Conținutul video este tot mai folosit și mai apreciat pe majoritatea platformelor sociale. Brandurile apelează frecvent la videouri pentru a se promova, dar și pentru a obține mai multă interacțiune din partea publicului. Cum dezvolți conținut video de succes pentru Social Media? Cât durează să creezi un video și ce elemente îi pot crește șansele de succes pe rețelele sociale? Îți oferim răspunsul în acest articol.
Dacă vrei să ne ocupăm noi de editarea conținutului tău video pentru Social Media sau vrei să îți gestionăm conturile pe platformele sociale, contactează-ne!
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/05/2.jpg)
De ce sunt videourile atât de apreciate pe platformele sociale?
- Utilizatorii rețin informația prezentată într-un video în proportie de până la 95%
- Fiecare utilizator de rețele sociale petrece în medie 100 de minute pe zi urmărind videouri
- 91% dintre consumatori preferă să vadă conținut de tip video din partea brandurilor
- 93% dintre branduri obțin noi lead-uri cu ajutorul videourilor din Social Media
- 91% dintre marketeri au observat o creștere a traficului pe site prin intermediul conținutului video
Ce avantaje au brandurile care folosesc în mod frecvent conținut video pe rețelele sociale?
- Engagement: Videourile au tendința de a genera un nivel mai mare de interacțiuni, distribuiri sau aprecieri din partea publicului, spre deosebire de conținutul de tip text sau de vizualurile statice.
- Comunicare atractivă: Conținutul video oferă o modalitate dinamică și interesantă prin care brandul tău își poate comunica mesajul, captând mai ușor atenția publicului.
- Eficiență: Prin intermediul unui video, brandul tău poate transmite mesaje complexe sau emoționale într-un mod mai eficient. Explicația este simplă: oamenii rețin și înțeleg mai ușor informația atunci când ea este prezentată sub formă video.
- Vizibilitate mai mare: Platformele de Social Media cum ar fi Facebook sau Instagram prezintă de obicei un algoritm ce favorizează conținutul video. Acesta este adesea afișat mai sus în fluxurile utilizatorilor, astfel că brandul tău poate deveni mai vizibil.
- Conexiune emoțională mai profundă: Brandurile care aleg să se promoveze frecvent pe rețelele sociale folosind videouri reușesc să creeze conținut care să genereze o conexiune emoțională mai profundă cu audiența lor. Dacă optezi și tu pentru conținutul video, poți crea o relație mai solidă cu publicul tău.
- Notorietate pentru brand: De obicei, oamenii au tendința de a distribui mai frecvent videourile, mai ales dacă acestea sunt interesante, astfel că brandul tău va avea parte de un grad mai mare de awareness.
- Rezultate palpabile: Există numeroase instrumente care îți permit să îți dai seama dacă videourile tale din Social Media sau de pe alte platforme – organice sau sponsorizate – vin la pachet cu o creștere a traficului pe site, o creștere a numărului de lead-uri sau chiar cu o majorare a vânzărilor.
Iată câteva secrete pentru ca videoul tău să aiba succes în Social Media:
Numele unei companii trebuie să fie suficient de interesant și de ușor de reținut astfel încât audiența să îl perceapă ca fiind atractiv. Dacă nu ai deja ceva stabilit, venim cu propuneri care să ți se potrivească. Cu cât numele brandului tău va fi mai interesant, cu atât acesta va rămâne mai mult în mintea publicului. Iar, combinat cu un slogan cât mai simplu și de impact, numele va oferi publicului indicii cu privire la personalitatea brandului tău și va îmbunătăți modul în care comunica acesta.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/05/3.jpg)
3. Valorile și misiunea brandului
Un brand puternic are o identitate bine definită, bazată pe valori și misiune clare, pe care le vom stabili împreună. Odată creionate, e important ca acestea să fie integrate în toate aspectele sub care brandul comunică, fie că vorbim despre site-ul web, mesajele de marketing sau chiar ambalajele produselor pe care le lansezi în piață, dacă este cazul. Cu cât comunicarea este mai omogenă din acest punct de vedere, cu atât imaginea brandului tău va fi mai consolidată.
Oamenii sunt atrași de povești, iar cu ajutorul storytelling-ului autentic putem adăuga o dimensiune umană brandului tău. Pe scurt, alegem să dezvoltăm și să împărtășim în mod sincer și transparent povestea din spatele afacerii tale, punând accent pe valorile și experiențele care au dus la crearea ei. În acest fel, publicul se va conecta mai ușor cu brandul tău.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/05/4-1024x1024.jpg)
4. Creăm o identitate vizuală coerentă
În continuare, pe baza unei strategii detaliate, dezvoltăm elementele vizuale ale brandului tău, cum ar fi logo-ul, culorile, fonturile sau anumite aspecte de design. Toate acestea îți vor ajuta brandul să se diferențieze față de concurență și îl vor face ușor de recunoscut în ochii publicului, în orice context. Ne asigurăm de fiecare dată că identitatea vizuală este una coerentă și atractivă, care să reflecte personalitatea brandului tău și cu care audiența ta să realizeze o conexiune emoțională.
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/05/4-1024x1024.jpg)
![](https://webventures.ro/wp-content/uploads/2024/03/1080x1080-2024b-1024x1024.png)
5. Creionăm personalitatea brandului
Business-ul tău ar trebui să aibă întotdeauna și o față umană. În acest fel, gradul de încredere al audienței va crește, iar relația ta cu clienții va fi una autentică. Personalitatea brandului tău subliniază caracteristicile umane ale business-ului, influențând semnificativ modul în care potențialii tăi clienți interacționează cu acesta.
În această etapă stabilim tonul și stilul vocii brandului tău, dar și strategia de comunicare a acestuia în orice situație în care audiența intră în contact cu business-ul tău. Vorbim aici nu doar de mesajele de marketing, ci și de orice experiență pe care o are publicul în raport cu business-ul tău (Community Management, Customer Service, interacțiune face-to-face etc.).
6. Stabilim poziționarea brandului tău
Poziționarea brandului se referă la percepția generală asupra business-ului tău în industria sau pe segmentul de piață în care activezi. Pe scurt, are în vedere profilul exact al clienților pe care îi țintești, dar și modul în care brandul tău se raportează la competitori, dacă dorești să fii un expert în industrie sau să ocupi o altă poziție, dar și modul în care alegi să oferi valoare clienților. Poziționarea atentă a brandului tău dictează felul în care acesta va câștiga un loc în mintea consumatorilor ca fiind soluția cea mai bună pentru problemele lor.
7. O experiență pozitivă pentru client și pentru comunitate
Lucrurile nu se rezumă însă doar aici. Experiența clienților cu brandul tău va influența cu siguranță modul în care acesta este perceput pe termen lung. De aceea, e important să le oferi nu doar produse sau servicii de calitate, ci și o experiență întotdeauna pozitivă. Modul în care brandul tău comunică trebuie să se reflecte atât în timpul procesului de cumpărare, în oricare etapă a comunicării cu clienții, dar și atunci când vine vorba despre serviciile post-vânzare. Chiar și comunicarea în Social Media trebuie să păstreze tonul și stilul vocii brandului tău și să îi facă pe clienți să se simtă valorizați.
Brandul tău poate avea un impact mai puternic dacă alegi să te implici într-un mod pozitiv în comunitatea în care activezi. Implicarea în cauze sociale sau susținerea evenimentelor locale pot influența în bine percepția asupra brandului tău și te pot ajuta să construiești relații mai puternice cu publicul, să îți consolidezi reputația și să arăți că ești diferit.
Hai să pornim împreună în călătoria ta către un brand de succes! Contactează-ne!