Google pierde teren în rândul tinerilor din Generația Z, care folosesc în schimb TikTok ca motor de căutare. Poate părea ciudat, însă resorturile din spatele acestei alegeri sunt numeroase. Ce îi motivează și cum funcționează algoritmul de căutare al TikTok? Îți răspundem mai jos la toate întrebările:
Generația TikTok
TikTok este aplicația mobilă cu cel mai mare număr de descărcări la nivel mondial în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. Algoritmul său și capacitatea de a transforma subiecte în trenduri ce devin rapid virale îi determină pe utilizatori să petreacă zilnic câteva ore pe TikTok. Acest comportament face ca Generația Z să fie destul de dificil de accesat prin alte canale de marketing.
Multe persoane folosesc TikTok pentru research și reviews, iar circa 40% dintre tinerii din SUA folosesc TikTok ca motor de căutare, potrivit unui vicepreședinte senior Google (în condițiile în care jumătate din populație are cont de TikTok).
Căutări pe TikTok
Cei care folosesc TikTok ca motor de căutare susțin că primesc răspunsuri mai scurte, mai relevante și mai obiective, în care au încredere. În plus, forma video este mai interactivă și mai ușor de accesat (majoritatea filmulețelor au sub 60 de secunde).
Video-urile în care cineva îți vorbește și îți arată emoții sunt apreciate, iar comentariile par mai obiective. Utilizatorii obțin rezultate ușor, în câteva secunde, fără să scroleze pagini întregi ca pe Google. Practic, întreaga experiență pentru utilizatori este mai rapidă și mai ușoară.
Cum funcționează algoritmul For You
Algoritmul TikTok din zona de feed For You reunește un set complex de indicatori și este special creat pentru a ține utilizatorul cât mai mult pe platformă. Iată cum funcționează:
- Inițial, îți realizează un feed pe baza categoriilor de interese bifate atunci când ți-ai creat contul și a primelor tale interacțiuni (video-urile la care dai like sau share, conturile pe care le urmărești, comentariile și chiar video-urile pe care le postezi).
- Apoi, feed-ul începe să fie personalizat special pentru tine, utilizând un sistem ce ține cont de hashtag-uri, melodia video-ului, video caption, limba utilizatorului, țara de proveniență și chiar dispozitivul de pe care intri pe TikTok.
- Dacă ai urmărit un video până la final, TikTok va dezvolta un sistem de ranking în funcție de preferințele tale, acest indicator cântărind mai mult decât țara ta de proveniență, spre exemplu. TikTok nu îți va recomanda pur și simplu video-uri populare, ci video-uri care ar putea să te intereseze. Atunci când explorezi hashtag-uri, sunete, efecte și trenduri, conținutul din feed se rafinează.
- TikTok întrerupe pattern-urile repetitive: nu îți va arăta video-uri de la același creator sau cu aceeași melodie, conținut duplicat, conținut pe care l-ai mai văzut sau spam.
Deși cei de la TikTok nu folosesc termenul “keywords” în explicațiile lor, video-urile care au descrieri optimizate SEO cresc mai rapid. Este recomandat să cauți cuvinte cheie pe TikTok pentru a vedea care performează mai bine, înainte de a le include în video, în video captions și în hashtag-uri, dar și să folosești melodii în trend.
Cum funcționează căutarea pe TikTok
Căutarea se realizează într-un mod similar feed-ului, reunind un sistem de indicatori bazat pe cuvinte cheie din descrierile video-urilor, hashtag-uri, cuvinte cheie din video-uri, din video captions, engagement-ul video-urilor și tematica lor.
Sperăm că aceste informații te vor ajuta! Iar, dacă ai întrebări, nu ezita să ne contactezi!