11 trenduri în Social Media în 2024

daria.finica30 ianuarie 2024

La fel ca în fiecare an, Social Media nu duce deloc lipsă de schimbări, mai ales în ceea ce privește trendurile. În 2024, toți ochii sunt îndreptați către AI, dar și către conținutul video în diverse formate, personalizare, autenticitate și renunțarea la perfecționism. 

Fie că vrem sau nu, rețelele sociale ne influențează semnificativ viața și comportamentul pe internet. 

Te invităm să descoperi alături de noi care sunt cele mai populare tendințe pe platformele sociale în acest an și cum le poți transforma în oportunități pentru a-ți promova mai eficient afacerea în online și a crește nivelul de engagement.

Dacă dorești să inițiezi un proiect pe rețelele sociale sau vrei ca echipa noastră de Social Media să se ocupe de conturile tale, nu ezita să ne contactezi! Ne vom asigura că brandul tău vorbește cu adevărat limba utilizatorilor de pe platformele sociale.

Care sunt cele mai populare trenduri din Social Media în acest an?

1. Inteligența Artificială

Dacă în 2023 am făcut cunoștință cu ChatGPT și cu alte forme de AI, în 2024 inteligența artificială va fi utilizată în Social Media într-un mod din ce în ce mai creativ, pentru a personaliza puternic mesajele care ajung la utilizatori, în funcție de limbă, demografie și chiar interese.

Conținutul generat cu ajutorul AI va fi din ce în ce mai personalizat, ceea ce va duce la un engagement mai puternic și la o experiență mai plăcuta pe rețelele sociale.

2. Accent pe construirea de relații autentice

În 2024, se va pune accent pe utilizarea Social Media pentru a construi relații cât mai autentice ale utilizatorilor cu brandurile. Pe scurt, nu va fi vorba atât de mult despre trafic, cât despre engagement de calitate și relații reale, sincere și transparente cu comunitatea de pe rețelele sociale.

Având în vedere faptul că numărul platformelor sociale este din ce în ce mai mare, utilizatorii au așteptări mai mari de la branduri și caută o experiență mai interesantă în Social Media. Pentru branduri, acest lucru se traduce în a construi relații cât mai bune cu comunitatea de pe platformele sociale, prin transparență, răspuns rapid la întrebări și deschidere față de ideea că utilizatorii de rețele sociale devin din ce în ce mai diverși și au așteptări diferite.

3. TikTok crește în continuare în popularitate

Așa cum probabil te-ai așteptat, TikTok va deveni în continuare tot mai popular în raport cu alte rețele sociale, pe măsură ce utilizatorii petrec tot mai mult timp urmărind video-uri pe această platformă.

TikTok le va permite brandurilor să comunice mai ușor cu tinerii și să le ofere content autentic, nefiltrat. Datorită specificului conținutului de pe această platformă, brandurile au ocazia să înțeleagă mai ușor nevoile și dorințele utilizatorilor și să beneficieze la maximum de tendința tot mai multor persoane de a folosi TikTok ca pe un motor de căutare.

4. Grupurile închise devin tot mai populare

Tot mai multe branduri utilizează grupuri cu caracter privat cum ar fi cele de pe Facebook sau canalele de difuzare private de pe Instagram pentru a distribui conținut într-un spațiu închis, către o comunitate restrânsă. Tendința se va accentua în 2024, aceste spații închise devenind tot mai populare.

5. Autenticitate și nostalgie

Dacă îți dorești ca brandul tău să iasă în față în 2024, trebuie să te asiguri că rămâne unul autentic, prin toate mesajele pe care le comunică. Chiar dacă nu poți reinventa roata pentru a fi întotdeauna original, e important să ai grijă să transmiți într-un mod autentic povestea produselor sau serviciilor tale și să construiești o adevărată experiență pentru utilizatori.

Iar modul în care interacționezi cu comunitatea ta în Social Media face parte tot din experiența plăcută pe care o oferi. E important să le arăți oamenilor empatie și să transmiți faptul că îți pasă de dorințele sau de nevoile lor.

Conținutul care pune accent pe nostalgie și pe estetica retro va fi popular și în 2024, fiind perceput ca fiind mai autentic.

6. Social Commerce

Activitățile de eCommerce pe rețelele sociale (Social Commerce) vor fi tot mai populare și apreciate de utilizatorii de Social Media. Motivul: tot mai mulți oameni s-au obișnuit să folosească instrumentele de shopping de pe platformele sociale și își doresc o experiență integrată și fluidă atunci când fac cumparaturi. Shop-urile pe TikTok vor începe să fie tot mai populare în acest an, iar achizițiile vor fi mai ușor de realizat pe această platformă.

7. Conținut SEO-friendly

Conținutul SEO-friendly în Social Media va deveni mai puternic decât hashtag-urile, în condițiile în care peste 40% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani utilizează deja rețelele sociale ca pe niște motoare de căutare. SEO va juca un rol din ce în ce mai important în ceea ce privește capacitatea unei postări de a deveni virală, ajungând cel mai probabil să depășească hashtag-urile ca importanță.

8. LinkedIn nu va mai fi doar despre job-uri

Rețeaua LinkedIn va pune și ea tot mai mult accentul pe ideea de a fi autentic. Nu se va mai vorbi atât de mult despre locuri de muncă sau despre conținutul profesional, ci și despre subiecte inspirate din experiența personală. De asemenea, este posibil ca pe LinkedIn să apară influenceri care utilizează această platformă socială ca principal mijloc de exprimare.

9. Video-uri mai lungi

TikTok a produs o adevărată revoluție în Social Media atunci când a venit cu ideea de a posta videoclipuri verticale, cât mai scurte. Deși video-urile de 15-30 de secunde vor fi în continuare la fel de populare și în acest an, în 2024 am putea înregistra o revenire a creșterii în popularitate pentru videoclipurile cu o durată mai lungă. Trendul este deja vizibil atât pe TikTok, cât și pe Instagram.

10. YouTube Shorts

La fel ca TikTok sau Instagram Reels, YouTube Shorts va deveni probabil din ce în ce mai popular în 2024. 95% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani din întreaga lume folosesc YouTube Shorts, în timp ce 66% folosesc TikTok și 62% Instagram. YouTube Shorts a generat anul trecut în medie 50 de miliarde de vizualizări pe zi, în condițiile în care Instagram Reels a înregistrat 200 de miliarde de vizualizări zilnic.

11. Nano influencerii devin tot mai populari

Nano influencerii care dețin conturi cu 1000 până la 10.000 de urmăritori vor deveni din ce în ce mai populari în 2024, generând un nivel de interacțiune important pe rețelele sociale. Pentru companiile care își doresc engagement, aceștia sunt o alegere potrivită, mai ales că vin la pachet cu o audiență mai rafinată și cu un cost mai scăzut.

Vrei să afli mai multe sau dorești ca brandul tău să devină mai vizibil pe rețelele sociale? Contactează-ne!