De ce e important să ai o strategie eficientă pentru Social Media?

daria.finica30 octombrie 2024

Dacă vrei să ajungi ușor la audiența ta în Social Media și să obții rezultate, e important să urmezi o strategie bine pusă la punct. Cum ar trebui ea să arate și de ce să ții cont pentru a atinge obiectivele de marketing pe care ți le-ai propus? Îți dezvăluim în acest articol.

Vrei să îi oferim brandului tău o față umană pe rețelele sociale? Contactează echipa noastră de Social Media!

Iată câteva cifre interesante cu privire la impactul pe care îl pot avea platformele sociale:

  • În prezent există circa 5,17 miliarde de utilizatori de Social Media în întreaga lume
  • Business-urile consumă în medie 8,7% din bugetul lor de advertising pentru postări sponsorizate în Social Media
  • 89% dintre marketeri au o prezență activă pe Facebook, în timp ce 80% utilizează Instagram
  • TikTok este platforma pe care utilizatorii petrec cel mai mult timp: în medie, 34 de ore pe săptămână
  • În SUA, utilizatorii petrec în medie 145 de minute zilnic pe rețelele sociale
  •  

Care sunt avantajele unei strategii eficiente în Social Media pentru brandul tău?

  • Mai multă notorietate

O strategie bine gândită pentru platformele sociale îi va permite brandului tău să își sporească vizibilitatea prin intermediul acestora. Conținutul relevant, apreciat de audiența ta, dar și interacțiunea constantă cu publicul îți vor ajuta business-ul să devină mai cunoscut și mai apreciat în mediul online.

  • O relație solidă cu audiența ta

Pe rețelele sociale, poți intra în contact direct cu publicul tău țintă. Dacă îi oferi conținut care să aducă valoare sau soluții la anumite probleme și interacționezi constant, vei construi o relație emoțională cu audiența, câștigându-i încrederea și fidelitatea.

  • Trafic și conversii

Cu o strategie eficientă în spate, prezența pe platformele sociale poate fi o sursă importantă de trafic pentru site-ul business-ului tău. Trebuie să ții cont însă de faptul că este nevoie de timp, deoarece rezultatele se văd pe termen lung. De asemenea, cu ajutorul unor oferte sau campanii speciale, poți convinge o parte din audiență să realizeze anumite acțiuni pe website-ul tău, inclusiv să realizeze achiziții.

  • Feedback din partea audienței

O prezență coerentă în Social Media te poate ajuta să obții feedback și să îți îmbunătățești serviciile sau produsele în mod constant. Vei fi astfel mereu la curent cu nevoile sau preferințele audienței.

  • Competiție și tendințe

Social Media îți poate oferi o perspectivă în timp real asupra activității concurenților tăi pe segmentul tău de piață, dar și în ceea ce privește tendințele din industrie.

  • Autoritate în industrie

Printr-un conținut de calitate distribuit în mod constant și prin oferirea de informații relevante, brandul tău își poate consolida autoritatea în industria în care activezi. În acest fel, business-ul tău va avea parte de mai multă încredere.

Dental Elite - Reputație pozitivă în Social Media pentru un lanț important de clinici stomatologice

Un exemplu perfect despre cât de importantă este o strategie eficientă în Social Media îl reprezintă pagina de Instagram (@clinicile.dental.elite) a clientului nostru Dental Elite. Rețeaua de clinici stomatologice ce activează în București și Brașov și-a întărit puternic prezența pe rețelele sociale în ultimii doi ani, după un plan bine pus la punct.

Echipa noastră a reușit să îi construiască brandului Dental Elite o față umană, plină de grijă și empatie, care să convingă pacienții cu privire la serviciile de calitate oferite și să îi asigure, în același timp, că vor beneficia mereu de tratamente fără durere, fără anxietate și că vor avea de fiecare dată parte de o primire impecabilă în clinici.

Cum se realizeaza o strategie eficientă pentru Social Media și ce elemente ar trebui să conțină?

1. Stabilim obiective clare și măsurabile

Definirea clară a obiectivelor este esențială pentru crearea strategiei. Fie că îți dorești mai mult awareness, lead-uri, conversii, îmbunătățirea engagementului, creșterea vânzărilor ori o combinație între aceste elemente, este crucial ca obiectivele pe care le stabilim să fie măsurabile, astfel încât să putem evalua din timp eficiența strategiei și a campaniilor pe care le desfășori pe rețelele sociale.

2. Analizăm publicul țintă și creionăm profilul clientului ideal

După definirea obiectivelor, următoarea etapă extrem de importantă este aceea în care înțelegem cât mai în profunzime audiența căreia i se va adresa brandul tău. Putem face acest lucru identificând preferințele, nevoile și comportamentul potențialilor tăi clienți, pentru ca în final să dezvoltăm unul sau mai multe profile complexe ale clienților tăi ideali (Buyer Personas). Toate aceste elemente ne vor ghida în a crea conținutul, tonul, vocea și stilul mesajelor pe care le comunicăm în Social Media.

3. Alegem platformele sociale pe care ne vom concentra

În funcție de specificul brandului tău, alegem rețelele sociale cele mai potrivite și unde vei avea mai multe șanse să ajungi la publicul tău țintă. Nu toate platformele sociale sunt potrivite pentru orice tip de business. Spre exemplu, Instagram sau TikTok pot fi eficiente pentru branduri care se adresează unui public mai tânăr, în timp ce LinkedIn poate fi platforma potrivită pentru afaceri B2B.

4. Stabilim elemente de finețe: tonul vocii, stilul și designul general

În această etapă, ne asigurăm că întreg conținutul pe care urmează să îl dezvoltăm va fi unul consistent, un un ton al vocii și un stil potrivite cu brandul tău. De asemenea, suntem atenți la grid-uri și la designul general al imaginilor utilizate în postări, astfel încât brandul tău să fie ușor de recunoscut, dar și ca tu să obții o imagine generală elegantă și profesionistă, asociată cu o creștere a nivelului de încredere al audienței.

5. Dezvoltăm pilonii de conținut și calendarul editorial

Următoarea etapă constă în stabilirea pilonilor de conținut – categorii cheie care reunesc cele mai importante subiecte pe marginea cărora vom crea conținut pentru brandul tău în Social Media. Pilonii pot fi, printre altele, educaționali, promoționali (care prezintă ofertele afacerii tale), de divertisment, dar și conversaționali (intervin direct pentru a crește engagementul și pentru a stimula conversiile).

Odată acest pas îndeplinit, putem trece la selectarea celor mai potrivite subiecte pentru platformele sociale și la planificarea lor în funcție de dată și oră. Vom stabili frecvența postărilor și soluțiile de Social Media marketing potrivite pentru brandul tău. Bineînțeles, ne vom asigura că nu rămâi niciodată fără subiecte interesante și vom fi mereu la curent cu cele mai recente trenduri.

6. Stabilim regulile de Community Management

Tot în strategie putem include și reguli specifice pentru Community Management, activitatea prin care vom răspunde sau vom interacționa cu publicul atunci când acesta comunică cu brandul tău pe rețelele sociale. Vom avea grijă să păstrăm tonul și stilul vocii brandului și atunci când vine vorba despre Community Management, pentru a obține o imagine generală unitară, pentru ca business-ul tău să fie ușor de recunoscut în orice condiții, dar și pentru a te ajuta să construiești o relație emoțională de lungă durată cu audiența ta.

 

Platformele sociale reprezintă un mediu excelent pentru ca tu să observi cele mai noi trenduri și să poți fi cu un pas înainte atunci când vine vorba despre schimbări în industria ta sau în comportamentul potențialilor tăi clienți. Cu noi, poți fi proactiv și te poți adapta ușor oricărei schimbări!

Ai întrebări cu privire la serviciile noastre de Social Media sau vrei să începi o colaborare? Contactează-ne!