Muzica ne unește pretutindeni, chiar și la locul de muncă
Odată cu rebranding-ul agenției, Web Ventures s-a alăturat oficial comunității Spotify și a construit playlist-uri tematice cu piesele preferate ale echipei, dar și playlist-uri cu podcast-uri utile.
Jumătate de an mai târziu, s-a dovedit că Spotify a fost o alegere bună pe termen lung, fiindcă rapoartele arată că Spotify este cea mai folosită aplicație de streaming de muzică, a depășit numeric Apple Podcasts la capitolul ascultători pe tărâmurile americane, iar în România ascultătorii din țară preferă Spotify sau YouTube, unde există și partea vizuală.
Prezența ce caracterizează agenția în mediul online (și fizic, însă nu putem demonstra lately) este autentică, transparentă și întotdeauna însoțită de un strop de amuzament, ceea ce are o deosebită importanță pentru noi. Spotify, a fost, așadar, the right fit for us, pentru că ne permite să fim deschiși, creativi și jucăuși.
Am alcătuit așadar o listă de playlist-uri tematice pentru un an și am început să reunim lunar piese care întrunesc simultan două criterii: 1. ne plac și 2. sunt potrivite subiectului propus. Rețeta modului nostru de lucru are nevoie de un Project Manager, ce “colectează” toate piesele trimise de colegi în deadline-ul agreat și discută cu Art Directorul pentru a alege cele mai potrivite covere pentru playlist-uri. Așadar, vă puteți orienta ușor în profilul nostru de Spotify, căci veți repera imediat care sunt playlist-urile cu melodii (cele acompaniate de fotografii), și care sunt playlist-urile cu podcasturi (cele cu icons, create în conformitate cu identitatea Web Ventures).
Am descoperit ulterior și varianta playlist-urilor colaborative (funcție lansată în 2008) și am vrut să încercăm și această variantă, așa că am creat un playlist în care fiecare a avut libertatea de a adăuga personal piese. Nu ne-am oprit aici, am împărtășit ideea și cu oamenii care ne urmăresc pe Instagram și au luat parte și ei la crearea playlist-ului.
Așa ne-am dat seama că playlist-urile colaborative sunt o metodă fun de bonding și de cunoaștere interpersonală.
Acestea pot fi foarte utile pentru a eficientiza timpul de a construi un playlist împreună cu prietenii, pentru petreceri, road trip-uri, meciuri de baschet, sau poate chiar pentru masa de Crăciun. Este un mediator între preferințele muzicale ale fiecărui om prezent într-un context social.
Am ales însă să privim dincolo de efectul produs în contextele sociale, să-l exploatăm ca instrument social și să îl folosim astfel ca un liant între noi, dar și între echipă și urmăritorii noștri, pentru a descoperi piesele lor preferate ce îi inspiră și pentru a îi cunoaște la un alt nivel, într-un context ușor informal, în condițiile în care încă nu ne putem vedea fizic.
Implicarea comunității în crearea unui playlist implică pași esențiali și o atenție deosebită, pentru că știm cu toții cât este de ușor să pierzi materiale când se lucrează virtual și simultan.
Ce e bine: că oricine poate adăuga oricând, oricâte melodii și poți vedea cine le-a adăugat.
Ce nu e prea bine: că oricine poate șterge oricând, oricâte melodii. Și că poți alege între a adăuga în profil playlist-ul sau a-l păstra colaborativ, which makes sense, but still.
Ajungem astfel la pașii pe care i-am făcut pentru acest playlist.
Am creat un playlist colaborativ. Pe măsură ce s-au adăugat piese, am creat un playlist similar de backup, șters și copiat din nou zilnic, pentru a evita situația în care cineva șterge din greșeală piesa altcuiva.
Cand cineva șterge multe track-uri, cu rea intenție sau accidental, poți observa prin compararea numărului din lista de backup și poți lua de acolo ce lipsește.
Ce e totuși important: că playlist-urile aduc un element ludic și oferă senzația de apropiere, prin împărtășirea preferințelor muzicale și toată lumea poate beneficia din urma acestora prin extinderea cunoștințelor muzicale. Noi chiar am descoperit piese pe care nu le știam și ne-am surprins prin ce a ales fiecare.