Pentru cele mai multe afaceri, Black Friday nu este doar o simplă vineri, este “acea vineri”!
Cu ajutorul unor strategii eficiente, poți transforma Black Friday și Cyber Monday – prima luni de după Black Friday – în momente de vârf în ceea ce privește vânzările pe care le înregistrează businessul tău.
Ce idei poți pune în aplicare pentru a avea campanii Social Media și PPC de succes în aceste perioade de reduceri? Rămâi alături de noi pentru a descoperi ce recomandări am pregătit pentru tine!
Dar, mai întâi, iată câteva cifre interesante despre aceste două momente importante din an:
- Vânzările globale de Black Friday au crescut cu 8% în 2023, față de 2022, în timp ce vânzările de Cyber Monday au crescut cu 6%.
- Anul trecut, în SUA, ratele de conversie de Black Friday au fost de 6,5% pentru desktop și 3,2% pentru mobil.
- 31% dintre cumpărătorii din această țară au declarat că promoțiile de tip fulger i-au convins să facă o achiziție.
- 64% dintre clienții din SUA intenționează să facă cumpărături de Black Friday online în acest an.
- 36% dintre clienți vor căuta oferte în Social Media.
- În România, vânzările de Black Friday Week au crescut în 2023 cu 13,5% față de 2022, iar valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 60 de euro.
Vrei să beneficiezi de serviciile echipelor noastre de Social Media și Performance Marketing? Te invităm să ne contactezi!
Ce strategii poți aplica pentru a avea campanii Social Media și PPC de Black Friday de succes?
1. Începe din timp și stabilește-ți obiective clare!
Pentru ca strategiile tale în Social Media și pentru campanii PPC din perioada reducerilor să funcționeze, e important să îți stabilești obiective cât mai clare. Vrei să îți crești nivelul de awareness, să îți crești conversiile, ori vânzările sau ai în plan o anumită combinație între aceste obiective? Un scop bine definit îți va oferi claritate și te va ajuta să știi exact ce pași trebuie să urmezi.
Îți recomandăm să începi să pui totul la punct din timp, pentru a avea lucrurile pregătite în perioada reducerilor și a profita la maximum de Black Friday și Cyber Monday. Poți să apelezi la campanii de tip teaser sau să îți anunți pur și simplu clienții că se vor bucura de oferte și promoții importante în perioada următoare. Astfel, le trezești interesul și îi ții conectați cu afacerea ta, ceea ce va crește șansele ca businessul tău să reprezinte o primă alegere în mintea clienților, atunci când aceștia își doresc să facă o achiziție.
2. Adaptează conținutul!
Dacă vrei să fii remarcat în Social Media, e important să îți adaptezi conținutul, în funcție de platformele sociale pe care dorești să îl publici. Conținutul video vertical de tip short este cel mai apreciat de audiență, fiind urmat de vizualurile statice de impact. Dacă dorești să ajungi mai rapid la clienții tăi, alege vizualuri care să iasă în evidență și să respecte imaginea de brand a businessului tău.
De asemenea, încearcă să profiți de trendurile din online, dar și să menții specificul brandului. Astfel, vei ajunge în mod organic mai ușor la clienți și, cine stie, unele postări ar putea chiar să devină virale.
3. Landing Page-uri simple și intuitive
Chiar dacă pui la punct campanii Social Media și PPC de impact, nu vei obține numărul de lead-uri și conversii dorit dacă utilizatorii nu ajung pe un Landing Page estetic și intuitiv, cu instrucțiuni clare care să îi ghideze la fiecare pas. Ai grijă să îi trimiți pe potențialii tăi clienți pe Landing Page-uri optimizate pentru mobil pe care sa le poată folosi cât mai ușor și, cu siguranță, vei obține rezultatele dorite. Îi vei convinge astfel mai ușor să facă o achiziție și chiar sa revină. Nu uita că utilizatorii cumpără produsele și serviciile tale, dar și experiența de shopping in sine.
4. Oferte VIP și campanii presale
Cu cât un produs sau serviciu dă impresia că este mai dificil de obținut, cu atât oamenii își vor dori mai mult să îl cumpere. Poți aplica acest principiu și de Black Friday! O strategie eficientă este să pui la punct campanii în Social Media și PPC în care clienții se pot înscrie inainte de Black Friday sau Cyber Monday pentru a fi siguri că vor achiziționa produsele dorite. Sau, poți crea campanii speciale pentru clienții tăi VIP.
5. Personalizează, personalizează, personalizează!
Secretul pentru a avea rezultate cât mai bune cu campaniile tale de reduceri în Social Media și în Google Ads? Personalizează-ți cat mai mult oferta și segmentează audiența, astfel încât să te asiguri că produsele tale vin în întâmpinarea dorințelor și nevoilor clienților.
Pentru a face acest lucru, trebuie să cunoști foarte bine Buyer Personas – profilul sau profilurile ideale ale clienților tăi. Astfel, le vei putea oferi promoții și produse personalizate, iar șansele tale de a obține un volum mai mare de vânzări vor fi mai mari. Echipa noastră te poate ajuta să creionezi cu precizie profilul clienților tăi.
6. Concentrează-te și pe cumpărătorii nehotărâți
O parte a strategiei tale de Black Friday și Cyber Monday ar trebui să includă și potențialii tăi clienți care au intrat pe site, au vizualizat anumite produse și le-au plasat în coșul de cumpărături, însă nu au mai finalizat achiziția. Strategiile online care vizează coșurile de cumpărături abandonate sunt mult mai eficiente și optimizate din punct de vedere al costurilor, decât a obține conversii sau vânzări de la o audiență care intră pentru prima dată în contact cu site-ul tău.
În cazul potențialilor clienți care doar ți-au vizitat site-ul sau aplicația mobilă, poți folosi campanii de retargeting: practic, revii către ei cu mesaje prin care le reamintești ofertele disponibile (prin advertising PPC, prin e-mail, prin notificări push sau orice altă metodă care se pretează pentru retargeting).
7. Campanii fulger și last chance
O altă soluție eficientă pentru a-ți convinge clienții să facă achiziții este să organizezi campanii care să le dea impresia de urgență, să le transmită faptul ca mai au doar puțin timp la dispoziție pentru a profita de oferte. De obicei, ofertele incluse în campaniile fulger durează doar 24 de ore sau chiar mai puțin.
8. Menține-ți audiența conectată
E important ca, odată finalizat momentul Black Friday, să ai grijă să îți ții audiența angajată până la Cyber Monday sau chiar pe termen mai lung. Poți chiar să vii cu ideea de a prelungi perioadele de reduceri dincolo de aceste două momente. Astfel vei putea obține mai multe conversii sau vânzări, iar brandul tău va ramane mai mult timp în mintea audienței.
Extra-idei: Folosește strategii mai puțin convenționale pentru a ieși în evidență!
- Lansează un nou produs într-un mod neconvențional. Echipa noastră de Creație te poate ajuta cu idei la care sigur nu te-ai gândit până acum!
- Creează o roată virtuală pe site-ul tău, pe care clienții să o poată învârti pentru a obține diferite oferte.
- Pune la punct o campanie de tip countdown. Această idee este valabilă și în cazul campaniilor de Sărbătorile de Iarnă, pe principiul Au mai rămas x zile până la Crăciun…
- Colaborează cu un influencer TikTok, dacă acest lucru se potrivește cu brandul tău. Conținutul video de pe TikTok are șanse mult mai mari de ajunge la o audiență mai largă și, astfel, vei fi mai aproape de a-ți îndeplini obiectivele de vânzări.
- Oferă discounturi pentru clienții care îți aduc noi clienți (referrals).
- Creează un eveniment de shopping Live Stream, pe TikTok sau pe alte platforme, în care să îți prezinți live produsele și să răspunzi la comentarii.
- Dezvoltă o campanie cu discounturi diferite, din ce în ce mai mari, pe măsură ce se apropie momentul Black Friday.
Când vine vorba de idei, the sky is the limit!
Așa că dacă îți dorești campanii Social Media și PPC de succes de Black Friday și Cyber Monday sau ai nevoie de alte servicii de marketing digital, suntem aici! Contactează-ne și vei afla ce putem face pentru tine!