Ai în plan dezvoltarea unui site de eCommerce de la zero, ori deții deja unul și vrei să înțelegi de ce lucrurile nu funcționează exact așa cum ți-ai dori? Un magazin online cu o structură logică impecabilă și cu un design simplu și atractiv, însoțit de campanii de Performance Marketing eficiente, îți va aduce cu siguranță rezultate palpabile. Îți vom dezvălui cei câțiva pași esențiali pe care trebuie să îi îndeplinească site-ul tău de eCommerce pentru ca tu să obții performanțele pe care ți le dorești!

Iată câteva cifre interesante ca să îți faci o idee despre cum arată industria de eCommerce în prezent:
- 93,5% dintre utilizatorii de internet din întreaga lume au cumpărat cel puțin o dată un produs online
- În SUA, 67% dintre mileniali și 56% dintre membrii Generației X preferă să își facă cumpărăturile online
- Bărbații fac în medie cu 28% mai multe cumpărături online decât femeile
- Campaniile de eMail Marketing sunt responsabile pentru circa 20% din traficul de pe platformele de eCommerce din SUA
- Magazinele online cu o prezență activă în Social Media înregistrează în medie vânzări cu 40% mai mari
- 86% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru o experiență cât mai plăcută pe un site de eCommerce.
Cu o prezență online redutabilă, vei obține rezultate vizibile pentru afacerea ta! Contactează echipa noastră de Web Development și ne vom asigura că site-ul tău se va încărca rapid și va funcționa optim pe orice dispozitiv!

5 Pași esențiali pe care trebuie să îi îndeplinească site-ul tău de eCommerce:
1. Homepage cu mesaj clar și design intuitiv
Pagina principală a site-ului tău de eCommerce reprezintă una dintre cele mai importante componente ale acestuia. Ea nu trebuie doar să se încarce rapid, ci și să urmeze o structură logică și o ierarhie vizuală de natură să îi determine pe clienții tăi să înțeleagă aproape instantaneu ce produse sau servicii vinzi, ce oferte ai și cum pot naviga ușor și intuitiv pe website-ul tău, fără a depune un efort conștient.
Pentru o experiență cât mai bună pentru utilizatori, un home page pentru un site de eCommerce ar trebui să conțină, printre altele, elemente-cheie precum:
- Elemente de identificare a brandului tău (nume, logo), dar și slogan sau Unique Value Proposition (UVP), ori diferențiatori (elemente care fac ca business-ul tău să fie unic față de concurență)
- Widget-ul cu coșul de cumpărături
- Principalele categorii de produse, principalele produse sau produsele pe care dorești să pui accent, oferte, campanii de reduceri etc.
- Mesaj clar privind livrarea: free shipping la achiziții peste o anumită sumă, spre exemplu.
- Link către Politica de retur, Politica de confidențialitate, Termeni și condiții
- Icon-uri și link-uri către paginile tale din Social Media
- O secțiune de testimoniale, review-uri sau ratinguri
- Link/buton către datele tale de contact, dar și către modalități prin care clienții tăi pot lua legătura cu tine

2. Pagini intuitive de categorii de produse
Pentru ca utilizatorii să navigheze ușor prin site-ul tău, este important ca paginile de categorii de produse să fie și ele la fel de bine organizate și accesibile. Acestea ar trebui să aibă sisteme de filtrare a produselor în funcție de anumite atribute specifice, dar și un design intuitiv și suficient de clar, astfel încât experiența utilizatorilor să fie cât mai bună.
Iată câteva elemente importante pe care ar trebui să le conțină o astfel de pagină:
- Nume de categorii și subcategorii clare și intuitive
- Design simplu, care să faciliteze alegerea produselor
- Filtre în funcție de preț, oferte, cele mai vândute produse, produse noi etc.
- Filtrele trebuie să fie vizibile, iar utilizatorii să poată selecta mai multe filtre în același timp
- Pagină de categorie actualizată imediat după aplicarea filtrelor
- Buton Call-to-Action (CTA) care să îi îndemne pe utilizatori să meargă pe pagina de produs
- Mesaje care indică faptul că mai sunt doar câteva produse în stoc
- Etichete pe imaginea produselor care să indice produsele best seller, ofertele sau reducerile


3. Pagini de produs clare
Designul paginilor tale de produs este esențial pentru a atrage și a convinge potențialii clienți să facă o achiziție. Imaginile clare și de bună calitate, titlurile atractive, mesajele Call-to-Action convingătoare, dar și prețurile, discount-urile și ofertele sunt elemente care îți vor transforma paginile de produs în instrumente eficiente care să te ajute să îți îndeplinești obiectivele de vânzări.
Ce elemente ar trebui să includă pagina ta de produs:
- Titluri clare și descriptive, suficient de scurte pentru a apărea în întregime în căutările din Google
- Imagini de bună calitate, în ton cu imaginea brandului tău și cu design-ul site-ului
- Beneficii și descrieri clare ale produselor
- Buton CTA vizibil
- Preț și mențiuni referitoare la discounturi sau oferte
- Testimoniale, review-uri
- Rating pentru fiecare produs
- Mesaje care induc urgența sau ideea de cantitate limitată: “Disponibil doar astăzi”, “Doar 3 rămase în stoc”, etc.
4. Landing page-uri atractive
Site-ul tău de eCommerce ar trebui să beneficieze de landing page-uri interesante, simplu de parcurs și utile pentru ofertele sau campaniile pe care dorești să le desfasori. Titlul atrăgător și clar, design-ul simplu și intuitiv, imaginile de înaltă calitate utilizate și butoanele Call-to-Action vizibile, care să îi încurajeze pe utilizatori să realizeze o acțiune specifică, reprezintă secrete care contribuie semnificativ la eficiența landing page-urilor tale.
Iată câteva dintre elementele pe care ar trebui să le includă un landing page eficient:
- Titluri clare pentru oferta sau campania ta, dar și pentru produsele prezente în landing page
- Subtitluri și descrieri succinte care să includă principalele beneficii ale produselor
- Imagini de înaltă calitate, relevante pentru utilizatori
- Mesaje Call-to-Action (CTA) vizibile și ușor de înțeles
- Review-uri, rating-uri și testimoniale care să construiască încrederea în produsele tale
- Oferte și promoții
- Formular de contact sau chat prin care clienții să poată lua rapid legătura cu tine
- Design responsive, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat site-ul tău
- Mesaje care indică urgența sau oferta limitată
5. Coșul de cumpărături și pagina de checkout
Pentru o experiență cât mai bună pentru utilizatori, este important ca și paginile ce conțin coșul de cumpărături, dar și instrucțiunile de checkout (opțiuni de plată, formular de facturare și livrare, sumarul comenzii etc.) să fie cât mai intuitive, ușor de folosit și să nu conțină informații de care clienții tăi nu au nevoie.
Descoperă ce elemente-cheie nu ar trebui să lipsească din design-ul paginii pentru coșul de cumpărături:
- Design aerisit și intuitiv
- Mesaje care informează clar clientul cu privire la opțiunile pentru livrare gratuită sau alte beneficii similare
- Coșul de cumpărături conține informații cheie despre produse: imagine relevantă, numele produsului, preț, cantitate, discount etc.
- Este indicată data estimată a livrării
- Suma totală de plată
- Buton Call-to-Action care ghidează utilizatorul spre pașii următori
Odată selectate produsele, clienții tăi vor trebui să își completeze informațiile de livrare și facturare și să aleagă o metodă de plată.
Iată câteva elemente importante care ar trebui incluse în pagina de checkout:
- Sumarul coșului de cumpărături, cu produsele și prețurile
- Un buton care să le permita utilizatorilor să ajusteze cantitățile, să șteargă sau să adauge produse
- Formular de livrare și facturare: conține datele clientului, adresa de livrare, adresa de facturare etc. În plus, trebuie să îi ofere clientului tău și opțiunea de a-și crea un cont de utilizator, dacă dorește.
- Metode de plată diferite și tehnologii care să asigure securitatea datelor de pe această pagină
- Informații clare privind transportul și eventualele taxe suplimentare
- Câmpuri pentru cupoane de reducere sau coduri promoționale
- Sumar total al comenzii
- Buton Call-to-Action pentru a finaliza comanda
- Mesaj de confirmare a comenzii
- Informații clare de contact ale magazinului tău online
Cu cât informațiile sunt prezentate cât mai clar, iar design-ul site-ului tău de eCommerce este mai intuitiv, cu atât mai mult experiența clienților tăi va fi una plăcută, iar ei își vor dori să revină.
Sperăm că te-am ajutat să îți faci o idee cât mai clară despre cum ar trebui să arate un site de eCommerce eficient. Bineînțeles, subiectul este ceva mai complex. Noi am încercat însă să îți prezentăm lucrurile într-un mod cât mai simplu.
Dacă vrei să discutăm pe larg, ai întrebări sau dorești să colaborezi cu echipa noastră de Web Development, te invităm să ne contactezi!