4 greșeli frecvente în Content Marketing și cum să le corectezi

daria.finica22 august 2024

Marketingul de conținut e o lume dinamică, astfel că succesul inițial poate deveni dificil de menținut pe termen lung. Îți dezvăluim patru greșeli frecvente pe care le fac multe echipe de Content Marketing și îți oferim și câteva soluții practice prin care le poți corecta.

Ai nevoie de conținut unic și captivant pentru a-ți cuceri audiența? Încearcă serviciile noastre de Digital Strategy și Content Writing și rezultatele nu vor întârzia să apară!

Ți-am pregătit câteva cifre interesante despre eficiența Content Marketingului profesionist:

Iată cele mai frecvente 4 greșeli care pot apărea în Content Marketing:

1. Nu știi exact pentru cine sau de ce creezi conținut

Deși produci conținut creativ, bine scris sau realizat și consideri că acesta poate aduce valoare pentru publicul tău, audiența ta pare să nu fie interesată. Eforturile business-ului tău în ceea ce privește marketingul de conținut nu obțin prea multă tracțiune, iar cei care îți vizualizează materialele trec rapid mai departe fără a interacționa.

Aceasta este una dintre cele mai frecvente erori și indică faptul că nu îți cunoști totuși suficient de bine audiența și că nu ai setat un scop clar pentru care creezi conținut scris. Practic, încerci să atragi o audiență prea diversă, în loc să construiești o relație solidă cu o anumită parte a publicului, cea care are cel mai mult de câștigat din conținutul tău.

Care este soluția? O strategie de Content Marketing bine pusă la punct

Chiar dacă ai un conținut de foarte bună calitate, acesta nu va reuși să fie suficient de atractiv pentru a-ți duce business-ul la un alt nivel dacă tu, în calitate de owner sau marketer, nu ai o viziune clară asupra motivului pentru care îl dezvolți și asupra modului în care acesta te va ajuta să îți îndeplinești obiectivele.

Îți putem veni în ajutor cu o strategie de Content Marketing care să îți aducă rezultate, pornind de la experiența noastră dobândită în peste 13 ani de activitate în Marketing Digital. 

2. Conținutul tău poate fi perceput ca fiind arogant sau lipsit de empatie

Chiar dacă ești foarte entuziast cu privire la ceea ce dorești să transmiți către publicul tău, nu uita să îmbraci totul într-o formă pe care audiența să o înțeleagă ușor și cu care să rezoneze. Chiar dacă vrei să te prezinti ca lider în industrie sau pe un anumit segment de piață, ai grijă să îți amintești întotdeauna că un conținut de bună calitate are la bază un dialog pe care îl susții cu publicul tău și că ambele părți, atât tu, cât și audiența ta, trebuie să obțină beneficii din această interacțiune.

Dacă business-ul tău comunică mult, fără însă a demonstra publicului empatie față de problemele și nevoile cu care se confruntă și fără a exprima un interes autentic în a oferi ajutor, nu vei obține rezultatele pe care ți le dorești. Publicul tău nu va interacționa într-un mod real cu tine și nu se va angaja mai profund în a dezvolta o relație solidă.

Astfel de erori apar atunci când conținutul este axat exclusiv pe business-ul tău, pe ofertele și pe viziunea ta, fapt ce arată că afacerea ta este mai interesată să vorbească decât să asculte. Scopul final nu este doar să convingi utilizatorii să îți vadă sau să îți citească conținutul, ci și să facă anumite acțiuni: să se aboneze, să se înregistreze sau chiar să facă o achiziție.

Soluția? Pune-ți întotdeauna audiența pe primul loc

În loc să te concentrezi în special pe obiectivele tale, concentrează-te asupra rezultatelor pe care și le doresc clienții tăi. Amintește-ți că ei sunt persoane reale care își doresc să fie văzute și apreciate la adevărata lor valoare. Au nevoi, obiective, provocări și pasiuni unice, iar dacă experiența pe care o creezi în mediul digital în legătură cu business-ul tău îi face să simtă că sunt înțeleși și că le arăți empatie, vei avea șanse mult mai mari ca publicul tău să reacționeze pozitiv.

3. Ai lăsat lucrurile să stagneze

Este normal ca succesul acțiunilor tale să fluctueze și în ceea ce privește Content Marketingul. Tendințele din industrie, dar și interesele audienței tale evoluează, ceea ce înseamnă că subiectele și strategiile care funcționau în urmă cu câțiva ani nu mai sunt în prezent relevante. Chiar și publicul tău fidel poate deveni mai puțin receptiv la conținutul tău dacă acesta nu reflectă nevoile și prioritățile sale actuale.

Soluția? Evaluează și acționează!

Poate că performanțele în scădere înregistrate de conținutul tău nu reprezintă în mod direct vina ta, însă este responsabilitatea ta să observi atunci când lucrurile stagnează și să corectezi strategia și acțiunile de Content Marketing ale business-ului tău, ca să previi un eventual eșec major. După o analiza atentă a conținutului pe care îl comunici, vei putea observa unde sunt goluri de conținut, care sunt zonele unde obții performanță și ce subiecte stârnesc cel mai mult interesul audienței.

4. Depui efort până la epuizare

Atunci când tu sau echipa ta munciți prea mult, până la epuizare, încercând să obțineți rezultate excelente cu resurse foarte puține, lucrurile nu merg deloc înspre bine. Chiar dacă pe termen scurt pare că o astfel de rețetă funcționează, pe termen lung stresul rezultat poate să afecteze puternic productivitatea și moralul echipei, dar și calitatea a ceea ce comunică business-ul tău și chiar percepția asupra brandului.

Care este soluția?

În acest context, prioritizarea este cheia. Dacă nu ai toate resursele necesare, poți externaliza anumite proiecte de marketing, astfel încât să te concentrezi exclusiv pe proiectele unde aportul tău este de neînlocuit.

Vrei să afli mai multe despre serviciile noastre de Marketing Digital sau despre proiectele pe care le avem în portofoliu? Contactează-ne!