Case Study #11

Campanii de finețe Performance Max cu componenta de Shopping și accent pe campanii cu media diverse, inclusiv video – o parte din strategia Google Ads prin care am reușit să creștem spectaculos vânzările pentru un magazin auto online specializat în cauciucuri și jante.

Case Study #11: Cum am reușit să creștem vânzările cu peste 110% cu ajutorul campaniilor Google Ads, pentru un magazin auto online de nișă, specializat în vânzări de cauciucuri și jante.

În contextul unei concurențe acerbe în online, a vinde piese auto de nișă în România poate părea dificil. Cu ajutorul unei strategii istețe de restructurare a campaniilor din Google Ads și prin îmbinarea obiectivelor de conversii cu cel de awareness, am reușit să obținem o creștere spectaculoasă a vânzărilor – cu peste 110% – pentru un magazin online de nișă specializat în vânzări de cauciucuri și jante.

Iată cum am procedat pentru a crește volumul și valoarea vânzărilor, la un cost general semnificativ mai scăzut pentru contul de Google Ads al clientului nostru.

Contextul

La prima vedere, un magazin online specializat în comercializarea de cauciucuri și jante ar putea înregistra vânzări cu preponderență în anumite momente din an, când românii obișnuiesc să treacă de la cauciucurile de iarnă, la cele de vară și invers. Doar la o primă vedere, însă…

În realitate, lucrurile nu stau deloc așa. În condițiile unei promovari online excelente, magazinul online de nișă deținut de clientul nostru avea capacitatea de a-și atinge obiectivele de vânzări în orice perioadă din an, mai ales că piese auto comercializate sunt indispensabile pentru funcționarea mașinii. Singura condiție pentru a atinge acest deziderat era ca potențialii clienți să fie la curent cu produsele și serviciile oferite.

Clientul nostru promova în mod activ în contul său de Google Ads campanii care vizau creșterea vânzărilor de pe site-ul său de eCommerce. Cu toate acestea, serviciile conexe oferite clienților – precum recomandarea de piese dedicate unui anumit model de autovehicul, programare în service sau consultanță auto – nu erau cunoscute de public. Pe lângă creșterea volumului de vânzări, clientul își dorea și promovarea acestor servicii, pentru un grad mai mare de awareness și pentru o imagine consolidată a business-ului în ansamblu.

Provocarea

Distribuitorul nostru de cauciucuri și jante își dorea o majorare semnificativă a vânzărilor și creșterea gradului de awareness. Totul, însă, la un buget general pentru contul său de Google Ads cu 20% mai mic. Complicat, nu?

Mai mult, o altă provocare era faptul că își dorea să promoveze și noile servicii oferite de business-ul său în online, fără a cheltui bani peste noul buget stabilit.

Provocarea nr. 3? Își dorea ca noul buget să fie împărtit într-un mod foarte specific, astfel: 70% pentru a obține conversii și 30% pentru a obține un grad mai mare de awareness.

Ce am descoperit?

Am decis să analizăm în detaliu contul de Google Ads al clientului nostru, atât din punct de vedere al campaniilor în curs, cât și al istoricului. Mai exact? Am analizat fiecare campanie, lună cu lună, an cu an, pentru a observa ce funcționează și ce nu funcționează și pentru a vedea care sunt cele mai performante campanii și care este motivul din spatele succesului lor.

Prima observație

În contul de Google Ads al clientului, campaniile de tip Performance Max cu componenta de tip Shopping, acele anunțuri care îți arată imaginea și prețul produsului tău în pagina de rezultate Google, funcționau cel mai bine.

Extra-info

Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii pe care le pune la dispoziție Google Ads. În cazul lor, poți combina toate elementele de promovare disponibile într-o singură campanie ce folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele disponibile în Google (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover).

În ianuarie 2023, în contul clientului rulau trei campanii Performance Max cu elementul Shopping. Una dintre aceste campanii reunea majoritatea produselor distribuitorului nostru, în timp ce celelalte două se concentrau pe anumite categorii de produse și branduri de interes pentru client.

A doua observație

În contul de Google Ads mai exista încă o campanie Performance Max fără elementul Shopping, care promova anunțuri dinamice în Google ce conțineau imagini, texte și video-uri, cu scopul de a obține awareness, trafic și conversii.

A treia observație

Mai exista o campanie Search Brand Protect – destinată utilizatorilor Google care caută anumite cuvinte cheie – cu accent pe brandul clientului nostru. Scopul acesteia? De a-i opri pe competitori să își promoveze anunțurile atunci când utilizatorii caută în Google cuvinte cheie asociate brandului clientului.

Toate aceste campanii reprezentau sursa principală a vânzărilor clientului în online, fiind optimizate astfel încât să aducă cele mai multe conversii și vânzări. Pe lângă aceste campanii de conversii, mai existau și campanii de promovare complementare, pentru a crește traficul și gradul de awareness, însă nu cu mesajele dorite de clientul nostru.

Soluția

Restructurarea integrală a contului de Google Ads al clientului nostru, astfel încât să putem crește vânzările, în contextul unui buget general mai redus cu 20%.

Cum am realizat acest lucru?

  • Pentru început, am analizat din nou fiecare campanie în parte și i-am alocat câte un scor privind importanța performanței contului.
  • În urma analizei, am observat că cele mai importante campanii erau cele de conversii și campania Search Brand Protect.
  • Am decis să oprim restul campaniilor, pentru a aplica o nouă strategie de awareness și trafic, pornind de la obiectivele actuale ale clientului.

Refine until you get to perfection

Know your audience

Rezultate palpabile din prima lună

Februarie vs. Ianuarie 2023

  • -0,79% la nivel de costuri
  • -14% ca număr de conversii
  • -19% ca valoare a conversiilor
  • -19% ROAS (Return on Ad Spend)
  • +15% costul fiecărei conversii

Building for the long-term

Pentru a optimiza și mai mult strategia implementată, ne-am concentrat pe rafinarea campaniilor de conversii. Am intervenit asupra lor aproape zilnic, astfel încât să le aducem la potențialul maxim de funcționare. Iată ce am schimbat:

Am implementat noile modificări, iar rezultatele obținute au fost mult peste așteptări: am înregistrat cea mai performantă lună din istoricul contului de Google Ads al clientului nostru!

În cea de-a doua lună:

La finalul lunii martie 2023, am reușit să depășim numărul de conversii și valoarea acestora, comparativ cu luna ianuarie, dar și față de martie 2022, în conditiile unui buget mai mic cu 20%.

Martie vs. Ianuarie 2023

  • -6,3% la nivel de costuri
  • +30% ca număr de conversii
  • +23% ca valoare a conversiilor
  • +31% ROAS (Return on Ad Spend)
  • -28% costul fiecărei conversii

Martie 2023 vs. Martie 2022

  • -3% la nivel de costuri 
  • +79% ca număr de conversii
  • +111% ca valoare a conversiilor
  • +118% ROAS (Return on Ad Spend)
  • -46% costul fiecărei conversii

În luna martie 2023 am reușit să aducem contul de Google Ads al clientului nostru la performanțele ideale, în condițiile în care atât obiectivul de conversii, cât și cel de awareness funcționau concomitent, iar bugetul era cu 20% mai redus comparativ cu perioada anterioară noilor implementări.

Ar trebui să reții că, în cazul în care dorești să îmbini mai multe obiective în campaniile tale de Google Ads – precum creșterea volumului conversiilor și a gradului de awareness – este necesar să aplicăm o strategie isteață, care să asigure menținerea performanțelor contului. Este crucial să acționăm calculat și să prioritizăm campaniile tale în funcție de obiective, dar și să le monitorizăm și să le optimizăm constant. Totul, pentru ca în final să atingem acel echilibru benefic care asigură stabilitatea contului de Google Ads și îți îndeplinește obiectivele.

Cere ofertă Întreabă-ne