De ce ar trebui să investești în Content Writing de calitate? Contează mai mult decât crezi

daria.finica18 ianuarie 2024

Fie că vorbim de articole de blog, de landing page-uri, de eMail marketing sau de orice alt tip de conținut scris, Content Writing-ul profesionist reprezintă un instrument strategic esențial dacă dorești ca afacerea ta să aibă o prezență puternică în online și să se conecteze într-un mod autentic cu publicul tău.

De ce e important să investești în Content Writing profesionist, ce avantaje vin la pachet cu o astfel de decizie strategică și de ce contează mai mult decât crezi să ai o strategie bine conturată în acest sens? Te invităm să descoperi răspunsul alături de noi.

Ai în minte un proiect de Content Writing? Noi îl vom face rapid să devină realitate! Putem dezvolta împreună conținut profesionist, care să se plieze perfect pe specificul și nevoile business-ului tău. Echipa noastră de Content Writing este alături de tine!

Iată de ce e atât de important să beneficiezi de Content Writing de calitate:

În plus:

Content Writing profesionist: Ce reprezintă și de ce ai nevoie să îl incluzi în strategia ta de marketing?

Cel mai probabil ai întâlnit expresia Content is king. Este ea valabilă în 2024? Cu siguranță, da. Un conținut scris de calitate poate face diferența în relația cu audiența ta țintă, îi va influența pozitiv percepțiile și te poate ajuta să ieși mai ușor din mulțime.

Content Writing-ul profesionist are la bază o strategie de content marketing care se axează pe crearea și pe distribuirea de conținut scris valoros, relevant și util pentru atragerea și menținerea interesului audienței tale țintă. În loc să promoveze direct un produs sau un serviciu, activitatea de Content Writing se concentrează pe ideea de a oferi publicului informații utile, educative, dar și entertainment, construind astfel o relație mai profundă și autentică cu audiența.

Care este principalul obiectiv al unui Content Writing de calitate? Să ofere valoare publicului tău țintă și să răspundă nevoilor și întrebărilor acestuia.

Prin furnizarea de conținut relevant și profesional, brandul tău poate să devină o autoritate pe un anumit segment de piață, o resursă de informații de încredere pentru public. Acest tip de abordare se bazează pe ideea că dacă le oferi consumatorilor informații valoroase, ei vor avea mai multă încredere în business-ul tău și vor fi mai predispuși să îți devină clienți fideli.

Materiale de Content Writing utilizate cel mai frecvent:

  • Articole de blog
  • Studii de caz
  • White papers
  • Conținut scris pentru website-uri
  • Landing Page-uri
  • Conținut pentru infografice
  • Conținut pentru eMail Marketing
  • Scenarii pentru video-uri de promovare sau podcast-uri etc.

Strategiile de content writing pot varia în funcție de industria în care activezi, în funcție de publicul tău țintă și de obiectivele business-ului. Cu toate acestea, conținutul scris de calitate are la bază aceeași idee fundamentală: de a oferi valoare pentru public și de a construi relații durabile cu potențialii tăi clienți.

Ce avantaje notabile prezintă Content Writing-ul profesionist?

  • Credibilitate și încredere: Content Writing-ul de calitate nu este doar informativ și util pentru public, ci poate crește nivelul de credibilitate al business-ului tău. Audiența țintă va avea mai multă încredere în brandul tău și în afacerea ta, iar clienții tăi vor fi mai ușor de convins să revină pentru produsele sau serviciile tale.
  • Content SEO-friendly: Realizat conform celor mai recente standarde în domeniu și în urma unei cercetări atente a tendințelor și a cuvintelor cheie căutate frecvent pe motoarele de căutare, conținutul scris profesionist este un factor foarte important care îi va permite site-ului tău să se claseze mai sus în rezultatele din Google sau Bing.
  • Engagement sporit: Un conținut captivant și relevant atrage atenția cititorilor și îi menține implicați. În acest fel, timpul petrecut de ei pe website-ul tău va crește, iar interacțiunile cu conținutul publicat vor fi mai numeroase.
  • Trafic mai mare: Unul dintre avantajele notabile ale Content Writing-ului profesionist vizează creșterea traficului site-ului tău. Un conținut de calitate, autentic și relevant pentru public, are șanse mai mari să fie accesat sau distribuit mai frecvent.
  • Rată de conversie îmbunătățită: Un conținut bine structurat, util și convingător are șanse semnificativ mai mari să îmbunătățească rata de conversie a website-ului tău.
  • Relevanță în industrie: Conținutul de calitate îți poate poziționa afacerea ca pe o autoritate, o resursă de încredere în domeniul tău de activitate. Acest lucru poate atrage mai ușor atenția audienței și va contribui la notorietatea brandului tău și la construirea unei reputații solide.
  • Flexibilitate și durabilitate: Un conținut scris profesional poate fi ușor adaptat pentru a fi transmis pe diferite canale de marketing (Social Media, eMail Marketing etc.), contribuind semnificativ la coerența prezenței tale online. În plus, acesta va rămâne cel mai probabil relevant pentru o perioadă mai mare de timp și va oferi valoare audienței tale.

Pagina de resurse Colgate - Credibilitate și awareness

Un exemplu excelent care demonstrează cât de important este conținutul scris de calitate îl reprezintă pagina de resurse Colgate dedicată afecțiunilor dentare.

Compania a creat o pagină complexă pe site-ul său, ce include informații utile, ierarhizate pe categorii de subiecte (topic clusters), cu privire la diferite afecțiuni sau probleme orale. În acest fel, oferă audienței sale date actualizate, relevante, conținut autentic pe un grup specific de subiecte și reușește astfel să își construiască ușor autoritatea în domeniu și o bună reputație. 

Ce etape cheie presupune Content Writing-ul profesionist?

Crearea conținutului scris de calitate depinde de mulți factori. Printre cei mai importanți se numără realizarea unei cercetări preliminare amănunțite, analiza audienței, experiența autorului și anumite metode și trucuri care fac ca produsul final să atragă și să informeze eficient publicul țintă.

1. Ne definim clar obiectivele

La fel ca în cazul oricărui alt demers de marketing, stabilirea obiectivelor este extrem de importantă. Fie că vorbim de awareness, de creșterea traficului, ne dorim creșterea ratei de conversie sau chiar a vânzărilor, alegerea unor obiective clare determină cum va arăta în final conținutul scris, ce informații, stil și ton al vocii vom alege pentru a ne asigura că este unul eficient.

2. Analizăm audiența

Avem mereu în minte publicul țintă căruia i se adresează conținutul scris profesional pe care îl dezvoltăm. Vrem să educăm, să convingem, să vindem produse sau servicii ori să atragem un trafic mai mare pe site-ul unui business? Conținutul creat trebuie să țină cont de nevoile, interesele și preocupările audienței sau de profilul clienților potențiali ai afacerii tale.

3. Industria, tendințele, concurența și cuvintele cheie

De asemenea, este foarte important să înțelegem industria și tendințele din domeniul în care activează business-ul tău, concurența lui și să facem un research aprofundat privind cele mai căutate cuvinte cheie.

4. Dezvoltăm strategia de conținut

O strategie bună ne ajută să fim eficienți și să ne îndeplinim obiectivele mai ușor. Înainte de a începe lucrul propriu-zis, dezvoltăm o strategie de conținut care să includă principalele direcții, teme, titluri, subtitluri și structura logică a materialelor pe care le creăm. Ne asigurăm în acest fel că materialele sunt atrăgătoare, clare, acoperă toate subiectele interesante pe care dorim să le cercetăm și sunt valoroase și relevante pentru audiența ta țintă.

Extra-info: 

Grupurile de subiecte (topic clusters) reprezintă o strategie eficientă de creare a conținutului scris, cu numeroase avantaje. Ea se concentrează pe alegerea unui subiect central și pe dezvoltarea de subteme asociate acestuia. În acest fel, obținem acoperirea cât mai bună a unei teme generale, un conținut SEO friendly ce funcționează mai eficient, link building îmbunătățit și o experiență mai bună pentru utilizatori.

5. Structură logică definită și storytelling

Pentru ca audiența ta să recepteze cât mai eficient conținutul scris, există anumite reguli și metode de care ținem cont. Adaptăm stilul conținutului la specificul business-ului tău, ne asigurăm că tonul vocii este în acord cu brandul și structurăm conținutul cât mai logic, astfel încât să fie ușor de parcurs și de înțeles într-un timp scurt.

Mesajele pe care dorești să le transmiți vor avea mai mult succes dacă îmbrăcăm totul într-o poveste interesantă. Apelăm la elemente de storytelling pentru a ne asigura că publicul tău va aprecia conținutul scris pe care îl dezvoltăm. 

Ce elemente include o structură logică bazată pe storytelling?

  • Un conflict: spre exemplu, o nevoie a audienței tale care necesită rezolvare
  • Personaje: o strategie, oameni din companie sau chiar business-ul tău în ansamblu
  • O rezolvare: soluția care vine în întâmpinarea problemelor potențialilor tăi clienți.

Punem accent pe misiunea și valorile business-ului tău, pe scopul pentru care faci ceea ce faci, pe ce te motivează și pe povestea din spate. În acest fel, totul devine mult mai autentic, iar publicul tău se va simți mai legat de brandul pe care îl deții sau îl reprezinți.

6. Imagini, video-uri, infografice

Prezentarea aceleiași informații sub mai multe forme face ca învățarea să fie mult mai ușoară și mai atractivă. Sună interesant, nu? Din acest punct de vedere, imaginile, video-urile sau infograficele potrivite completează eficient conținutul scris realizat profesionist.

Bineînțeles, nu uităm nici de verificarea atentă a textelor, editarea și revizuirea lor în funcție de cerințele tale. În plus, analizăm rezultatele pe termen lung pentru a observa ce funcționează mai bine și pe ce elemente strategice ar trebuie să punem accent pe viitor.

Ai întrebări sau vrei să colaborezi cu noi pe un proiect de Content Writing? Nu ezita să ne contactezi!