Case Study #10

Optimizarea de finețe a campaniilor Performance Max cu componenta de Shopping și consultanță pentru a obține prețuri competitive – o parte din strategia prin care am crescut spectaculos conversiile cu 233%, în cazul unui magazin online de piese auto de nișă.

Case Study #10: Cum am reușit să creștem conversiile cu 233% pentru un site de eCommerce specializat în vânzări de piese auto de nișă

A vinde piese auto în România și, mai ales, a face acest lucru cu succes în online, poate părea un deziderat relativ dificil de atins. Însă, cu ajutorul unei strategii istețe de restructurare a campaniilor din Google Ads și consultanță în ceea ce privește politica de prețuri am reușit să obținem rezultate spectaculoase pentru un jucător din piața locală de piese auto, specializat în vânzarea unor produse de nișă indispensabile.

Iată cum am procedat pentru a crește conversiile cu 233% și a reduce costul pe achiziție (CPA) cu 47%.

Contextul

Mulți români amână achiziția de piese auto pentru mașina personală sau încearcă să controleze la sânge bugetul alocat unei astfel de investiții. Ce se întâmplă atunci când se defectează o componenta indispensabilă funcționării autovehiculului?

Presați de timp, mulți dintre clienți evită să lase acest task în seama service-urilor și caută rapid în online produsele cu cele mai bune prețuri, eventual aftermarket, pentru a se asigura că își pot repara mașina la un cost suportabil.

Clientul nostru avea anumite îndoieli referitoare la performanțele contului său de Google Ads în lunile ianuarie și februarie 2023. Targetul său de performanță țintea un un volum ridicat de conversii pe lună, la un cost per conversie (CPA) ideal sub 50 de lei.

În acest context, în ianuarie și februarie 2023, vânzările sale online au înregistrat o scădere cu 27,5%, comparativ cu lunile anterioare, iar costurile au crescut cu 3%, în timp ce costul pe conversie s-a majorat cu 42%.

Provocarea

Distribuitorul nostru de piese auto de nișă își dorea ca situația să fie exact contrară: să își crească vânzările, să scadă costurile și să obțină un cost pe conversie (CPA) sub 50 de lei pentru ca activitățile sale din Google Ads să fie profitabile.

Vânzările sale nu ar fi fost influențate sezonier, având în vedere că produsele erau unele de nișă, piese auto achiziționate atunci când apar anumite defecțiuni la autovehicule.

Cu toate acestea, clientul nostru era îngrijorat de posibilele efecte ale incertitudinii economice și de faptul că ar fi putut înregistra perioade cu vânzări mai slabe. Se apropia perioada în care încep vacanțele, iar distribuitorul nostru de piese auto de nișă considera că vânzările sale ar putea scădea, în contextul în care costurile sale rămâneau la același nivel.

Ce am descoperit?

Am luat decizia de a analiza în întregime contul de Google Ads al clientului, atât din punct de vedere al istoricului, cât și al structurii actuale. Am observat cu atenție, în profunzime, toate campaniile sale, lună cu lună, pentru a descoperi ce funcționează, unde nu se înregistrează performanțe și care este motivul.

Prima observație

Am descoperit că, la nivelul contului de Google Ads al clientului, campaniile cu componenta de tip Shopping, acele anunțuri care îți arată imaginea și prețul produsului tău în pagina de rezultate Google, funcționau cel mai bine.

A doua observație

Campaniile Performance Max au fost utilizate în contul de Google Ads al clientului încă de la apariție, însa, din păcate, nu la potențialul lor maxim. Deși aceste campanii erau segmentate, ele promovau majoritatea produselor distribuitorului nostru de două sau chiar trei ori în același timp, în campanii diferite, ceea ce limita semnificativ potențialul de conversie al contului.

Extra-info

Ca sa înțelegi mai bine cum funcționează lucrurile, este important să reții faptul că Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii pe care le pune la dispoziție Google Ads. În cazul lor, poți combina toate elementele de promovare disponibile într-o singură campanie ce folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele disponibile în Google (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover).

În ianuarie 2023, campaniile de tip Performance Max cu elementul Shopping din contul de Google Ads al clientului nostru erau inițial patru: trei dintre ele erau segmentate în funcție de cele mai importante branduri de produse din portofoliul distribuitorului nostru, în timp ce a patra campanie conținea restul produselor.

A treia observație

Ideea segmentării în funcție de brandul producătorului erau una bună. Cu toate acestea, pentru a atinge potențialul maxim de performanță, trebuia să ne asigurăm că produsele promovate într-o campanie Performance Max cu elementul Shopping, nu erau incluse și în alte campanii. 

Din păcate, în contul de Google Ads al distribuitorului nostru de piese auto, unele produse erau promovate în două sau chiar trei campanii în același timp.

Am căutat cu atenție fiecare punct slab din organizarea contului de Google Ads al clientului: zonele unde bugetul era consumat, însă nu erau obținute conversii, dar și zonele cu multe conversii, însă cu buget insuficient.

Soluția

Reorganizarea inteligentă a tuturor campaniilor Performance Max cu elementul Shopping din contul clientului nostru, consultanță pentru a obține prețuri competitive și promovarea intensă a produselor la un preț mai bun.

Am discutat cu clientul și am ajuns la concluzia că avem nevoie de ajutorul lui pentru a schimba politica de prețuri, astfel încât să obținem performanțe maxime din campaniile Google Ads:

  • Am făcut o cercetare amplă cu privire la prețurile produselor și le-am modificat astfel încât să fie mai avantajoase, comparativ cu prețurile competitorilor.
  • Deși site-ul clientului oferea transport gratuit la produsele principale – cele cu rulaj și marjă de profit ridicate – acest aspect nu era menționat pe site sau în Google Merchant Center. Am updatat site-ul clientului, menționând că transportul este gratuit. În plus, am precizat acest aspect și în Google Merchant Center, astfel încât să apară în anunțurile de tip Shopping din Google Search.

Stubborn on vision. Flexible on details:

  • Imediat ce clientul a modificat politica de prețuri, am segmentat produsele din campanii pe criteriul preț, astfel încât să promovăm mai intens produsele cu un preț mai bun.
  • I-am solicitat clientului să ne ofere o listă cu produsele cele mai vândute și am creat o campanie separată în Google Ads pentru ele.
  • Am restructurat inteligent campaniile Performance Max pentru a promova mai intens brandurile și produsele mai performante. În plus, am limitat bugetul alocat celor care nu făceau performanță.
  • Am avut grijă ca fiecare produs să fie promovat într-o singură campanie (nu în mai multe, simultan), astfel încât să eficientizăm bugetul.
  • Am oprit promovarea produselor care consumau buget, fără a aduce conversii.
  • Am setat cu grijă cuvintele cheie negative în cazul campaniilor Performance Max, pentru o afișare mai relevantă a produselor în anunțurile de tip Shopping.
  • Am oprit complet campaniile neperformante și am alocat bugetul lor către campaniile performante.

Success lies in the details

  • Ce am făcut mai exact pentru a implementa soluțiile? Am analizat cu grijă performanța celor trei campanii Performance Max ale clientului care promovau produsele în funcție de branduri și am decis să oprim două dintre ele. Motivul? Performanțele lor erau prea slabe, pentru o perioadă prea lungă de timp.
  • Ca urmare a acestei acțiuni, am rămas cu două campanii active: una ce promova un brand de produse și una care reunea toate celelalte produse din portofoliul clientului.
  • Imediat ce clientul nostru și-a modificat politica de prețuri, am luat decizia de a împărți în două feed-ul de produse din Google Merchant Center: o parte care conținea produse cu prețuri avantajoase (mici) și o parte cu produse mai scumpe.
  • Ulterior, am creat o campanie Performance Max ce includea doar produsele cu prețuri avantajoase. Scopul acesteia? Să controlăm mai eficient bugetul și performanțele produselor din această categorie.

Accent pe avantajele competitive

  • Împreună cu clientul, am realizat o listă de produse care se vindeau constant pe site și am creat o campanie Performance Max separată pentru ele. În acest fel, am reușit să le promovăm intens și să creștem vânzările.
  • După finalizarea restructurării contului și după ce ne-am asigurat temeinic că evităm promovarea unor produse în două sau chiar trei campanii în același timp, am analizat cu atenție performanțele categoriilor de produse din secțiunea Products a Google Ads. Motivul? Este posibil ca într-o campanie sau categorie de produse promovate, care funcționează bine, să existe câteva produse cu performanțe slabe care consumă din buget. În general, promovarea acestora trebuie oprită, astfel încât bugetul să fie consumat eficient.
  • Am decis să oprim promovarea produselor cu performanțe slabe: produsele cu un cost pe achiziție (CPA) de peste 50 de lei sau cele care nu aduceau deloc conversii, dar aveau un CPA de peste 50 de lei.
  • În plus, pentru a ne asigura că vom afișa cele mai relevante anunțuri, am implementat o listă de cuvinte cheie negative la nivelul contului de Google Ads al clientului nostru, pentru toate campaniile Performance Max.

Rezultate vizibile din prima lună

Soluțiile au fost implementate în contul de Google Ads și pe site-ul clientului în februarie 2023. Pentru a observa efectele lor era însă nevoie de timp, pentru ca algoritmii Google Ads să învețe noile caracteristici. 

După o lună de la implementare, am reușit să dublăm numărul de conversii și valoarea acestora. În plus, am fost foarte aproape de a atinge targetul de profitabilitate stabilit de clientul nostru – sub 50 de lei costul fiecărei conversii.

Martie vs. Ianuarie 2023

  • +34% la nivel de costuri
  • +139% ca număr de conversii
  • +138% ca valoare a conversiilor 
  • -44% costul fiecărei conversii (de la 93 de lei, la 52 de lei)

Sharpening our strategy

Clientul nostru a fost încântat de faptul că am reușit să reducem atât de mult costul pe conversie (CPA). Pentru a optimiza și mai mult strategia și implementările realizate:

  • Am decis să adăugăm la strategia de licitare a campaniilor Target CPA, setând astfel costul mediu pe care doream să îl plătim pentru fiecare achiziție.
  • Am modificat bugetele alocate o dată la câteva zile, pentru a ne asigura că nu limităm potențialul campaniilor.

 

Ulterior, am optimizat zilnic campaniile pe luna aprilie. Mai exact, am verificat în fiecare zi performanța contului pe ultimele 7 și 14 zile, am verificat termenii noi de adăugat la cuvintele cheie negative, am adaptat bugetele în funcție de performanță și am modificat Target CPA în funcție de performanțe.

A doua lună: calibrate and learn

Aprilie 2023 a fost o lună în care am învățat din rezultatele campaniilor. Am înregistrat performanțe mai bune decât în ianuarie 2023, însă volumul de conversii a raportat o scădere, pe fondul modificărilor asociate Target CPA.

În a doua lună, nu am reușit să atingem încă potențialul maxim al campaniilor din contul de Google Ads al clientului nostru.

În cazul campaniilor care funcționează cu strategia de licitare Target CPA, aceasta are nevoie de timp de ajustare, pentru a atinge performanțele dorite. De asemenea, este nevoie să modificăm constant valoarea țintă, pentru a ajunge la o valoare care nu limitează campania, dar nici nu îi oferă prea mult loc de afișare. Mai exact, să ajungem mai aproape de acel echilibru ideal între costuri și volumul de conversii. 

Am continuat să optimizăm campaniile pe luna mai, până la momentul în care am reușit să înregistrăm cea mai bună lună din istoricul contului.

Aprilie vs. Ianuarie 2023

Aprilie vs. Ianuarie 2023

  • +20% la nivel de costuri
  • +79% ca număr de conversii
  • +97% ca valoare a conversiilor
  • -33% costul fiecărei conversii

A treia lună: Reaching our goal

În cea de-a treia lună de la implementarea modificărilor, am reușit să creștem volumul de conversii și să atingem targetul de performanță de 50 de lei cost pe conversie, ideal pentru clientul nostru.

În luna mai am reușit să atingem targetul de performanță ideal al clientului – 49 de lei cost pe conversie. Implementările pe care le-am realizat în luna februarie 2023, alături de optimizările frecvente realizate ulterior, au adus performanțe vizibile și stabile, ce depășesc orice lună din istoricul contului de Google Ads al clientului nostru. Efectele benefice ale strategiei noastre se mențin și în momentul de față.

Mai vs. Ianuarie 2023

  • +76,6% la nivel de costuri
  • +233% ca număr de conversii
  • +208% ca valoare a conversiilor
  • -47% costul fiecărei conversii

Mai vs. Februarie 2023

  • +146% la nivel de costuri
  • +340% ca număr de conversii
  • +165% ca valoare a conversiilor
  • -44% costul fiecărei conversii

Mai vs. Martie 2023

  • +31% la nivel de costuri
  • +39% ca număr de conversii
  • +30% ca valoare a conversiilor
  • -6% costul fiecărei conversii
Cere ofertă Întreabă-ne