Optimizarea de finețe a campaniilor Performance Max cu componenta de Shopping și consultanță pentru a obține prețuri competitive – o parte din strategia prin care am crescut spectaculos conversiile cu 233%, în cazul unui magazin online de piese auto de nișă.
A vinde piese auto în România și, mai ales, a face acest lucru cu succes în online, poate părea un deziderat relativ dificil de atins. Însă, cu ajutorul unei strategii istețe de restructurare a campaniilor din Google Ads și consultanță în ceea ce privește politica de prețuri am reușit să obținem rezultate spectaculoase pentru un jucător din piața locală de piese auto, specializat în vânzarea unor produse de nișă indispensabile.
Iată cum am procedat pentru a crește conversiile cu 233% și a reduce costul pe achiziție (CPA) cu 47%.
Mulți români amână achiziția de piese auto pentru mașina personală sau încearcă să controleze la sânge bugetul alocat unei astfel de investiții. Ce se întâmplă atunci când se defectează o componenta indispensabilă funcționării autovehiculului?
Presați de timp, mulți dintre clienți evită să lase acest task în seama service-urilor și caută rapid în online produsele cu cele mai bune prețuri, eventual aftermarket, pentru a se asigura că își pot repara mașina la un cost suportabil.
Clientul nostru avea anumite îndoieli referitoare la performanțele contului său de Google Ads în lunile ianuarie și februarie 2023. Targetul său de performanță țintea un un volum ridicat de conversii pe lună, la un cost per conversie (CPA) ideal sub 50 de lei.
În acest context, în ianuarie și februarie 2023, vânzările sale online au înregistrat o scădere cu 27,5%, comparativ cu lunile anterioare, iar costurile au crescut cu 3%, în timp ce costul pe conversie s-a majorat cu 42%.
Distribuitorul nostru de piese auto de nișă își dorea ca situația să fie exact contrară: să își crească vânzările, să scadă costurile și să obțină un cost pe conversie (CPA) sub 50 de lei pentru ca activitățile sale din Google Ads să fie profitabile.
Vânzările sale nu ar fi fost influențate sezonier, având în vedere că produsele erau unele de nișă, piese auto achiziționate atunci când apar anumite defecțiuni la autovehicule.
Cu toate acestea, clientul nostru era îngrijorat de posibilele efecte ale incertitudinii economice și de faptul că ar fi putut înregistra perioade cu vânzări mai slabe. Se apropia perioada în care încep vacanțele, iar distribuitorul nostru de piese auto de nișă considera că vânzările sale ar putea scădea, în contextul în care costurile sale rămâneau la același nivel.
Am luat decizia de a analiza în întregime contul de Google Ads al clientului, atât din punct de vedere al istoricului, cât și al structurii actuale. Am observat cu atenție, în profunzime, toate campaniile sale, lună cu lună, pentru a descoperi ce funcționează, unde nu se înregistrează performanțe și care este motivul.
Am descoperit că, la nivelul contului de Google Ads al clientului, campaniile cu componenta de tip Shopping, acele anunțuri care îți arată imaginea și prețul produsului tău în pagina de rezultate Google, funcționau cel mai bine.
Campaniile Performance Max au fost utilizate în contul de Google Ads al clientului încă de la apariție, însa, din păcate, nu la potențialul lor maxim. Deși aceste campanii erau segmentate, ele promovau majoritatea produselor distribuitorului nostru de două sau chiar trei ori în același timp, în campanii diferite, ceea ce limita semnificativ potențialul de conversie al contului.
Ca sa înțelegi mai bine cum funcționează lucrurile, este important să reții faptul că Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii pe care le pune la dispoziție Google Ads. În cazul lor, poți combina toate elementele de promovare disponibile într-o singură campanie ce folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele disponibile în Google (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover).
În ianuarie 2023, campaniile de tip Performance Max cu elementul Shopping din contul de Google Ads al clientului nostru erau inițial patru: trei dintre ele erau segmentate în funcție de cele mai importante branduri de produse din portofoliul distribuitorului nostru, în timp ce a patra campanie conținea restul produselor.
Ideea segmentării în funcție de brandul producătorului erau una bună. Cu toate acestea, pentru a atinge potențialul maxim de performanță, trebuia să ne asigurăm că produsele promovate într-o campanie Performance Max cu elementul Shopping, nu erau incluse și în alte campanii.
Din păcate, în contul de Google Ads al distribuitorului nostru de piese auto, unele produse erau promovate în două sau chiar trei campanii în același timp.
Am căutat cu atenție fiecare punct slab din organizarea contului de Google Ads al clientului: zonele unde bugetul era consumat, însă nu erau obținute conversii, dar și zonele cu multe conversii, însă cu buget insuficient.
Reorganizarea inteligentă a tuturor campaniilor Performance Max cu elementul Shopping din contul clientului nostru, consultanță pentru a obține prețuri competitive și promovarea intensă a produselor la un preț mai bun.
Am discutat cu clientul și am ajuns la concluzia că avem nevoie de ajutorul lui pentru a schimba politica de prețuri, astfel încât să obținem performanțe maxime din campaniile Google Ads:
Soluțiile au fost implementate în contul de Google Ads și pe site-ul clientului în februarie 2023. Pentru a observa efectele lor era însă nevoie de timp, pentru ca algoritmii Google Ads să învețe noile caracteristici.
După o lună de la implementare, am reușit să dublăm numărul de conversii și valoarea acestora. În plus, am fost foarte aproape de a atinge targetul de profitabilitate stabilit de clientul nostru – sub 50 de lei costul fiecărei conversii.
Clientul nostru a fost încântat de faptul că am reușit să reducem atât de mult costul pe conversie (CPA). Pentru a optimiza și mai mult strategia și implementările realizate:
Ulterior, am optimizat zilnic campaniile pe luna aprilie. Mai exact, am verificat în fiecare zi performanța contului pe ultimele 7 și 14 zile, am verificat termenii noi de adăugat la cuvintele cheie negative, am adaptat bugetele în funcție de performanță și am modificat Target CPA în funcție de performanțe.
Aprilie 2023 a fost o lună în care am învățat din rezultatele campaniilor. Am înregistrat performanțe mai bune decât în ianuarie 2023, însă volumul de conversii a raportat o scădere, pe fondul modificărilor asociate Target CPA.
În a doua lună, nu am reușit să atingem încă potențialul maxim al campaniilor din contul de Google Ads al clientului nostru.
În cazul campaniilor care funcționează cu strategia de licitare Target CPA, aceasta are nevoie de timp de ajustare, pentru a atinge performanțele dorite. De asemenea, este nevoie să modificăm constant valoarea țintă, pentru a ajunge la o valoare care nu limitează campania, dar nici nu îi oferă prea mult loc de afișare. Mai exact, să ajungem mai aproape de acel echilibru ideal între costuri și volumul de conversii.
Am continuat să optimizăm campaniile pe luna mai, până la momentul în care am reușit să înregistrăm cea mai bună lună din istoricul contului.
În cea de-a treia lună de la implementarea modificărilor, am reușit să creștem volumul de conversii și să atingem targetul de performanță de 50 de lei cost pe conversie, ideal pentru clientul nostru.
În luna mai am reușit să atingem targetul de performanță ideal al clientului – 49 de lei cost pe conversie. Implementările pe care le-am realizat în luna februarie 2023, alături de optimizările frecvente realizate ulterior, au adus performanțe vizibile și stabile, ce depășesc orice lună din istoricul contului de Google Ads al clientului nostru. Efectele benefice ale strategiei noastre se mențin și în momentul de față.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-18489939-5 | 1 minute | No description |
ak_bmsc | 2 hours | This cookie is used by Akamai to optimize site security by distinguishing between humans and bots |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__adroll | 1 year 1 month | This cookie is set by AdRoll to identify users across visits and devices. It is used by real-time bidding for advertisers to display relevant advertisements. |
__adroll_fpc | 1 year | AdRoll sets this cookie to target users with advertisements based on their browsing behaviour. |
__adroll_shared | 1 year 1 month | Adroll sets this cookie to collect information on users across different websites for relevant advertising. |
__ar_v4 | 1 year | This cookie is set under the domain DoubleClick, to place ads that point to the website in Google search results and to track conversion rates for these ads. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 1 year | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
KRTBCOOKIE_10 | 3 months | This cookie, set by PubMatic, is used to build a profile of user interests and to show relevant ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
tuuid | 1 year | The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner. |
tuuid_lu | 1 year | This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_QPY39XKR6T | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
DEVICE_INFO | 5 months 27 days | No description |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
PugT | 1 month | PubMatic sets this cookie to check when the cookies were updated on the browser in order to limit the number of calls to the server-side cookie store. |