Cei mai mulți advertiseri de la ediția Super Bowl de anul acesta au mizat pe reclame safe, pentru a oferi publicului o atmosferă cât mai confortabilă. Totodată, și-au dorit ca audiența lor să își aducă aminte de vremuri mai bune, când lumea nu trecuse încă prin pandemia de COVID-19, războiul din Ucraina era inimaginabil, iar inflația era un subiect de conversație și atât.
Super Bowl este cea mai mare scenă a advertisingului în Statele Unite și un adevărat reper pentru întreaga lume. O reclamă care durează cel mult 30 de secunde este estimată să coste în 2023 circa 7 milioane de dolari, în condițiile în care anul trecut peste 200 de milioane de persoane au urmărit evenimentul. Audiența reclamelor care rulează pe ecranele Super Bowl este, deci, uriașă, și la fel și miza lor.
Iată doar câteva tendințe și trucuri care ne-au atras atenția:
Nostalgie
Având în vedere audiența atât de mare a Super Bowl, advertiserii au avut misiunea de a găsi acel ceva cu care rezonează cât mai multe persoane. De data aceasta au mizat pe familiar și nostalgia amintirilor plăcute din vremurile când lumea era mai liniștită, când nu exista atâta presiune. Astfel, au apelat la filme îndrăgite precum Clueless, la actori cunoscuți de publicul larg, dar și la referințe culturale din anii ’70, ’80 sau ’90.
Vedete
Dacă pui o vedetă într-o reclamă nu ai cum să dai greș. Iar, dacă alegi o vedetă cunoscută și de publicul mai în vârstă, cu siguranță îți vei capta audiența. Pe asta au mizat și companiile care rulează reclame la Super Bowl în 2023, invitând vedete precum Serena Williams, John Travolta, Alicia Silverstone, Elton John și mulți alții să joace în producțiile lor. De la actori până la cântăreți cunoscuți și, bineînțeles, sportivi, cu toții și-au jucat rolul în a aduce publicul american în atmosfera confortabilă și plăcută dorită de advertiseri.
Accent pe familiar
Advertiserii nu au vrut să riște, așa că au mizat pe formule clasice, umor safe și pe reclame care seamănă mai degrabă cu un film relaxant de care să te bucuri de pe canapeaua din sufragerie. Iar cel mai bun exemplu despre ceea ce înțeleg americanii despre ideea de familiar sunt reclamele Pepsi în care joacă Ben Stiller și Steve Martin. Dacă nu le-ați văzut deja, vă recomand să o faceți, pentru că sunt cu adevărat amuzante.
Umor confortabil
Pentru ca sentimentul de confort să fie cât mai palpabil, cele mai multe reclame au avut la bază ideea de umor clasic. Dacă în alți ani, puteai întâlni și glumițe mai agresive sau puțin prea abstracte, ediția Super Bowl 2023 a pus accent pe cele care îți dau pur și simplu o stare de bine, de ceva cunoscut, de plăcut. O reclamă care mi-a atras atenția în acest sens este cea la Doritos, în care apar vedete mari precum Jack Harlow, Missy Elliot și Elton John. Greu de crezut, însă Jack Harlow renunță la cariera sa înfloritoare în rap pentru a îmbrățișa un instrument absolut neobișnuit: trianglul. Cum decurge călătoria sa în a învăța cum să cânte la trianglu și ce nouă modă ajunge să lanseze în Statele Unite veți afla doar dacă urmăriți reclama. Vă promit, este atât de amuzantă încât nu vă veți opri din râs, iar finalul este … apoteotic.
Concluzia? În acest an, reclamele foarte inovatoare sau abstracte nu au avut ce căuta la Super Bowl. În schimb, reclamele care i-au făcut pe oameni să râdă din toată inima, reflectând, în același timp, cultura specifică a Statelor Unite în rezonanță cu ceea ce reprezintă Super Bowl ca eveniment, au concurat acerb între ele pentru atenție. Advertiserii au încercat să se îndepărteze de problemele și presiunea cu care se confruntă lumea în prezent și să alunece într-o altă lume a amintirilor plăcute și a momentelor fun.
Iar show-ul electrizant al Rihannei din cadrul Super Bowl și faptul că a anunțat pe una dintre cele mai cunoscute scene ale lumii că este însărcinată, după ce nu mai performase live din 2018, a făcut ca întregul eveniment să devină și mai viral.