Cum să pregătești din timp campaniile de Social Media și advertising pentru Crăciun?

daria.finica13 decembrie 2023

Pentru numeroase business-uri, perioada Crăciunului este una în care înregistrează unele dintre cele mai mari vânzări din an. Cum pregătești din timp campaniile de Social Media și advertising pentru Crăciun, ca să nu fii prins pe nepregătite și să profiți la maximum de această perioadă? Îți vom dezvălui câteva dintre secretele noastre în cele ce urmează.

Ai un proiect de marketing digital? Utilizează serviciile Web Ventures și vei obține rezultate palpabile!

Iată cât este de important să ai campanii eficiente de Social Media și reclame plătite, în perioada Sărbătorilor de iarnă:

Ce beneficii îți poate aduce o campanie de Social Media sau de advertising pentru Crăciun, bine realizată?

  • Awareness: Cu această ocazie festivă, poți crește notorietatea brandului tău.
  • Trafic: Campaniile bine gândite îți vor aduce mai mulți vizitatori pe site.
  • Vânzări: În perioada Sărbătorilor de iarnă, oamenii fac mai multe cumpărături decât de obicei. Este ocazia perfectă pentru a încerca să îți crești vânzările.
  • Engagement: Atmosfera de Sărbători stimulează o interacțiune mai frecventă cu audiența ta. Este momentul să consolidezi relația pe care brandul tău o are cu publicul.
  • Expunere mai mare: Conținutul tematic de Crăciun are șanse mai mari de a fi distribuit pe rețelele sociale, astfel că brandul tău va avea o expunere mai mare în rândul audienței.
  • O atmosferă pozitivă: Sărbătorile de iarnă, în special Crăciunul, sunt în general asociate cu o ambianță pozitivă. Dacă organizezi campanii bine gândite în acest sens, acest lucru poate îmbunătăți semnificativ modul în care este perceput brandul tău.

Ți-am atras atenția? Iată și alte informații care te-ar putea interesa despre cum percep consumatorii Sărbătorile de iarnă din 2023, în contextul financiar actual.

Tendințe cheie privind obiceiurile de shopping pentru acest Crăciun:

Având în vedere evoluția economică, cei mai mulți consumatori vor face cumpărături cu prudență și vor avea grijă să nu depășească un anumit prag de cheltuieli. Potrivit unui studiu realizat în UK, în această perioadă:

  • 38% dintre consumatori se simt afectați pe plan financiar
  • 28% sunt puternic afectați din punct de vedere al finanțelor
  • 12% nu au perceput nicio problemă și
  • 22% încearcă să fie cât mai prudenți.

Situația este similară și în România. De aceea, este foarte important ca toate campaniile tale din Social Media și de advertising să fie realizate cu mare grijă, să aibă la bază o strategie bună și să conțină oferte de nerefuzat pentru potențialii tăi clienți.

Ce poți face în acest caz?

  • Discount-uri importante: Clienții tăi nu vor rezista în fața unor reduceri substanțiale de preț, iar tu vei obține profit dintr-un rulaj mai mare.
  • Personalizează-ți ofertele și experiențele: Ofertele personalizate, segmentate în funcție de audiența ta încep să fie din ce în ce mai populare. Fie că vorbim de vouchere, de programe de loialitate sau de vânzări-fulger pentru anumite categorii de clienți, în acest caz the sky is the limit.
  • “Cumpără online, ridică din magazin”: Poți pune la punct un mecanism în care clienții să cumpere online produse la un preț mai mic și să le poată ridica fizic. Un astfel de program îți poate îmbunătăți vânzările și va fi apreciat.
  • O politică de retur atractivă: Un retur cât mai eficient poate influența în bine decizia de cumpărare a potențialilor tăi clienți. Aceștia vor achiziționa mai ușor produse, știind că au la dispoziție o posibilitate ușoară de retur.

Fun fact: 93% dintre consumatori analizează politica de retur a unei companii înainte de a achiziționa un produs. Interesant, nu?

Starbucks și paharele roșii pentru Crăciun:

O campanie isteață de Crăciun care ne-a plăcut foarte mult este cea a Starbucks. De ce a funcționat și care sunt mecanismele din spatele eficienței ei? 

Anual, în perioada Crăciunului, cei de la Starbucks își schimbă paharele obișnuite pentru cafea într-unele personalizate pentru Sărbătorile de iarnă. Paharele Starbucks devin roșii, cu un model special care se modifică în fiecare an, fiind intens promovate în Social Media.

Rețeaua de cafenele promovează pe platformele sociale un concurs sub hashtag-ul #redcupcontest în care fanii Starbucks sunt încurajați să își facă o poză în timp ce beau cafea dintr-un pahar personalizat pentru Crăciun, urmând să primească premii prin tragere la sorți. În fiecare an, campania Starbucks are parte de un engagement uriaș: cu zeci de mii de participanți care distribuie pe Instagram pozele în care beau cafea din pahare roșii.

De ce funcționează această campanie atât de bine?

Pentru că se bazează pe conținutul creat de utilizatori (UGC), pe creativitatea și entuziasmul lor de a promova brandul în atmosfera de Crăciun, dezvoltând noi și noi oportunități de engagement. Strategia Starbucks pune în centru audiența, permițându-i să vina cu un conținut foarte bun și să îl promoveze.

Așa cum demonstrează și exemplul Starbucks, Crăciunul reprezintă o oportunitate valoroasă pentru branduri de a crea conexiuni mai puternice cu publicul prin campanii de Social Media și advertising bine planificate și realizate. Cum faci să te pregătești din timp pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești sau pentru a ajunge cât mai aproape de țintele stabilite?

Descoperă strategia prin care ne asigurăm că brandul tău devine o prezență notabilă în această perioadă:

1. Stabilim obiective clare și măsurabile

Înainte de a da drumul campaniilor de Craciun, definirea clară a obiectivelor este esențială. Fie că vorbim despre mai mult trafic pe site, awareness, engagement, mai multe conversii sau vânzări, este crucial să stabilim de la început împreună ce ne dorim și să ne asigurăm că obiectivele sunt cuantificabile și adaptabile specificului Sărbătorilor.

2. Analizăm cu atenție audiența țintă

Înțelegerea cât mai bună a publicului țintă căruia i se adresează campaniile de Crăciun reprezintă cheia pentru a obține rezultate palpabile. Este important să cunoaștem comportamentul consumatorilor în perioada sărbătorilor și să personalizăm conținutul campaniilor pentru a se potrivi nevoilor și dorințelor lor festive.

3. Planificăm un calendar editorial detaliat

Pentru perioada de dinaintea Crăciunului și pentru a fi siguri că Sărbătorile de iarnă nu ne prind pe nepregătite, stabilim un calendar editorial detaliat pentru Social Media, dar și conținutul campaniilor de advertising planificate. Ne asigurăm că includem atât oferte comerciale, promoții, discount-uri, cât și postări de mood care transmit emoția Crăciunului și orice alt tip de conținut relevant pentru această perioadă. În acest fel, mesajele pe care le transmitem sunt coerente și relevante pentru publicul țintă.

4. Dezvoltăm conținut cât mai atractiv

Cu cât conținutul creat este mai de calitate, cu atât el va avea parte de mai mult engagement în online, din partea publicului țintă. A avea vizualuri sau videoclipuri de o înaltă calitate tehnică va face ca brandul tău să fie perceput ca unul extrem de profesionist și va crește încrederea audienței. Bineînțeles, este la fel de important să ținem cont de faptul că materialele realizate trebuie să reflecte atmosfera festivă a Sărbătorilor de iarnă, astfel încât să atragă atenția publicului.

5. Analizăm ofertele comerciale și facem recomandări unde este nevoie

Munca noastră nu se oprește aici. Venim cu idei noi, avem grijă să analizăm cu atenție mecanismele tehnice și de logistică din spatele ofertelor comerciale ale clienților noștri – mai ales în cazul campaniilor de Performance Marketing – și îi anunțăm dacă ni se pare că există o problemă. La fel vom proceda și în cazul tău.

Pentru a obține un număr important de conversii, este extrem de important ca întreg procesul prin care trec consumatorii și experiența utilizatorilor să decurgă lin, fără probleme. Te vom ajuta să le oferi clienților tăi motive serioase de a cumpăra în perioada Crăciunului și vom veni cu idei care să le atragă atenția și să stimuleze conversiile.

6. Influenceri, micro influenceri și conținut UGC

În cazul în care business-ul tău se pretează la un astfel de tip de campanie, îți recomandăm inclusiv să încerci campaniile cu influenceri sau micro influenceri în perioada Crăciunului. Notorietatea acestora va crește încrederea audienței în brandul tău, iar publicul țintă va fi mai predispus să îți cumpere produsele și serviciile. Mai mult, încercăm de fiecare dată să promovăm și conținut UGC (User Generated Content), acesta fiind asociat cu un nivel mai ridicat de încredere în partea publicului, comparativ cu conținutul clasic de marketing.

7. Monitorizăm, testăm și ajustăm în timp real

Folosim analize aprofundate și ținem cont de feedback-ul clienților atunci când vine vorba despre monitorizarea campaniilor de Social Media și advertising. Facem acest lucru în timp real și ne ajustăm strategiile în funcție de rezultatele obținute, pentru a fii siguri că toate campaniile tale de Crăciun înregistrează rezultate vizibile. Bineînțeles, înainte de lansare, testăm aspectele tehnice necesare, pentru a ne asigura că totul funcționează așa cum trebuie. În acest fel, evităm surprizele neplăcute și ne asigurăm că toate campaniile sunt pregătite să strălucească.

Și un mic cadou pentru tine, înainte de Crăciun.

Un mini-ghid cu idei de postări în Social Media, pentru Sărbătorile de iarnă:

Pentru Instagram:

  • Reel-uri profesioniste cu produsele tale
  • Postări cu cele mai mari discount-uri
  • Promovează evenimente de Crăciun
  • Postări cu produse etichetate, în atmosfera de Sărbători
  • Conținut creat de utilizatori (UGC): testimoniale, review-uri video etc.
  • Ghid-uri de cadouri
  • Postări tip calendar de Advent
  • Promovează o activitate de CSR

Pentru Facebook:

  • Promovează vânzări fulger sau discount-uri în timp real
  • Postează story-uri sau reel-uri cu produsele tale în atmosfera festivă
  • Organizează un giveaway sau un alt tip de concurs
  • Donează către o organizație non-profit și scoate în evidență acest lucru

Pentru TikTok:

  • Pune accent pe sunete în trend
  • Concentrează-te pe estetica de Crăciun
  • Colaborează cu creatori de conținut
  • Promovează-ți produsele sau ofertele comerciale
  • Creează video-uri de mood, cu urări sau atmosfera de Crăciun
  • Vino cu ideea unei provocări de Crăciun sau a unui concurs

Dacă ai grijă să dai startul campaniilor de Crăciun din timp, vei obține rezultate! 

Îți dorești servicii de Performance Marketing, Social Media sau ai alte proiecte în minte? Nu uita că experiența dovedită în marketingul online poate face diferența. Contactează-ne!