Ai o platformă de eCommerce sau dorești să lansezi una? Fotografia de produs te poate ajuta să îți dezvolți afacerea, să îmbunătățești reputația brandului tău și chiar să ai mai multe șanse de a-ți vinde produsele, dacă este realizată profesionist.
Se spune că oamenii remarcă 80% din conținutul prezentat sub formă vizuală și doar 20% din conținutul sub formă scrisă. Interesant, nu?
Cum trebuie ea realizată pentru a te asigura că îi folosești potențialul la maxim? Ce specialiști în domeniu ar trebui să alegi și ce direcție creativă este indicată în funcție de specificul produselor tale? Hai să descoperim împreună, pe parcursul acestui articol.
Cu Web Ventures, poți duce imaginile tale de produs la nivelul următor, alături de specialiști în arta fotografiei, pregătiți să scoată în evidență personalitatea și esența business-ului tău!
Iată de ce e atât de important să ai fotografii de produs de cea mai bună calitate:
- 75% dintre consumatorii care fac cumpărături online își bazează deciziile de cumpărare pe imaginile produselor
- Fotografiile de produs profesioniste au o rată de conversie în medie cu 94% mai ridicată, comparativ cu imaginile de slabă calitate
- 22% dintre retururi sunt cauzate de faptul că produsele arată diferit față de cele prezentate în imaginile de pe site-uri
- 50% dintre cei care fac cumpărături online consideră că o imagine de produs bună este mai importantă decât descrierea, review-urile sau rating-ul produselor
- Creierul uman poate înțelege o imagine după doar 13 milisecunde de expunere la ea, adică 0,013 secunde
Ce este fotografia de produs?
Fotografia de produs reprezintă o formă specializată de fotografie care se concentrează pe ideea de a prezenta vizual un produs într-un mod atrăgător și detaliat. Scopul principal este acela de a ilustra produsele într-un mod suficient de interesant, dar și realist, astfel încât un potențial cumpărător să aibă o impresie cât mai bună despre ele.
Fotografiile de produs și chiar video-urile au devenit esențiale în mediul online, unde un potențial client nu are posibilitatea de a inspecta direct produsele înainte de a le achiziționa. Ele sunt atât de importante deoarece înlocuiesc într-o anumită măsură experiența fizică a cumpărăturilor, oferind o reprezentare vizuală completă și atrăgătoare a unui produs.
Ce este important de reținut este faptul că fotografia de produs nu influențează doar decizia de cumpărare a clienților, ci poate avea un impact semnificativ și asupra modului în care este perceput un brand, consolidând încrederea publicului într-un anumit produs sau business.
De ce să alegi fotografiile de produs realizate de experți?
A alege să utilizezi fotografii de produs de cea mai bună calitate, realizate de specialiști în arta fotografiei, reprezintă o decizie strategică ce îți poate duce cu siguranță business-ul la un alt nivel.
Iată doar câteva dintre avantaje:
- Te pot ajuta să îți crești vânzările: O fotografie de produs de înaltă calitate nu doar că va atrage atenția potențialilor clienți, ci te va ajuta să rămâi mai mult timp în mintea acestora. Ea stimulează interesul și poate influența pozitiv decizia de cumpărare, conducând la o creștere a vânzărilor pe termen lung.
- Mai puține retururi: Fotografiile de calitate sunt în primul rând realiste, oferind clienților o reprezentare cât mai precisă a produsului pe care aceștia urmează să îl achiziționeze. Atunci când consumatorii știu la ce să se aștepte, rata de retur va fi semnificativ mai mică, iar costurile asociate retururilor vor fi mai reduse.
- O experiență mai bună: Ele contribuie la o experiență de cumpărare online mult mai plăcută pentru utilizatori. În acest fel, nivelul de încredere în business-ul tău va crește și la fel se va întâmpla și cu satisfacția clienților.
- Un brand mai puternic: Fotografiile de produs profesioniste vor face ca și brandul tău să fie perceput ca fiind unul profesionist. În acest fel, vei avea o identitate de brand mai consolidată și o imagine mai puternică în mintea consumatorilor.
- Vei fi mai competitiv: Mediul online este unul aglomerat și extrem de competitiv în prezent. În acest context, fotografiile de produs de cea mai bună calitate pot face diferența în ceea ce privește succesul afacerii tale, mai ales dacă deții o platformă de eCommerce.
- Expunere suplimentară: Fotografiile de produs realizate profesionist au mai multe șanse de a fi distribuite pe rețelele sociale. Clienții mulțumiți pot contribui la promovarea lor în Social Media și te pot ajuta să ai astfel parte de expunere suplimentară pentru business-ul tău.
Vălenii de Munte - fotografii care îți fac poftă
Imaginile de produs profesioniste au efecte vizibile și rezultate aproape imediate în numeroase industrii. Pagina de Instagram a clientului nostru Vălenii de Munte – @bunatatilevaleniidemunte – este un excelent exemplu în acest sens. Imaginile cu deserturi sau mâncăruri apetisante îți fac poftă aproape instantaneu, iar produsele sunt prezentate în detaliu, exact așa cum arată în realitate, astfel încât așteptările clienților să fie îndeplinite. Imaginile de calitate înaltă au ca efect nu doar facilitarea deciziei de cumpărare, ci și consolidarea imaginii brandului și a identității sale vizuale.
Tips & Tricks pentru fotografii de produs de calitate
În special pentru platformele de eCommerce, dar și pentru alte tipuri de site-uri sau utilizări, există câteva elemente-cheie care fac dintr-o fotografie de produs una profesionistă:
1. Iluminare adecvată
Fotografiile de produs de bună calitate folosesc o iluminare naturală sau lumină artificială difuză, astfel încât să fie evitate umbrele puternice sau reflexiile neplăcute. În acest fel, ne asigurăm că produsul este uniform luminat, prezentat în cel mai realist mod și că îi scoatem în evidență toate detaliile sau texturile.
2. Fond curat și simplu
Fundalul recomandat este în general unul neutru, cât mai simplu, care să pună în evidență produsul și să nu distragă de la acesta. Se recomandă evitarea fundalurilor aglomerate sau complicate. Pentru anumite industrii, cum este cea fashion, pot fi folosite și alte elemente care să completeze fondul, însă care au capacitatea de a pune accent pe produsul respectiv: accesorii, obiecte care prezintă produsul într-un anumit spațiu al casei etc. Aceeași regulă este valabilă și în cazul unui restaurant (produsele din meniu pot fi fotografiate alături de elemente care construiesc imaginea de brand a business-ului respectiv). În schimb, pentru produsele IT sau din domeniul tehnologiei, se recomandă fonduri cât mai curate.
3. Cadru și compoziție
Este important ca fotografiile de produs să plaseze produsele respective în centrul de interes al imaginii. Putem experimenta cu diferite unghiuri și chiar cu o abordare care surprinde produsul din toate unghiurile. În același timp, este crucial să ne asigurăm că produsul tău ocupă o proporție semnificativă în cadrul fotografiei și că nu este prea mic sau prea mare.
4. Zoom și detalii
Putem utiliza zoom-ul pentru a evidenția detalii importante sau texturi ale produsului. În acest fel, vom putea arăta finisaje sau orice altă caracteristică de detaliu a produsului tău, explicând cât mai realist caracteristicile specifice acestuia.
5. Focalizare perfectă
Implicit, ne asigurăm de fiecare dată că focalizarea produselor este una perfectă. Efectuăm toate setările necesare astfel încât să asigurăm o claritate cât mai bună a detaliilor și un rezultat de excepție pentru fotografiile tale de produs. Focalizarea manuală ne permite să controlăm cu precizie punctul de focalizare și să obținem imaginile de cea mai bună calitate pe care ni le dorim.
6. Perspectiva contextuală
Așa cum am menționat, în unele cazuri este indicat să includem produsul într-o perspectivă contextuală. Îl putem amplasa într-un anumit mediu sau putem sugera modul în care acesta este folosit. În acest fel, îți putem ajuta clientii să își imagineze mai ușor cum va fi folosit produsul tău în viața de zi cu zi și le facilităm implicit decizia de cumpărare.
7. Consistență vizuală
Este important să păstrăm o estetică și un stil vizual coerente pentru toate fotografiile tale de produs. Ele au drept rol nu doar să prezinte produsele tale potențialilor cumpărători, ci contribuie și la imaginea generală a brandului tău și la modul în care este perceput acesta. O estetică unitară și consistentă va contribui la crearea unei identități vizuale omogene pentru brand. Ea poate fi obținută atât prin iluminare, cât și prin folosirea anumitor culori pentru fundal, a anumitor elemente și prin compoziția generală a fotografiilor.
8. Postprocesare cu discernământ
Fotografiile de produs trebuie să îți prezinte produsele într-un mod cât mai realist, astfel încât așteptările clienților să fie întotdeauna îndeplinite. De aceea, e important ca editările realizate în etapa postprocesare să fie unele subtile, de natură să îmbunătățească ușor luminozitatea, contrastul sau culorile, fără a distorsiona însă aspectul produselor tale. Evităm editările excesive care ar putea duce la o prezentare neautentică a produsului și ne asigurăm că acesta este prezentat întotdeauna așa cum este el în realitate.
Fotografiile de produs de calitate îți consolidează brandul și cresc încrederea potențialilor clienți în acesta. Mai mult, ele pot face diferența în ceea ce privește succesul afacerii tale, mai ales dacă deții o platformă de eCommerce.
Ai în minte un proiect de fotografie de produs sau un proiect video? Contactează-ne!