți va atrage atenția: 79% dintre companiile care folosesc campanii PPC confirma faptul că acestea le-au crescut semnificativ vânzările. Mai mult, 64% dintre branduri intenționează să crească bugetul alocat PPC în următorul an.
Încă ceva care te-ar putea interesa despre Google Ads:
Cum îi poți face pe potențialii tăi clienți să afle mai ușor de tine și cum le poți influența decizia de cumpărare cu ajutorul unui funnel de vânzări bazat pe campanii PPC (pay-per-click)? Răspunsul la această întrebare nu este chiar atât de complicat.
Ți-am detaliat 5 pași strategici în articolul educațional, creat special pentru tine, pe care îl găsești la un click pe butonul care glisează în dreapta paginii.
Dar, mai întâi, e important să afli ce e un funnel de vânzări. Deși poate părea ceva pretențios, în realitate este destul de simplu.
Termenul funnel vine din engleză și înseamnă ‘pâlnie’. Un funnel de vânzare (sau sales funnel) reprezintă, în fapt, un model care analizează întregul proces prin care trece un potențial client, de la etapa în care nu a auzit deloc de business-ul tău, până la cea în care a luat decizia de a cumpăra serviciile sau produsele tale.
Cum construiești un funnel eficient, care să atragă clienți? Găsești răspunsul în articolul educațional pe care ți l-am pregătit.
Orice persoană care află de un produs sau serviciu care îi captează atenția reprezintă un lead. Însă, un lead nu este (încă) un client!
În opinia celor mai mulți oameni, este ideal să ai cât mai multe lead-uri. Însă, există business-uri unde contează mai mult calitatea lead-urilor, decât numărul lor. Mai exact, șansele ca un lead să devină un potențial client sunt mai mari dacă lead-urile tale provin dintr-o anumită nișă, au anumite interese sau, de ce nu, au pregătire într-un domeniu specific.
Spre exemplu: Dacă deții o companie IT care vinde software specializat pentru clinici medicale, vei avea nevoie de lead-uri de înaltă calitate, cu pregatire în zona medicală. În plus, cel mai probabil, s-ar putea să fie nevoie să asiguri training sau consultanță specializată, pentru a-ți convinge clienții să îți cumpere produsele.
Campaniile PPC (pay-per-click) îți pot fi de un real ajutor, dacă dorești să crești notorietatea brandului tău sau să obții noi lead-uri. De fiecare dată când un potențial client dă click pe o reclamă implementată prin PPC, fie că vorbim de Google Ads, de Facebook Ads, de Instagram sau de alte platforme, cel care a realizat reclama plătește pentru acel click.
Dacă iei decizia de business de a investi în campanii PPC de calitate, optimizate și implementate strategic, îți poți crește semnificativ vânzările și te vei asigura că vei atrage clienți noi în mod constant, pe termen lung.
Descoperă în articolul educațional pe care ți l-am pregătit de ce ar trebui să incluzi campaniile PPC în funnelul tău de vânzări!
Ai mii de vizite lunare pe site-ul tău de business, însă niciuna dintre ele nu se transformă în vânzare? În acest caz, este nevoie să îți optimizezi site-ul astfel încât potențialii clienți atrași cu ajutorul campaniilor PPC să ia decizia de cumpărare.
Ar trebui să te gândești la site-ul tău nu doar ca la un loc virtual de întâlnire pe care îl vizitează clienții tăi, ci și ca la un loc unde ai ocazia să le oferi diferite resurse. În plus, fiecare secțiune a site-ului ar trebui să îi ghideze prin funnelul de vânzări și să îi convingă să ia decizia de cumpărare.
Cum îți poți optimiza site-ul astfel încât să îl transformi într-un funnel de vânzare eficient? Vei descoperi acest lucru în materialul educațional pe care l-am creat pentru tine!
Articolul face parte dintr-o serie numeroasă de materiale educaționale – reunite sub umbrela Web Ventures Academy – pe care le pregătim periodic pentru a ne asigura că tu sau echipa ta aveți la îndemână toate resursele necesare pentru a beneficia la maximum de potențialul de marketing pe care îl are lumea digitală.
Web Ventures este o echipă cu ADN digital! Descoperă serviciile noastre și nu ezita să ne contactezi dacă ai întrebări!
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-18489939-5 | 1 minute | No description |
ak_bmsc | 2 hours | This cookie is used by Akamai to optimize site security by distinguishing between humans and bots |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__adroll | 1 year 1 month | This cookie is set by AdRoll to identify users across visits and devices. It is used by real-time bidding for advertisers to display relevant advertisements. |
__adroll_fpc | 1 year | AdRoll sets this cookie to target users with advertisements based on their browsing behaviour. |
__adroll_shared | 1 year 1 month | Adroll sets this cookie to collect information on users across different websites for relevant advertising. |
__ar_v4 | 1 year | This cookie is set under the domain DoubleClick, to place ads that point to the website in Google search results and to track conversion rates for these ads. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 1 year | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
KRTBCOOKIE_10 | 3 months | This cookie, set by PubMatic, is used to build a profile of user interests and to show relevant ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
tuuid | 1 year | The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner. |
tuuid_lu | 1 year | This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_QPY39XKR6T | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
DEVICE_INFO | 5 months 27 days | No description |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
PugT | 1 month | PubMatic sets this cookie to check when the cookies were updated on the browser in order to limit the number of calls to the server-side cookie store. |