Cum te poate ajuta o agenție să îți creezi imaginea de brand?

daria.finica04 ianuarie 2024

O imagine de brand solidă, coerentă și puternică, reprezintă un atu important pentru business-ul tău. Ea îi ajută pe potențialii clienți să te recunoască mai ușor în mulțimea de informații din online, crește încrederea audienței și, nu în ultimul rând, reflectă valorile, misiunea și cultura brandului tău. 

Cum îți poți crea o imagine de brand perfect conturată pe profilul business-ului tău și ce servicii îți poate oferi o agenție de branding sau o agenție de marketing digital care oferă și servicii specializate de branding? Hai să descoperim împreună în acest articol!

Simți că brandul tău nu are o imagine suficient de bine conturată sau îți dorești să o redefinești complet?

Echipa de Branding a Web Ventures este soluția pentru tine! Vei avea parte de o poveste digitală de succes, indiferent de industria în care operezi!

Descoperă de ce este atât de importantă o imagine de brand puternică și coerentă:

  • Este nevoie de 5 până la 7 expuneri la brandul tău, pentru ca publicul să îl recunoască ușor
  • 86% dintre consumatori preferă un brand autentic
  • Culoarea potrivită crește nivelul de recunoaștere a unui brand cu circa 80%

În plus:

  • 66% susțin că transparența este una dintre cele mai importante valori ale unui brand
  • 90% sunt dispuși să plătească mai mult pentru a cumpăra d

Ce reprezintă, mai exact, imaginea unui brand?

Pe scurt, imaginea unui brand nu se referă doar la suma elementelor vizuale specifice care compun brandul, ci la modul în care oamenii percep sau asociază o afacere cu o serie de trăsături, emoții sau caracteristici distinctive. Nu vorbim aici doar de logo și de design, ci și de experiența generală, reputația și tipul de comunicare asociate cu brandul respectiv. Pentru mai multă claritate, brandul reprezintă o construcție mentală a publicului, rezultată din interacțiunile și impresiile acumulate în timp.

Ce elemente-cheie poate include imaginea brandului?

  • Identitatea vizuală: Se referă la aspectele de design ale brandului – logo-ul, culorile utilizate, fonturile și alte elemente de design. Ele contribuie la recunoașterea imediată a brandului, dar și la crearea unei identități vizuale unice.
  • Mesajele și tonul de comunicare: E important să păstrezi un ton omogen și autentic, astfel încât să ai o relație cât mai bună cu publicul tău.
  • Valorile și misiunea: Reprezintă componente esențiale ale brandului, deoarece pot atrage audiența care împărtășește aceleași valori și preocupări.
  • Experiența clienților: O experiență cât mai bună din partea clienților va contribui indirect la construirea unei imagini de brand puternice.

Avantajele notabile ale unei imagini de brand omogene

O imagine de brand coerentă, care își păstrează direcția indiferent de mediul în care comunică brandul, poate aduce numeroase avantaje pentru business-ul tău. În primul rând, coerența în prezentarea și comunicarea elementelor de brand are drept rezultat întărirea relației cu audiența și potențialii tăi clienți.

  • Clienții te vor recunoaște imediat

O imagine de brand omogenă și consistentă le permite clienților sau potențialilor tăi clienți să te recunoască rapid și să îți identifice afacerea într-un mediu de business extrem de concurențial. Acest lucru este esențial pentru a construi o prezență vizibilă în piață.

  • Te diferențiezi mai ușor de competiție

Coerența în ceea ce privește imaginea de brand te va ajuta să ieși în evidență și să te diferențiezi mult mai bine și mai ușor în raport cu concurența de pe segmentul tău de piață. Atunci când clienții asociază în mod clar anumite trăsături cu brandul tău, este mai probabil ca acesta să apară mai rapid în mintea lor, iar ei să aleagă produsele sau serviciile oferite de tine.

  • Nivel mai mare de încredere

Atunci când brandul tău comunică omogen și coerent, acest lucru transmite în mod subconștient către audiența faptul că business-ul este unul stabil, profesionist și că atenția la detalii reprezintă una dintre caracteristicile sale cheie.

  • Un nivel mai mare de loialitate

O imagine de brand consecventă contribuie la construirea unei relații solide cu clienții. Când clienții sau potențialii tăi clienți știu la ce să se aștepte și experimentează consistența în ceea ce privește calitatea, serviciile și modul în care comunică business-ul tău, sunt mai predispuși să îi devină loiali acestuia.

  • Campanii de marketing mai eficiente

Cu siguranță, campaniile tale de marketing vor deveni mai eficiente. Mesajele și materialele de marketing vor fi receptate și înțelese mai ușor de către public, avand în vedere faptul că folosesc elemente de brand familiare.

  • Poți atrage mai ușor talente

Vei atrage nu doar clienti, ci și talente. Potențialii angajați sunt mai atrași de companiile care au o identitate de brand clară și valori bine definite pe care le împărtășesc.

  • Rezistență mai mare

În situații de criză, o imagine de brand solidă și consecventa îți poate oferi un puternic punct de sprijin. Consumatorii vor avea mai multă încredere într-un brand cu o istorie coerentă și valori constante în spate.

ZedaFit - branding pentru produse de fitness

Un exemplu notabil de branding cu impact semnificativ de care s-a bucurat unul dintre clienții noștri este ZedaFit. Echipa de branding a Web Ventures a reușit să creeze o imagine de brand puternică și consistentă, recunoscută în piață, pornind de la un concept ce are în centru femeia activă a secolului XXI.

Iată de la ce elemente strategice am pornit în conturarea imaginii brandului ZedaFit:

  • Simplitatea designului

Am creat un design minimalist, sportiv și elegant în același timp, pentru a transmite un mesaj de claritate, calitate, autenticitate și transparență.

  • Ne-am concentrat pe utilizatori

Toate elementele vizuale de branding au fost dezvoltate cu o mare atenție la detalii, pentru a oferi utilizatorilor o experiență cât mai bună.

  • Inovație și tehnologie

Ne-am dorit să asociem brandul ZedaFit cu inovația și tehnologia de vârf în domeniul pierderii în greutate prin fitness.

  • Uniformitatea cromatică

Nuanțele distinctive de negru și gri închis ale brandului sunt omogene și se regăsesc pe întreaga gama de produse și materiale de marketing, contribuind semnificativ la recunoașterea imediată a brandului.

  • Consistența în branding online și offline

Elementele de branding ZedaFit sunt aceleași, atât in mediul online – pe site-ul web al companiei, în Social Media – cât și în onffline, fiind prezente pe fiecare produs ZedaFit.

Cum construim imaginea de brand?

Construirea imaginii de brand presupune mai multe etape complexe prin care ne asigurăm că obținem un concept unic și o imagine unitară, care se pliază perfect pe specificul business-ului tău.

În acest context, departamentul de Branding al Web Ventures poate deveni un partener strategic esențial pentru afacerea ta, oferindu-ți expertiza și resursele necesare pentru a crea o identitate de brand puternică și memorabilă.

O imagine de brand solidă, coerentă și puternică, reprezintă un atu important pentru business-ul tău. Ea îi ajută pe potențialii clienți să te recunoască mai ușor în mulțimea de informații din online, crește încrederea audienței și, nu în ultimul rând, reflectă valorile, misiunea și cultura brandului tău. 

Cum îți poți crea o imagine de brand perfect conturată pe profilul business-ului tău și ce servicii îți poate oferi o agenție de branding sau o agenție de marketing digital care oferă și servicii specializate de branding? Hai să descoperim împreună în acest articol!

Simți că brandul tău nu are o imagine suficient de bine conturată sau îți dorești să o redefinești complet?

Descoperă, pe scurt, câteva etape-cheie prin care îți vom construi imaginea brandului:

1. Cercetare și analiză

La baza întregului proces se află o cercetare minuțioasă la nivel de industrie, concurență, dar și în ceea ce privește audiența țintă. Identificarea punctelor forte, a celor slabe, a oportunităților brandului și a amenințărilor la adresa lui ne va ajuta să înțelegem mai bine contextul în care funcționează afacerea și ceea ce face ca business-ul tău să fie unic.

2. Definim identitatea de brand

O imagine de brand puternică începe cu o identitate bine definită. Vom lucra îndeaproape cu tine pentru a-ți înțelege valorile, viziunea, misiunea și personalitatea afacerii. În această etapă vom identifica toate elementele care fac din compania ta una unică și ne vom gândi la strategii prin care putem comunica aceste trăsături într-un mod autentic și captivant. Tot acum, construim o propunere de valoare (Unique Value Proposition – UVP) pentru brandul tău, un mesaj simplu care concentrează cu precizie avantajele unice ale brandului tău pentru potențialii clienți.

3. Dezvoltăm identitatea vizuală

Lucrăm la elementele care vor contribui la definirea identității vizuale a brandului tău: logo-ul, paleta de culori, elemente de design, fonturi și nu numai. Toate acestea vor fi utilizate în comunicarea vizuală cu audiența ta.

4. Strategia de comunicare

O strategie de comunicare eficientă este esențială pentru a putea transmite mesajele brandului în mod corespunzător. Dezvoltăm o abordare omogenă pentru toate canalele de comunicare, online și offline și ne asigurăm că tonul vocii, stilul și mesajele asociate brandului sunt în acord cu publicul țintă și reflectă în totalitate valorile business-ului tău.

Odată încheiat întregul proces, avem grijă ca toate activitățile de marketing și comunicare ulterioare definirii imaginii de brand să urmeze strategia de comunicare stabilită și să fie în acord cu toate elementele specifice brandului. Este crucial ca toate elementele de branding să își păstreze coerența în toate punctele de comunicare cu audiența ta, astfel încât brandul tău să fie ușor de recunoscut și să își păstreze imaginea distinctă și autentică.

Ce rămâne în sarcina ta? Nu uita că brandul tău înseamnă o sumă de percepții ce pot fi construite sau influențate în timp. Așa că, ai grijă să le oferi clienților tăi o experiență cât mai plăcută și să te asiguri că de fiecare dată când aceștia interacționează cu afacerea ta sunt mulțumiți și rămân întotdeauna cu o impresie bună.

Ai întrebări pentru noi sau vrei să colaborăm pe diferite proiecte de marketing digital? Nu ezita să ne contactezi!