Case Study #9

Optimizare de înalt nivel pentru o încărcare rapidă în cazul unui site cu multe elemente grafice și o experiență eCommerce și Social Commerce fără precedent – elemente cheie pentru a crește conversiile clientului nostru Ivatherm.

Case Study #9: Experiență eCommerce și Social Commerce la un alt nivel și un website care se încarcă cu viteza luminii, pentru Ivatherm

O experiență cât mai plăcută pentru utilizator și un website cu o încărcare aproape instantanee reprezintă secrete care îi pot crea avantaje competitive notabile unui jucător din zona de eCommerce. Mai ales dacă vorbim despre un jucător recunoscut din piața locală de cosmetice și dermatocosmetice, cum este clientul nostru Ivatherm.

“Echipa Web Ventures dispune de întreaga noastră încredere. Sunt partenerii noștri strategici și știm că fără ei alături nu am putea pune în practică toate proiectele pe care ni le dorim. În cei doi ani de când colaborez personal cu echipa Web Ventures nu a existat nici măcar o situație în care să fiu dezamăgită.

Pentru Web Ventures am doar cuvinte de laudă. Și același lucru îl pot spune și despre colaborarea pe care am avut-o pe ultimul nostru proiect. Dragoș Cristache este colegul remote pe care toată lumea și-l dorește și îl îndrăgește. Mereu up cu soluții pentru orice situație sau idee nebună care ne vine în minte.

Cu Web Ventures alături orice proiect devine realitate în doi timpi și trei mișcări.

P.S.: Citiți textul de mai sus cu maxim de entuziasm, pentru că acesta este cuvântul care mă descrie atunci când vorbesc despre ei.” – Roxana Dîrlău, Digital Marketing Ivatherm.

“În cei aproape 8 ani de activitate la Web Ventures, proiectele Ivatherm au fost cele mai interesante, provocatoare și, în final, satisfăcătoare. Trecerea la WordPress din 2020 a fost doar începutul, iar refacerea și lansarea noului design în 2023 au marcat o nouă etapă în colaborarea dintre Ivatherm, Foxall Studio și Web Ventures. Munca în echipă, comunicarea excelentă și colaborarea strânsă ne-au permis să atingem un nivel înalt de performanță și succes.” – Dragoș Cristache, Head of Web Development @Web Ventures.

Pentru a ajunge însă la astfel de rezultate, este nevoie de multă muncă în spate, în special pentru a pune la punct numeroase aspecte de ordin tehnic.

Află mai departe cum am reușit să dezvoltăm o experiență de neuitat pentru vizitatorii acestei platforme.

Contextul

Ivatherm avea un site bine structurat, cu un design actual, însă își dorea să ducă funcționalitatea acestuia la un nivel excepțional, care să îmbunătățească semnificativ experiența clienților săi.

Pe lângă îmbunătățirea interacțiunii online cu clienții care accesează site-ul, clientul nostru avea în vedere și o serie de optimizări care să aibă ca scop final îndeplinirea obiectivelor sale de business în online, în special a obiectivelor de vânzări.

Provocarea

Elementele ample de design ar fi putut să provoace întârzierea încărcării site-ului, cu efecte neplăcute în ceea ce privește experiența utilizatorilor (UX). Principala provocare a fost să găsim soluția cea mai bună pentru ca site-ul să se încarce rapid, fără a renunța la elementele grafice pe care le conținea.

În plus, era nevoie să lucrăm intens și la nivel de funcționalități, oferindu-i clientului nostru cele mai actuale instrumente de eCommerce și Social Commerce, pentru ca site-ul său să fie unul de top și să ofere o experiență de nivel înalt utilizatorilor.

Experiență eCommerce completă, user friendly

În primul rând, ne-am concentrat pe îmbunătățirea experienței de eCommerce a utilizatorilor pe site. În acest sens, am decis să implementăm posibilitatea creării unui cont de client cu toate funcționalitățile moderne, care să reprezinte un important avantaj competitiv.

Un astfel de instrument le permite utilizatorilor site-ului să își creeze și să își gestioneze propriile conturi mult mai ușor, să adauge produse în coșul de cumpărături, să finalizeze o comandă și să aibă acces oricând doresc la istoricul lor de cumpărături.

În plus, prin intermediul contului implementat de noi, le-am oferit utilizatorilor posibilitatea de a stoca și gestiona adresele de livrare și chiar de a urmări în timp real comenzile și să primească actualizări legate de statutul comenzilor trimise prin curier.

Optimizări de top pentru marketing online

Ne-am dorit să venim în întâmpinarea Ivatherm și să facilităm activitățile de marketing online ale clientului nostru cu o serie de optimizări cheie și cu instrumente de urmărire care să ajute echipa de marketing in-house să strângă mai ușor date despre utilizatorii site-ului.

Prin intermediul Google Tag Manager, am integrat Google Analytics 4, Meta Pixel și TikTok Pixel în codul site-ului. Aceste instrumente îl vor ajuta pe clientul nostru din domeniul cosmeticelor și al dermatocosmeticelor să colecteze ușor datele de care are nevoie pentru a înțelege comportamentul utilizatorilor. În plus, ele îi vor permite să analizeze într-un mod eficient și simplu performanța site-ului său de eCommerce.

Ne-am concentrat și pe Social Commerce

Pentru a facilita afișarea corectă a produselor pe cele mai cunoscute platforme, am implementat feed-uri de produse pentru Meta Catalog, Google Merchant și TikTok. În acest fel, ne-am asigurat că produsele afișate și informațiile asociate lor sunt întotdeauna corecte, actualizate și sincronizate cu aceste platforme. Fapt ce nu face altceva decât să sporească vizibilitatea și accesibilitatea produselor clientului nostru.

Ce trebuie să reții din tot acest proces este faptul că strânsa colaborare dintre departamentul de marketing al Ivatherm și echipa noastră de Web Development a asigurat un proces fluent, fără incidente, de ale cărui rezultate ne bucurăm cu toții și în prezent.

Comunicarea constantă între cele două părți și feedback-ul reciproc au condus la o identificare rapidă a nevoilor echipei de marketing a Ivatherm și la punerea în practică a unor soluții tehnice adecvate și moderne, care să vină în întâmpinarea acestora. În acest fel, am reușit să implementăm corect și eficient instrumente de marketing digital care au contribuit semnificativ la creșterea eficienței campaniilor de marketing desfășurate de clientul nostru în online.

Încărcare rapidă a site-ului, în contextul unui design cu multe elemente grafice

A oferi o experiență cât mai plăcută pentru utilizatori presupune și a avea un website cu un timp de încărcare cât mai redus, ce promovează o rată de conversie mare. Cum am atins acest deziderat, păstrând, în același timp, design-ul cu multe elemente grafice al site-ului? Vei descoperi în cele ce urmează ce idee smart am aplicat:

Rezultatul? Indiferent de regiune, timpul de încărcare a site-ului este mult redus, iar experiența utilizatorilor îmbunătățită.

Marketing automatizat

Întotdeauna, în eCommerce, e important să îți îndrepți atentia și către utilizatorii care au arătat intenția de a cumpăra, însă, din varii motive, nu au reușit să finalizeze comanda.

Am decis să ne sprijinim clientul, implementând în acest sens un sistem ce permite recuperarea coșurilor de cumpărături abandonate. Acesta trimite automat e-mailuri personalizate către utilizatorii care nu au mai întreprins nicio acțiune în legătură cu coșul lor de cumpărături. În acest fel, ei au posibilitatea de a reveni și de a finaliza comanda.

Această funcționalitate s-a dovedit a fi eficientă pentru recuperarea oportunităților de vânzare pierdute, îmbunătățind rata globală de conversie a site-ului Ivatherm. 

Atenție pentru datele personale

Ne-am dorit să asigurăm un grad mai mare de transparență și conformitate cu regulamentele GDPR. În acest sens, am implementat monitorizarea produselor fără stoc și notificarea clienților atunci când aceste produse revin în stoc.

Utilizatorii site-ului Ivatherm pot opta să primească notificări prin e-mail sau prin intermediul contului lor de client.

În acest fel, au parte de o experiență personalizată și mult mai transparentă, fiind informați în timp util referitor la disponibilitatea produselor și având posibilitatea de a le cumpăra atunci când ele sunt din nou în stoc. 

Colaborarea strânsă dintre echipa de marketing a Ivatherm și echipa noastră de Web Development a reprezentat cheia pentru dezvoltarea rapidă a noului site, asigurând o experiență de eCommerce completă utilizatorilor.  

Cere ofertă Întreabă-ne