Cei mai mulți oameni sunt expuși frecvent în mediul online la reclame care promovează servicii, produse sau oferte. În acest context, este o adevărată provocare să ai o abordare diferită pentru brandul tău care să te ajute să ieși din mulțime.
Fie că vorbim de Google Ads, Facebook Ads, YouTube, TikTok, Instagram sau alte medii de advertising plătit, în prezent e important să faci și ceva diferit față de reclamele tradiționale pentru a capta atenția audienței.
Pe scurt, e important să ai o strategie de Performance Marketing care să includă atât campanii axate pe obținerea de conversii, cât și campanii dedicate creșterii notorietății brandului tău. Îți oferim noi câteva idei despre cum poți avea o abordare fresh, atractivă și eficientă pentru a obține mai mult awareness.
Vrei să îți promovezi brandul prin campanii de advertising pe Google Ads, Facebook Ads sau pe alte platforme sponsorizate, cu rezultate palpabile? Accesează serviciile noastre de Performance Marketing!
Care este problema cu advertisingul tradițional
O strategie care include doar reclame online plătite care urmează linia tradițională – prezentând într-un mod strict comercial oferte, produse sau serviciile unui business – nu mai este percepută de către audiența ta într-un mod pozitiv, așa cum se întâmpla în trecut.
Dacă ai exclusiv o astfel de abordare, riști să nu mai atragi suficient atenția publicului tău, obosit deja de expunerea la marketing agresiv. Mai mult, ai putea chiar să întâmpini o reacție opusă celei pe care dorești să o obții: de rezistență, lipsă de interacțiune și chiar de respingere. Pe ideea “își fac reclamă agresiv pentru că nu se vinde”. Aici intră în scenă ideea de a dezvolta și rula reclame sponsorizate care nu arată ca reclamele tradiționale și care au ca obiectiv creșterea gradului de notorietate a brandului tău.
O abordare mai puțin convențională
Pentru a ieși în evidență, este important să modifici semnificativ modul în care comunici cu audiența ta. Îți prezentăm câteva strategii interesante care îți pot oferi o alternativă viabilă și eficientă la advertisingul clasic, o alternativă care vine în completarea acestuia în strategia ta de Performance Marketing:
1. Storytelling și multă conexiune emoțională
De obicei, reclamele clasice sunt mai obiective și prezintă pur și simplu mesajele sau ofertele pe care un brand dorește să le comunice. Oamenii însă sunt construiți pentru a răspunde emoțional la povești sau la succesiuni de evenimente cu o structură similară poveștilor – provocare sau nevoie, proces și rezolvare. În acest context, tehnicile de storytelling îți pot crește notorietatea brandului și te vor ajuta să ai o conexiune emoțională reală cu audiența ta. Pe lângă promovarea ofertelor și serviciilor sau produselor tale, poți pune accent pe valorile brandului tău sau pe motivele pentru care faci ceea ce faci.
2. Conținut educațional și informativ
În loc să pui accent exclusiv pe vânzare sau pe ofertele tale, poți să iei în calcul ideea de a atrage audiența și clienți noi prin conținut educațional care să aducă valoare publicului tău. Dacă analizezi cu atenție nevoile și așteptările audienței și vii în întâmpinarea lor cu soluții practice, brandul tău va fi perceput ca unul de încredere, cu experiență în domeniul tău de activitate.
3. Puțin umor nu strică niciodată
Râsul este un limbaj universal, iar umorul – folosit inteligent – poate sparge bariere. Dacă ți se potrivește o astfel de abordare, conținutul amuzant, care transmite bună dispoziție audienței tale, va atrage mai ușor atenția publicului și îți va pune brandul într-o lumină pozitivă.
4. Experiență fluidă pentru audiența ta
E important ca grafica și conținutul vizual al reclamelor tale să se integreze perfect cu platformele pe care acestea rulează. Motivul? Atunci când utilizatorii dau click pe anunțurile tale, ei trebuie să perceapă totul ca pe o experiență unitară, omogenă cu platformele în care navighează. Acest concept poartă numele de Native Advertising și pleacă de la ideea că o reclamă perfect adaptată la forma și stilul platformei pe care rulează asigură o experiență generală cât mai naturală și autentică pentru utilizatori.
5. User Generated Content
În cazul în care ți se potrivește, poți apela la conținut creat de utilizatori (User Generated Content – UGC) pentru a-ți promova brandul. Un astfel de conținut constă de obicei în video-uri în care clienții tăi vorbesc despre produsele sau serviciile tale și este mult mai apreciat în mediul online, comparativ cu marketingul tradițional. Conținutul UGC autentic va spori încrederea în business-ul tău și îți va convinge mai ușor audiența să facă o achiziție.
Mai puțin înseamnă mai bine
De multe ori, o abordare minimalistă poate fi mai eficientă atunci când vine vorba de promovare. În loc să îți promovezi într-un mod agresiv produsele sau serviciile, te poți concentra pe a transmite un singur mesaj sau un număr mai restrâns de mesaje, cu un design minimalist. Această tehnică indică nu doar eleganță, ci îți va ajuta publicul să se concentreze mai ușor și să surprindă esența mesajului brandului tău, iar promovarea va fi una mult mai eficientă.
1. Tehnici subtile de branding
În loc să îți scoți logo-ul în față peste tot și să îl promovezi pe orice material de marketing pe care îl comunici, poți opta pentru un branding mai subtil care scoate în evidență mesajele pe care dorești să le transmiți și mai puțin însemnele brandului tău. Sau, îți poți expune logo-ul într-un mod elegant, punând pe primul loc mesajul pe care dorești să îl transmiți. În acest fel, poți stârni mai ușor curiozitatea audienței, iar rezultatele obținute ar putea fi mai bune.
2. Influenceri, micro influenceri și nano influenceri
Poți obține o promovare autentică cu care audiența ta să rezoneze și apelând la influenceri, micro influenceri sau nano influenceri. Secretul? Alege influenceri care se aliniază cu valorile brandului tău și care pot oferi conținut autentic. În acest fel, eviți ca influencerul ales să se transforme într-un agent de vânzări, iar audiența ta va avea mai multă încredere în brandul tău.
3. Review-uri reale, în loc de plasare de produse
În loc să alegi să îți plasezi pur și simplu produsele pentru a obține materiale de marketing, este foarte important să apelezi la scenarii cât mai realiste, sau la review-uri reale din partea unui influencer sau din partea clienților tăi, care să arate într-un mod autentic cum pot fi utilizate produsele sau serviciile tale și ce valoare aduc acestea.
4. Influențare în loc de vânzare
În aceeași ordine de idei, este indicat să te concentrezi și spre a le spune oamenilor de ce ar trebui să aleagă produsele sau serviciile tale și ce valoare aduc acestea sau ce nevoi pot suplini, în loc să le promovezi pur și simplu. Practic, în loc să te concentrezi pe conversii și vânzarea propriu-zisă și să creezi un sentiment de urgență, poți alege și un conținut care să pună clientul în prim-plan, mai exact nevoile și dorințele acestuia pe primul loc. În acest fel, poți crește nivelul de încredere pe care audiența o are în brandul tău, poți construi o imagine mai autentică a business-ului și vei reuși să crești gradul de loialitate al publicului tău.
Ce trebuie să reții este faptul că advertisingul online care nu arată ca reclamele tradiționale presupune a te îndepărta puțin de abordările de marketing clasice. Cu accent pe storytelling, pe a oferi valoare reală clienților tăi, dar și cu un conținut autentic, care trezește curiozitatea, poți crea o experiență plăcută și interesantă pentru audiența ta.