Cel de-al doilea studiu de caz pe care ți-l prezentăm este cu și despre mâncare bună: o soluție digitală pentru un jucător-cheie din industria cu bun gust.
Platforma, construită pe WordPress și WooCommerce, nu este un site e-commerce obișnuit. Este reprezentată mai bine de termenul hibrid: o platformă e-commerce cu funcționalități complexe de programare și livrare și opțiuni de customizare avansate pentru preparatele din meniu.
Mulțumită integrării strânse cu WordPress și WooCommerce – ambele platforme open-source și community-driven – am putut dezvolta soluții customizate pe cod ce a fost validat de o comunitate vibrantă, iar și iar.
Toate funcționalitățile au fost gândite și implementate cu o abordare mobile-first pentru a ne asigura că platforma răspunde la standardele de azi, cu mai mult de 80% dintre utilizatori pe mobil. Mai mult, ne-am asigurat că utilizatorii multi-screen își vor putea continua călătoria fără niciun efort.
Călătoria utilizatorului a fost una dintre primele provocări de care am dat, cum nu există cărți despre sisteme e-commerce hibrid – în special pentru a comanda meniuri programate, deja preparate. A trebuit să evidențiem trei culturi gastronomice cu două tipuri de meniu per bucătărie. Mai mult, fiecare meniu a venit cu patru niveluri calorice, la alegerea clientului.
Am aplicat tehnici smart de încărcare a funcționalităților pentru a afișa imagini high-resolution, high-quality fără a crește timpul de încărcare. Modelarea smart a codului face website-ul responsive și accesibil în condiții de high latency și low bandwitdth, fără a sacrifica afișarea și interactivitatea.
O altă provocare ce ne-a fost prezentată a fost dezvoltarea unui sistem de comandă special pentru sărbătoarea Paștelui. În locul preparatelor setate pentru fiecare meniu, a trebuit să afișăm o serie de preparate pe o singură pagină web.
Mai mult, am vrut să permitem utilizatorilor să-și aleagă și să selecteze ce preferă pentru masa lor personalizată de Paște.
Am reușit să creăm un layot unic ce a prezentat toate opțiunile pentru o masă de Paște 100% customizată de către utilizator.
Sistemul are multe funcționalități built-in, ce permit utilizatorului o flexibilitate crescută și echipei logistice o cale ușoară de a oferi cele mai bune servicii și o experiență perfectă.
Platforma permite utilizatorilor să navigheze, să configure, să adauge în coș și să ajungă la checkout facil, cu ajutorul unui sistem bine gândit și executat.
Implementarea unui sistem de logare via social media permite utilizatorilor să acceseze platforma de pe mai multe dispozitive, să se logheze prin Facebook – cu posibilitatea adăugării mai multor platforme precum Google, Twitter, Amazon, LinkedIn – și să continue de unde au rămas.
O cale de a atenua riscurile este automatizarea procesului de update al meniului. În fiecare zi de vineri, un robot smart are grijă de update-ul celor 6 meniuri – cu mai multe la orizont.
Sistemul de raportare a comenzilor cu redundanță built-in permite trimiterea detaliilor unei comenzi plasate în trei direcții – similar cu sistemul de backup 3-2-1: la adresa de e-mail a chef-ului și a echipei logistice, în baza de date WooCommerce Orders și în sistemul de raportare a comenzilor.
Sistemul de raportare a comenzilor este un serviciu secundar, dezvoltat și menținut ca o aplicație separată cu interfața utilizatorului pentru bucătari și echipa de livrare. Permite procesarea și exportarea unui raport zilnic pentru planurile de meniu și livrare.
Pentru a sărbători lansarea site-ului și a meniului special de Paște, am adus influenceri în conversație.
Peste 30 de influenceri, în special micro-influenceri din zona de food, au primit câte un meniu-mostră alături de o oală creată artizanal – pentru mese speciale petrecute împreună.
Totul a rezultat în peste 100 de materiale social media, ce a pornit conversații între influenceri și a crescut audiența social media de 6 ori.