Sărbatorile de iarnă și perioada care le precede reprezintă unul dintre cele mai importante momente din an pentru cumpărături! Nu lăsa acest moment să treacă fără a pune în aplicare câteva strategii de marketing istețe pentru a-ți promova businessul în Social Media și prin campanii de Performance Marketing!
Ți-am pregătit câteva recomandări care, cu siguranță, îți vor fi de folos. Dar, mai întâi, iată câteva statistici interesante cu privire la eficiența campaniilor de marketing în apropierea Sărbătorilor de iarnă:
- Circa 30% dintre clienții din SUA încep să facă cumpărături pentru Sărbătorile de iarnă încă din luna octombrie;
- 56% dintre ei plănuiesc să termine toate cumpărăturile înainte de luna decembrie;
- 56% dintre membrii generației Z din SUA folosesc TikTok pentru a se inspira;
- 80% dintre potențialii clienți sunt influențați de reclame pe care le vad online;
- 91% dintre clienți admit că fac și cumpărături de ultim moment, 30% dintre acestea fiind realizate cu o săptămână – două înainte de Sărbători, iar 7% chiar în ziua de Crăciun;
- Prețul este principalul factor care influențează decizia, pentru 73% dintre potențialii clienți;
- În România, Sărbătorile de iarnă aduc în medie creșteri ale vânzărilor lunare cu 28%, în raport cu celelalte perioade ale anului.
Iată și ce categorii de produse au cumpărat românii cel mai mult anul trecut, de Crăciun sau de Anul Nou:
- Mobilier, în creștere cu 59% față de 2023.
- Echipamente și accesorii: +53%.
- Produse pentru copii și bebeluși: +51%.
- Cărți și multimedia: 49%.
- Artă și divertisment: 28%.
- Alimente, băuturi și tutun: +28%.
- Electronice: 24%.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/12/2.jpg)
Jumbo și numărătoarea inversă a zilelor până la Crăciun
Cel mai probabil ai văzut și tu campania de marketing cu numărătoarea inversă a zilelor până la Crăciun pe care cei de la Jumbo o organizează în fiecare an. De ce este ea atât de eficientă? În primul rând, are capacitatea de a genera anticipare și entuziasm în rândul copiilor, stimulând astfel dorința părinților de a cumpăra.
În plus, campania Jumbo “Au mai rămas X zile până la Crăciun” pune accent pe spiritul festiv și pe emoțiile asociate cu perioada Sărbătorilor de iarnă, menținând astfel brandul în centrul atenției cel puțin pe toată durata lunii decembrie.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/12/3.jpg)
Iată câteva idei simple de campanii de marketing pentru Crăciun sau Anul Nou!
1. Concursuri și giveaway-uri
Concursurile, giveaway-urile sau provocările reprezintă idei eficiente de marketing pentru Crăciun și Anul Nou pe care le poți promova pe rețelele sociale sau prin Performance Marketing, dacă ai grijă să respecți tematica. Un concurs sau un challenge bine organizat poate stârni interesul unei audiențe importante și ar putea face chiar ca o parte din conținutul tău să devină viral.
Optiunile pe care le ai la dispoziție sunt variate:
- Un concurs clasic, cu premii constând în diverse produse;
- Concurs tip calendar de advent, cu premii diferite în fiecare zi până la Crăciun;
- Concurs cu referrals, prin care să îi răsplătești pe clienții care îți aduc și alți clienți.
2. Countdown de Crăciun
Una dintre metodele cele mai eficiente pentru a-ți promova brandul și produsele de Sărbătorile de iarnă este să apelezi la un countdown. Cum funcționează acest tip de campanie? Pe scurt, promovezi ca mesaj principal de marketing faptul că au mai ramas “x” zile până la Crăciun și vei reuși astfel să intri mai ușor în spiritul festiv și să îți antrenezi și audiența.
3. Wishlist de Crăciun
Sărbătorile de iarnă sunt despre dorințe și despre împlinirea acestora. Fie că vorbim despre cadouri sau despre dorințe pline de emoție, cum ar fi aceea de a petrece Crăciunul și Anul Nou alături de familie, aceste idei pot trezi rapid sentimente pozitive în mintea audienței tale. În acest context, îți poți îndemna potențialii clienți să completeze sau să se gândească la o listă cu dorințe de Crăciun. Astfel, îi ajuți să intre mai ușor în spiritul Sărbătorilor, în timp ce îți promovezi brandul, serviciile sau produsele.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/12/4-1024x1024.jpg)
4. Colaborează cu influenceri!
O altă idee eficientă pentru campaniile tale în această perioadă este să colaborezi cu influenceri sau micro influenceri potriviți cu profilul brandului tău. În funcție de specificul afacerii tale și de potențialii tăi clienți, poți alege influenceri care activează pe Instagram, pe TikTok sau pe YouTube. Cei mai mulți influenceri dezvoltă conținut specific pentru Sărbători – cum sunt vlogmas-urile, spre exemplu – ce poate integra ușor mesaje de marketing eficiente.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/12/4-1024x1024.jpg)
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/12/5-1024x1024.jpg)
5. O abordare complexă, cross-platform
E important să ai la dispoziție ajutorul unor experți și acces la logistica necesară pentru a implementa campaniile într-un mod rapid și eficient, atât în online (website, Social Media, eMail marketing, Advertising), cat și în offline. O agenție de marketing online cu experiență dispune de resursele necesare pentru ca totul să meargă așa cum trebuie și te va ajuta să îți maximizezi rezultatele pe termen lung. Îți recomandăm să alegi o abordare unitară, cross-platform, pentru ca mesajele tale de marketing să ajungă la o audiență cât mai largă.
În loc de încheiere, ți-am pregătit și câteva idei de la care poți porni pentru a dezvolta campaniile tale de marketing de Sărbători:
- Spre exemplu, poți să lansezi în Social Media un calendar de advent digital, cu un bundle de produse pe care să le promovezi până la Crăciun dacă o astfel de idee se potrivește cu profilul afacerii tale. Sau, în loc de produse, poți utiliza discounturi ori teme diferite pentru fiecare zi a calendarului tău de advent.
- O altă idee este să te asociezi cu un alt business complementar, pentru a oferi clienților voștri un pachet special de Crăciun.
- Poți alege o organizație caritabilă căreia să îi sprijini cauza cu un anumit procent din fiecare vânzare realizată în perioada de dinainte de Sărbători.
- Dacă activezi în domeniul eCommerce, poți include pe site-ul tău o componentă simplă de joc: o “roată” cu discounturi sau cu recomandări de cadouri personalizate, spre exemplu.
- Tot pornind de la ideea de joc, poți duce această campanie și în offline. Dacă ai unul sau mai multe magazine fizice, îți poți îndemna clienții să găsească indicii sau obiecte cu tematică de Crăciun (spiriduși) ascunse în diverse secțiuni. La final, îi poți răsplăti pe câștigători cu premii sau vouchere și poți folosi întreaga experiență ca bază a campaniei tale de marketing de Sărbători în online, inclusiv în Social Media sau prin reclame sponsorizate.
- Dacă vrei să te axezi mai mult pe digital și dacă acest lucru se potrivește cu profilul afacerii tale, o metodă de promovare care prinde tot mai multă popularitate este streaming-ul. Îți poți prezenta serviciile sau produsele live pe diferite platforme sociale, ori poți organiza concursuri sau alte activități interesante. Dacă oferi discounturi în timpul livestreaming-ului îți vei încuraja clienții să facă achiziții spontane.
- Poți avea o campanie de Sărbători bazată pe ideea de rezoluții pentru Anul Nou. Spre exemplu, dacă vinzi echipamente de fitness, îți poți încuraja audiența să adopte un stil de viață mai sănătos în anul care vine.
Descoperă serviciile Web Ventures și ia legătura cu noi ca să afli cum te putem ajuta!