Cum ar trebui să arate postările tale în Social Media de Black Friday

daria.finica10 noiembrie 2023

Tocmai a început acel moment din an în care cumpărătorii își setează alarma și se așază în fața laptop-ului cu site-ul favorit de produse deschis sau stau la coadă în fața unui magazin, pentru a prinde cea mai bună ofertă. Da, ai ghicit: este vorba despre Black Friday!  

Pentru numeroase magazine online, Black Friday reprezintă momentul în care înregistrează cele mai mari vânzări din întregul an. Cum poți profita și tu prin campanii dedicate de oportunitățile pe care le oferă această zi a marilor reduceri? Cum ar trebui să arate postările tale în Social Media sau reclamele PPC în online de Black Friday? Te invităm să descoperi în acest articol.

Dar, mai întâi, iată câteva cifre interesante din SUA despre acest festival al cumpărăturilor:

  • Vânzările online de Black Friday au crescut de la 8,92 miliarde de dolari în 2021, la 9,12 miliarde de dolari în 2022
  • În 2022 au fost trimise peste 141 de milioane de eMailuri de Black Friday
  • 76% din traficul de eCommerce a provenit de la dispozitive mobile

De asemenea, în funcție de industrie, iată care au fost cele mai căutate produse în 2022:

  • Haine și încălțăminte – 49%
  • Jucării – 29%
  • Bijuterii – 26%
  • Decorațiuni interioare – 25%
  • Produse pentru păr – 25%
  • Produse pentru animale – 24%
  • Genți – 23%
  • Cosmetice – 23%
  • Mobilă – 18%
  • Echipamente fitness – 14%
  • Experiențe/Turism – 14%

Aproximativ 58% dintre cumpărătorii online sunt motivați să achiziționeze doar atunci când discounturile depășesc 50%. În plus, 49% consideră livrarea gratuită ca fiind unul dintre cele mai importante motive care îi fac să achiziționeze produse de Black Friday.

Ce este Black Friday și care este istoria din spatele lui?

Pe scurt, Black Friday a reprezentat inițial o zi de cumpărături deosebit de populară, care marca începutul sezonului de cumpărături de Crăciun. În această zi, comercianții ofereau reduceri semnificative, întregul eveniment fiind organizat anual, în ultima zi de vineri din luna noiembrie.

Care sunt cele mai acceptate teorii cu privire la originea Black Friday?

Inițial, se pare că termenul de “Black Friday” a fost asociat cu traficul aglomerat din orașul Philadelphia din Statele Unite din anii ‘60. Oamenii foloseau acest termen pentru a desemna haosul și congestia din trafic din ziua de după Ziua Recunoștinței, când cele mai multe persoane erau libere și ieșeau să facă cumpărături. 

O altă explicație este legată de activitatea de contabilitate din perioada în care comercianții foloseau registre contabile scrise de mână. Pe vremuri, înregistrările pozitive se realizau cu cerneală neagră, iar cele negative se realizau cu cerneală roșie. Prin urmare, Black Friday se referea la trecerea la profituri pozitive din punct de vedere contabil.  

Black Friday a devenit un adevărat fenomen în SUA, mai ales odată cu deschiderea magazinelor încă din timpul nopții sau la ore din ce în ce mai timpurii pentru a oferi reduceri și oferte speciale. Cu timpul, oamenii au început să își planifice cumpărăturile pentru această zi, devenită din ce în ce mai populară. Black Friday s-a transformat într-un un moment atât de important, încât mulți cumpărători așteaptă cu orele deschiderea magazinelor și apoi dau năvală în incinta lor pentru a profita de cele mai mari discount-uri.

De ce e important să fii prezent de Black Friday în Social Media?

O campanie coerentă și eficientă de Black Friday, care să îți scoată brandul și business-ul în evidență, îți poate aduce vânzări frumoase, dar și alte beneficii nebănuite. 

Descoperă câteva dintre ele:

  • Poți atrage atenția clienților: Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente de cumpărături din întregul an. O prezență coerentă și activa în Social Media în această perioadă te va ajuta să atragi atenția potențialilor clienți și să îi faci să te urmărească și să fie la curent cu ofertele tale și în alte perioade ale anului.
  • Ai parte de vizibilitate: Social Media este unul dintre cele mai puternice canale de marketing digital disponibile la ora actuală. Prin intermediul conturilor tale de pe platformele sociale, dar și prin advertising plătit sau postări sponsorizate, îți poți promova serviciile, produsele și ofertele la acestea. Dacă ai grijă ca cea mai mare parte a conținutului tău din Social Media să fie suficient de interesantă sau le sponsorizezi, postările tale vor fi chiar redistribuite și vor ajunge la un public extins.
  • Comunici mai ușor: Social Media îți oferă posibilitatea de a comunica mult mai ușor și în timp real cu clienții sau potențialii tăi clienți. În această perioadă poți să anunți oferte speciale, reduceri flash sau schimbări de ultim moment.
  • Te conectezi într-un mod autentic cu clienții loiali: Mulți dintre clienții tăi loiali îți urmăresc cel mai probabil deja brandul pe platformele de socializare. Prin postări cu vizualuri și texte atractive, dar și prin oferte exclusive și beneficii de neratat, poți să îți recompensezi clienții fideli și să le arăți aprecierea ta.
  • Interacționezi mai mult: În această perioadă, poți interacționa mai mult cu audiența ta prin comentarii, întrebări și chiar prin concursuri. În acest fel, vei crește nivelul de engagement asociat brandului tău și îți vei extinde comunitatea online.
  • Obții feedback: Majoritatea activităților de marketing online reprezintă oportunități prin care poți obține feedback extrem de util din partea comunității tale. În acest fel, vei putea să înțelegi mai bine nevoile și preferințele clienților și să ajustezi strategia în funcție de acestea.
  • Faci cu brio față competiției: Majoritatea brandurilor și business-urilor participă la Black Friday, așa că este important să fii competitiv și să participi și tu prin campanii Social Media. Dacă nu ești prezent într-un mod coerent pe rețelele sociale, riști să pierzi oportunități de a-ți promova afacerea și de a atrage noi clienți.

O campanie de Black Friday eficientă pornește de la o idee bună. Un exemplu excelent în acest sens îl reprezintă campania Samsung din 2022 de pe rețelele sociale. Pe scurt, compania a promovat ideea de “licitații inverse”. Mai exact, cumpărătorii puteau licita prețuri din ce în ce mai mici pentru produsele Samsung, inclusiv pentru smartphone-uri, televizoare sau căști audio performante. Peste 50.000 de persoane s-au înregistrat pentru a participa la licitațiile de Black Friday ale Samsung, cele mai multe produse fiind achiziționate cu un discount de peste 50%.

Cum ar trebui să arate postarile tale în Social Media de Black Friday?

Totul pornește de la idee

O idee isteață, care să atragă și care să crească semnificativ nivelul de engagement al comunității tale online este crucială, dacă îți dorești o campanie de Black Friday care să îți aducă rezultate. Ai grijă ca ideea de la care pleacă respectiva campanie să fie atât de atractivă încât potențialii tăi clienți să nu o poată refuza și asigură-te că vei crea sentimentul de exclusivitate și urgență (prin timer-e, prin menționarea faptului că ofertele sunt exclusive sau limitate etc.) Ține cont de nevoile clienților și asigură-te că vii în întâmpinarea lor.

Completează ideea cu mecanisme de campanie care nu dau greș

Ideea te va ajuta să promovezi cu succes campania de reduceri de Black Friday, însă poți apela și la mecanisme care să îți potențeze rezultatele

  • Cupoane sau vouchere
  • Promovarea de achiziții de tip Mistery Bag
  • Sisteme de tip “Buy now, pay later”
  • Puncte pentru achiziții viitoare
  • Vânzări fulger
  • Cross-selling
  • Shipping gratuit 

Vizualuri atrăgătoare

Postările în Social Media de Black Friday ar trebui să fie captivante și atrăgătoare pentru a atrage atenția publicului tău țintă și pentru a crește engagementul. E important ca ele să conțină imagini de înaltă calitate care să scoată în evidență produsele, serviciile tale și ofertele. Bineînțeles, este recomandat să ai un design personalizat cu titluri și mesaje speciale pentru Black Friday. Dacă pe viitor ai nevoie de ajutor, apelează la echipa de Social Media a Web Ventures!

Texte care să convingă

Utilizarea de copy-uri care să scoată în evidență ofertele și discount-urile, dar și beneficiile produselor sau serviciilor tale este extrem de importantă. În campaniile de Black Friday, așa cum am menționat și anterior, este important să se pună accent pe sentimentul de urgență și pe ideea de ofertă limitată sau exclusivă. Astfel, mesaje precum „reducere masivă,” „ofertă limitată,” „cel mai bun preț al anului,” pot atrage mult mai ușor atenția potențialilor tăi clienți.

Hashtag-uri dedicate pentru BlackFriday și produse

Îți recomandăm să folosești hashtag-uri populare legate de Black Friday pentru a ajuta utilizatorii de pe rețelele sociale să găsească mai ușor postările. În plus, este esențial să te asiguri că postările conțin informații esențiale cum ar fi datele de desfășurare a campaniei tale Black Friday și orice cerințe speciale, cum ar fi codurile promoționale.

De asemenea, este indicat să prezinți în Social Media exemple specifice de produse sau servicii care sunt incluse în campania ta de Black Friday. Materialele video au cel mai mare engagement, însă poți folosi și imagini pentru a evidenția produsele sau serviciile.

Căi de acțiune clare

Un element extrem de important îl reprezintă mesajele Call-to-Action (CTA) clare. Le poți folosi pentru a indica potențialilor clienți să profite de discount-uri sau oferte. Fie că este vorba despre un cod promoțional, despre vizitarea magaziului tău online sau chiar despre vizitarea magazinului fizic. Butoane cu “Află mai multe” sau “Cumpără acum” pot încuraja acțiunea clienților tăi.

Nu uita să fii relevant și autentic

Asigură-te că mesajul campaniei tale este relevant pentru publicul tău și autentic. Evită promovarea excesivă și mesajele prea generale. În plus, ai grijă să monitorizezi performanța postarilor tale de Black Friday pentru a vedea ce funcționează și pentru a-ți ajusta strategia.

Poți apela și la influenceri

Campaniile de Black Friday cu influenceri sau micro influenceri sunt extrem de eficiente în Social Media. Comunitatea care susține influencerul ales de tine va avea mai multă încredere în recomandările acestuia și își va schimba decizia de cumpărare mai ușor. În plus, ofertele tale vor fi mult mai vizibile și accesibile unui public extins. 

Amintește-ți că Black Friday este un moment intens de competiție, așa că e important să ieși în evidență printr-un conținut de calitate și o promovare bine gândită în Social Media

Ai întrebări sau dorești să ne propui un proiect? Contactează-ne!