Restructurarea inteligentă a campaniilor Google Ads și accentul pe componenta de Shopping din Performance Max – secretele din spatele unei creșteri spectaculoase a conversiilor pentru un magazin de piese auto.
Piața vânzărilor de piese auto ar trebui să fie în scădere în timpul unei perioade de incertitudine economică, nu-i așa? Ei bine, nu e nevoie ca lucrurile să stea chiar atât de rău. Cu o strategie bine pusă la punct, poți obține o creștere super a vânzărilor în online, dacă folosești isteț instrumente noi de Performance Marketing puse la dispoziție de Google.
Descoperă cum am procedat noi pentru a crește conversiile cu 34% și a scădea CPA-ul cu 25%, în cazul unui client important din piața locală online de distribuție de piese auto.
Având în vedere costul vieții și evoluția economiei locale, tot mai mulți români sunt interesați de piese auto mai ieftine, eventual aftermarket, pe care încearcă să și le cumpere singuri, online, fără a lăsa această sarcină în seama service-urilor. Acest lucru nu face decât să impacteze negativ distribuitorii autohtoni de piese auto.
Clientul nostru avea anumite rezerve față de performanțele contului său de Google Ads din decembrie 2022 și ianuarie 2023. Vânzările înregistrate în aceste două luni în magazinul său online erau în scădere cu 14%, comparativ cu octombrie și noiembrie 2022. În plus, costul de achiziție (CPA) crescuse cu 6%.
Distribuitorul nostru de piese auto își dorea ca situația să stea exact invers în online, să își crească vânzările și să reducă costul pe achiziție (CPA) la cel mult 20 de lei, ideal 15 lei.
Fiind vorba despre un business foarte diversificat în domeniul auto, vânzările nu ar fi fost afectate sezonier. Mai mult, existau produse cu vânzări ridicate pentru fiecare sezon, astfel că media lor se menținea relativ constantă. Cu toate acestea, clientul se temea că o eventuală recesiune îi va aduce o scădere a cifrei de afaceri: oamenii vor fi mai reticenți în a cumpăra, vor amâna achizițiile sau vor cumpăra mai puțin în perioadele propice pentru vacanțe.
Ne-am decis să analizăm în întregime contul Google Ads al clientului, examinând cu atenție atât datele din trecut, cât și pe cele din prezent. Am reușit să ne dăm seama ce campanii au avut performanțe mai bune și care a fost motivul din spatele succesului lor.
Campaniile care promovau anunțuri de tip Shopping, acele anunțuri care îți arată imaginea și prețul produsului tău în pagina de rezultate Google, funcționau cel mai bine.
Campaniile de tip Performance Max fuseseră utilizate în contul Google Ads al clientului încă de la apariție, însă nu la potențialul lor maxim, din păcate. Cele mai multe produse erau promovate în aceeași zonă, ceea ce limita semnificativ potențialul de conversie al campaniilor Performance Max.
Ca să înțelegi cum funcționează lucrurile, trebuie să reții faptul că Performance Max reprezintă cele mai avansate campanii din Google Ads. Cu ajutorul inteligenței artificiale, ele combină toate elementele de promovare disponibile – video, text, imagini, bannere etc. – într-o singură campanie. Aceasta folosește un set complex de algoritmi de relevanță pentru a afișa anunțurile dinamice în toate zonele pe care Google le pune la dispoziție (Google Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube, Maps, Discover).
În ianuarie 2023, campaniile clientului nostru de tip Performance Max ce conțineau elementul Shopping erau în total cinci: una principală, ce reunea 90% dintre produsele din magazinul online, și alte patru, cu focus pe patru categorii de produse de interes.
De asemenea, exista și o campanie cu focus pe brandul distribuitorului de piese auto, pentru a ne asigura că firmele competitoare nu erau promovate în Google Search atunci când un potențial client căuta numele clientului nostru.
Deși campania Performance Max aducea cele mai multe conversii, ea nu era utilizată la potențialul ei maxim. În plus, două din cele patru campanii axate pe categorii de produse consumau buget, însă nu funcționau așa cum ne-am fi dorit.
Reorganizarea inteligentă a tuturor campaniilor din contul de Google Ads al clientului nostru.
După o lună de la implementare, am reușit să reducem costurile și să menținem aproape același volum al conversiilor.
Februarie vs. Ianuarie 2023:
Pentru a menține evoluția, am făcut și mai multe ajustări:
Martie 2023 a fost o lună în care am învățat din campanii și am continuat să le optimizăm prin strategia de licitare Target CPA.
În cazul unor campanii care funcționează folosind strategia de licitare Target CPA, aceasta are nevoie de timp de ajustare pentru a aduce performanțele dorite. În plus, e necesar să modificăm constant valoarea țintă pentru a ajunge la acel echilibru care nu limitează campania, dar nici nu îi oferă prea mult loc de afișare. Am ajuns astfel mai aproape de acea balanță ideală între costuri și volumul de conversii.
Martie vs. Ianuarie 2023:
Am reușit să atingem potențialul maxim al campaniilor, reducând costurile și crescând spectaculos numărul de conversii.
În plus, am atins ținta de performanță ideală a clientului, de 15 lei cost per conversie (CPA), iar rezultatele se mențin și în prezent.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-18489939-5 | 1 minute | No description |
ak_bmsc | 2 hours | This cookie is used by Akamai to optimize site security by distinguishing between humans and bots |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__adroll | 1 year 1 month | This cookie is set by AdRoll to identify users across visits and devices. It is used by real-time bidding for advertisers to display relevant advertisements. |
__adroll_fpc | 1 year | AdRoll sets this cookie to target users with advertisements based on their browsing behaviour. |
__adroll_shared | 1 year 1 month | Adroll sets this cookie to collect information on users across different websites for relevant advertising. |
__ar_v4 | 1 year | This cookie is set under the domain DoubleClick, to place ads that point to the website in Google search results and to track conversion rates for these ads. |
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
anj | 3 months | AppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners. |
c | 1 year | This cookie is set by Rubicon Project to control synchronization of user identification and exchange of user data between various ad services. |
CMID | 1 year | Casale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising. |
CMPRO | 3 months | CMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising. |
CMPS | 3 months | CMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
KRTBCOOKIE_10 | 3 months | This cookie, set by PubMatic, is used to build a profile of user interests and to show relevant ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
tuuid | 1 year | The tuuid cookie, set by BidSwitch, stores an unique ID to determine what adverts the users have seen if they have visited any of the advertiser's websites. The information is used to decide when and how often users will see a certain banner. |
tuuid_lu | 1 year | This cookie, set by BidSwitch, stores a unique ID to determine what adverts the users have seen while visiting an advertiser's website. This information is then used to understand when and how often users will see a certain banner. |
uuid2 | 3 months | The uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_QPY39XKR6T | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
DEVICE_INFO | 5 months 27 days | No description |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
PugT | 1 month | PubMatic sets this cookie to check when the cookies were updated on the browser in order to limit the number of calls to the server-side cookie store. |