Restructurarea inteligentă a campaniilor Google Ads și accentul pe componenta de Shopping din Performance Max – secretele din spatele unei creșteri spectaculoase a conversiilor pentru un magazin de piese auto.
Piața vânzărilor de piese auto ar trebui să fie în scădere în timpul unei perioade de incertitudine economică, nu-i așa? Ei bine, nu e nevoie ca lucrurile să stea chiar atât de rău. Cu o strategie bine pusă la punct, poți obține o creștere super a vânzărilor în online, dacă folosești isteț instrumente noi de Performance Marketing puse la dispoziție de Google.
Descoperă cum am procedat noi pentru a crește conversiile cu 34% și a scădea CPA-ul cu 25%, în cazul unui client important din piața locală online de distribuție de piese auto.
Având în vedere costul vieții și evoluția economiei locale, tot mai mulți români sunt interesați de piese auto mai ieftine, eventual aftermarket, pe care încearcă să și le cumpere singuri, online, fără a lăsa această sarcină în seama service-urilor. Acest lucru nu face decât să impacteze negativ distribuitorii autohtoni de piese auto.
Clientul nostru avea anumite rezerve față de performanțele contului său de Google Ads din decembrie 2022 și ianuarie 2023. Vânzările înregistrate în aceste două luni în magazinul său online erau în scădere cu 14%, comparativ cu octombrie și noiembrie 2022. În plus, costul de achiziție (CPA) crescuse cu 6%.
Distribuitorul nostru de piese auto își dorea ca situația să stea exact invers în online, să își crească vânzările și să reducă costul pe achiziție (CPA) la cel mult 20 de lei, ideal 15 lei.
Fiind vorba despre un business foarte diversificat în domeniul auto, vânzările nu ar fi fost afectate sezonier. Mai mult, existau produse cu vânzări ridicate pentru fiecare sezon, astfel că media lor se menținea relativ constantă. Cu toate acestea, clientul se temea că o eventuală recesiune îi va aduce o scădere a cifrei de afaceri: oamenii vor fi mai reticenți în a cumpăra, vor amâna achizițiile sau vor cumpăra mai puțin în perioadele propice pentru vacanțe.
Ne-am decis să analizăm în întregime contul Google Ads al clientului, examinând cu atenție atât datele din trecut, cât și pe cele din prezent. Am reușit să ne dăm seama ce campanii au avut performanțe mai bune și care a fost motivul din spatele succesului lor.
Campaniile care promovau anunțuri de tip Shopping, acele anunțuri care îți arată imaginea și prețul produsului tău în pagina de rezultate Google, funcționau cel mai bine.
Campaniile de tip Performance Max fuseseră utilizate în contul Google Ads al clientului încă de la apariție, însă nu la potențialul lor maxim, din păcate. Cele mai multe produse erau promovate în aceeași zonă, ceea ce limita semnificativ potențialul de conversie al campaniilor Performance Max.
Ca să înțelegi cum funcționează lucrurile, trebuie să reții faptul că Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii din Google Ads. Cu ajutorul inteligenței artificiale, ele combină toate elementele de promovare disponibile – video, text, imagini, bannere etc. – într-o singură campanie. Aceasta folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele pe care Google le pune la dispoziție (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover).
În ianuarie 2023, campaniile clientului nostru de tip Performance Max ce conțineau elementul Shopping erau în total cinci: una principală, ce reunea 90% dintre produsele din magazinul online, și alte patru, cu focus pe patru categorii de produse de interes.
De asemenea, exista și o campanie cu focus pe brandul distribuitorului de piese auto, pentru a ne asigura că firmele competitoare nu erau promovate în Google Search atunci când un potențial client căuta numele clientului nostru.
Deși campania Performance Max aducea cele mai multe conversii, ea nu era utilizată la potențialul ei maxim. În plus, două din cele patru campanii axate pe categorii de produse consumau buget, însă nu funcționau așa cum ne-am fi dorit.
Reorganizarea inteligentă a tuturor campaniilor din contul de Google Ads al clientului nostru.
După o lună de la implementare, am reușit să reducem costurile și să menținem aproape același volum al conversiilor.
Februarie vs. Ianuarie 2023:
Pentru a menține evoluția, am făcut și mai multe ajustări:
Martie 2023 a fost o lună în care am învățat din campanii și am continuat să le optimizăm prin strategia de licitare Target CPA.
În cazul unor campanii care funcționează folosind strategia de licitare Target CPA, aceasta are nevoie de timp de ajustare pentru a aduce performanțele dorite. În plus, e necesar să modificăm constant valoarea țintă pentru a ajunge la acel echilibru care nu limitează campania, dar nici nu îi oferă prea mult loc de afișare. Am ajuns astfel mai aproape de acea balanță ideală între costuri și volumul de conversii.
Martie vs. Ianuarie 2023:
Am reușit să atingem potențialul maxim al campaniilor, reducând costurile și crescând spectaculos numărul de conversii.
În plus, am atins ținta de performanță ideală a clientului, de 15 lei cost per conversie (CPA), iar rezultatele se mențin și în prezent.