Numeroase business-uri din întreaga lume se promovează cu succes prin campanii de reclame plătite în mediul online: în Google Ads, Facebook Ads sau pe alte platforme similare. De ce nu te poți baza însă doar pe campanii de conversii și trebuie să incluzi și campanii de awareness în planul tău de advertising? Răspundem la această întrebare în cele ce urmează.
Poți beneficia de servicii de Performance Marketing care să îți aducă rezultate palpabile, cu ajutorul Web Ventures! Avem o experiență de peste 13 ani în domeniu și un portofoliu de clienți vast și diversificat, din aproape toate industriile.
În special advertising-ul de tip Pay-per-Click (PPC) ajuta multe afaceri la nivel global să își promoveze serviciile sau produsele mai eficient către potențialii lor clienți, la costuri avantajoase.
Mai întâi, iată câteva cifre interesante ca să îți faci o idee despre eficiența campaniilor PPC:
- Notorietatea unui brand poate crește cu până la 80% cu ajutorul reclamelor online plătite
- Există șanse cu 50% mai mari de achiziție a unui produs sau serviciu în cazul utilizatorilor care dau click pe o reclamă plătită
- Peste 50% dintre useri nu fac diferența între un anunț PPC și un rezultat organic în Google.
De ce sunt eficiente campaniile PPC?
Campaniile Pay-per-Click (PPC) îți permit să ajungi rapid la o audiență extinsă, însă rafinată în funcție de profilul business-ului tău, de produsele sau serviciile tale. Aceste campanii îți vor plasa anunțurile între primele rezultate ale căutărilor în Google sau în alte motoare de căutare, atunci când un utilizator din audiența ta țintă caută un termen care are legătură cu serviciile sau produsele pe care le oferi.
Cum funcționează reclamele PPC?
Ele consumă o parte din bugetul alocat de fiecare dată când un utilizator interacționează într-un anumit fel cu anunțul tău (dă click pe el, spre exemplu). Astfel de reclame sunt avantajoase din punct de vedere al costurilor, deoarece vei plăti doar atunci când audiența ta va realiza respectivele acțiuni. În plus, anunțurile plătite se vor afișa înainte de rezultatele organice obținute pe motoarele de căutare și îi vor redirecționa pe utilizatori către site-ul tău, ceea ce îți va crește gradul de notorietate.
Spre deosebire de campaniile PPC, creșterea organică a traficului pe site-ul tău cu un conținut SEO friendly se realizează în timp, în luni de zile. În cazul PPC, poți obține însă o creștere vizibilă a traficului într-un timp relativ scurt. Bineînțeles, un alt avantaj notabil al campaniilor PPC constă în faptul că acestea îți pot aduce conversii sau vânzări.
Ce sunt campaniile de awareness și de ce ai nevoie de ele?
Dacă un client își aduce aminte cu ușurință de brandul tău, șansele ca acesta să facă o achiziție din portofoliul de servicii sau produse oferit de business-ul tău sunt mult mai mari. Creșterea gradului de awareness sau de notorietate a unui brand în piața în care activează reprezintă un pas crucial pentru consolidarea poziției sale de business. O campanie de brand awareness nu se concentrează pe obținerea de lead-uri (potențiali clienți), de conversii (useri care realizează anumite acțiuni) sau pe creșterea vânzărilor. În schimb, principalul său obiectiv este acela de a prezenta pur și simplu brandul către audiența țintă.
Campaniile de awareness îi permit audienței tale să facă cunoștință cu brandul tău. Mai mult, pot ajuta audiența să se obișnuiască cu produsele și serviciile tale și să devină mai loială mărcii. Astfel de campanii sunt extrem de utile pentru business-uri aflate la început de drum, însă și pentru companiile cu o poziție consolidată pe piață, deoarece mențin activă atenția publicului.
Realizate corect, campaniile de awareness reprezintă un important avantaj competitiv pentru business-ul tău și le vor reaminti potențialilor clienți de existența brandului, chiar și în cazul în care vorbim despre un business puternic.
Care este secretul eficienței campaniilor PPC?
Spre deosebire de reclamele care întrerup utilizatorul din activitatea lui, reclamele de tip Pay-per-Click (PPC) îi oferă de obicei răspunsurile pe care acesta le caută, fie că vorbim despre informații disponibile pe un anumit website sau anumite produse sau servicii.
Din acest motiv, ele reprezintă un instrument puternic prin care multe afaceri din întreaga lume își consolidează poziția pe piață, devin mai cunoscute sau reușesc să obțină mai mult trafic, conversii ori vânzări.
- În medie, 75% dintre utilizatori accesează anunțuri PPC
- Doar 1% dintre utilizatorii de internet consideră că reclamele PPC sunt un lucru negativ
- 65% dintre click-urile asociate unor cuvinte cheie sunt direcționate către anunțurile Google Ads, în timp ce 35% din click-uri merg către rezultate organice
- Circa 93% din traficul de pe un site provine de pe motoarele de căutare.
Pe termen lung, campaniile PPC de awareness îți aduc anumite beneficii pe care campaniile axate pe conversii nu le au, influențând indirect inclusiv evoluția vânzărilor.
De ce ar trebui să incluzi campaniile PPC de awareness în planul tău de advertising, pe lângă cele de conversii?
1. Cresc eficiența funnel-ului de vânzări
Campaniile de awareness au în vedere utilizatorii care ar putea fi interesați de produsele sau serviciile tale, însă nu le caută în mod activ. Ele au ca efect întărirea funnel-ului de vânzări și funcționarea mai eficientă a acestuia. Prin expunerea audienței la campanii de awareness, vei asigura potențiali clienți pentru partea de sus a pâlniei de vânzări și vei trezi interesul publicului pentru business-ul tău. Ulterior, poți targeta această audiență specifică prin campanii PPC axate pe conversii.
2. Îți fac brandul mai ușor de recunoscut
Acest tip de campanii îți fac brandul mai ușor de identificat de către audiența ta țintă. Potențialii tăi clienți sunt astfel mai familiarizați cu compania ta și își vor putea schimba mai facil decizia de cumpărare. În general, oamenii sunt atrași mai mult de brandurile pe care le cunosc deja, atunci când își doresc să achiziționeze un produs sau serviciu. Din acest motiv, este extrem de important să îți faci brandul cunoscut în rândul publicului și să crești încrederea în business-ul tău. Această etapă este benefică și pentru clienții tăi recurenți, deoarece le reamintește periodic de brandul tău.
3. Te ajută să îți creezi un nou avantaj competitiv
Campaniile PPC de awareness reprezintă un avantaj competitiv important în raport cu alte companii care activează pe segmentul tău de piață. Ele te vor ajuta să te diferențiezi de competiție, deoarece este indicat să ai o atitudine proactivă atunci când vine vorba despre achiziția de noi clienți. O campanie de awareness bine realizată îți poate poziționa brandul ca primă alegere în mintea audienței.
4. Vin la pachet cu beneficii evidente dacă ai un ciclu mai lung de vânzare
Campaniile de advertising concentrate pe awareness îți pot aduce beneficii notabile în cazul în care business-ul tău are nevoie de un ciclu mai lung de vânzare. În acest caz, potențialii tăi clienți necesită mai mult timp pentru a lua decizia de cumpărare. Spre exemplu, atunci când se decid să achiziționeze un produs IT complex sau când își doresc să cumpere o locuință. Pentru a fi sigur că le menții viu interesul în toată această perioadă, campaniile de awareness reprezintă soluția perfectă. Ele le oferă potențialilor clienți ocazia de a face research și le pot influența decizia de cumpărare atunci când sunt gata să realizeze o achiziție.
5. Vrei să lansezi un produs sau să intri pe o piață nouă
A folosi campanii PPC de awareness reprezintă o idee excelentă atunci când intenționezi să lansezi un nou produs, serviciu sau vrei să intri pe o nouă piață. Ele vor ajuta audiența țintă să afle mai ușor despre business-ul tău și despre beneficiile produselor sau serviciilor tale, înainte de a lua în considerare ideea unei posibile achiziții.
6. Te ajută să crești gradul de loialitate al clienților
Includerea de campanii PPC de awareness în planul tău de advertising te ajută pe termen lung să îți crești numărul de clienți loiali, care fac achiziții recurente. Astfel de campanii sunt utile pentru a menține interesul clienților existenți și te pot ajuta să le crești gradul de loialitate.
7. Ai acces la o audiență extinsă
Campaniile PPC de conversii țintesc potențialii clienți care intenționează să achiziționeze un serviciu sau produs, în viitorul apropiat. Campaniile de awareness te ajută însă să ajungi la audiențe mult mai largi, care și-ar putea manifesta interesul pentru produsele sau serviciile tale în timp. Poți identifica astfel mai ușor oportunități, având acces la o audiență mai largă și chiar poți identifica noi segmente de piață.
8. Remarketing
Dacă îți dorești să faci activități de remarketing, campaniile PPC de awareness sunt extrem de utile. Cu ajutorul lor, poți trezi interesul unor persoane complet străine de afacerea ta și poți reveni la un public ce a luat anterior contact cu business-ul tău însă nu a făcut nicio achiziție. Practic, o campanie de awareness nu face altceva decât să deschidă drumul campaniilor axate pe conversii și poate fi folosită ca rampă de lansare pentru a crește eficiența generală a activităților de Performance Marketing.
9. Cresc performanța generală a campaniilor PPC
O abordare echilibrată a planului tău de advertising, care să includă atât campanii de awareness, cât și campanii centrate pe alte obiective precum creșterea traficului, a numărului de conversii și a vânzărilor, este benefică pentru îmbunătățirea performanței generale a contului tău de advertising. Folosite simultan, cele două tipuri de campanii, de awareness și de conversii, au un efect sinergic. În plus, campaniile de awareness au efecte directe asupra performanței campaniilor centrate pe conversii, iar efectele lor pozitive se pot observa în timp.
Vrei să afli mai multe despre campaniile Pay-per-Click sau ai un proiect de Performance Marketing? Nu ezita să ne contactezi!