Ce elemente cheie stau la baza unui brand de succes?

daria.finica24 mai 2024

Brandul tău reușește să rămână în mintea publicului și să facă o impresie memorabilă? În acest caz, el va fi de obicei o primă alegere atunci când un client decide să cumpere un produs sau serviciu. Cum poți construi o identitate puternică și ușor de recunoscut? Îți prezentăm câteva etape cheie pentru un branding eficient.

Ai în minte un proiect de rebranding, îți dorești o identitate de brand completă, de la zero, sau un nou logo? Alege Web Ventures pentru a-ți construi propria poveste digitală de succes!

Amazon - călătoria de la o simplă librărie online, la un retailer gigant

Compania americană reprezintă un exemplu semnificativ despre cum se poate adapta un business cu succes la schimbările prin care trece comportamentul consumatorilor în online în ultimii ani. De la o simplă librărie online, Amazon și-a diversificat rapid gama de produse și servicii, extinzându-se pentru a deveni un gigant global de comerț electronic și servicii cloud.

Cum s-a adaptat Amazon? A oferit o experiență de cumpărare personalizată pentru utilizatori, pornind de la tehnologii de analiză a datelor capabile să ofere recomandări personalizate clienților. În plus, a integrat un serviciu pe bază de abonament care le oferă clienților acces la livrări gratuite și rapide: Amazon Prime. Formula a fost preluată cel puțin parțial și de eMAG în România (eMAG Genius).

Iată ce secrete stau în spatele unui branding de succes:

1. Analizăm audiența în profunzime

Pentru început, realizăm o analiză cât mai atentă și mai rafinată a audienței căreia se va adresa brandul tău, pentru a o înțelege cu adevărat. Cunoașterea nevoilor, preferințelor și comportamentului publicului tău ne va permite să dezvoltăm o identitate de brand cu care audiența țintă să rezoneze.

2. Numele brandului

Numele unei companii trebuie să fie suficient de interesant și de ușor de reținut astfel încât audiența să îl perceapă ca fiind atractiv. Dacă nu ai deja ceva stabilit, venim cu propuneri care să ți se potrivească. Cu cât numele brandului tău va fi mai interesant, cu atât acesta va rămâne mai mult în mintea publicului. Iar, combinat cu un slogan cât mai simplu și de impact, numele va oferi publicului indicii cu privire la personalitatea brandului tău și va îmbunătăți modul în care comunica acesta.

3. Valorile și misiunea brandului

Un brand puternic are o identitate bine definită, bazată pe valori și misiune clare, pe care le vom stabili împreună. Odată creionate, e important ca acestea să fie integrate în toate aspectele sub care brandul comunică, fie că vorbim despre site-ul web, mesajele de marketing sau chiar ambalajele produselor pe care le lansezi în piață, dacă este cazul. Cu cât comunicarea este mai omogenă din acest punct de vedere, cu atât imaginea brandului tău va fi mai consolidată.

Oamenii sunt atrași de povești, iar cu ajutorul storytelling-ului autentic putem adăuga o dimensiune umană brandului tău. Pe scurt, alegem să dezvoltăm și să împărtășim în mod sincer și transparent povestea din spatele afacerii tale, punând accent pe valorile și experiențele care au dus la crearea ei. În acest fel, publicul se va conecta mai ușor cu brandul tău.

4. Creăm o identitate vizuală coerentă

În continuare, pe baza unei strategii detaliate, dezvoltăm elementele vizuale ale brandului tău, cum ar fi logo-ul, culorile, fonturile sau anumite aspecte de design. Toate acestea îți vor ajuta brandul să se diferențieze față de concurență și îl vor face ușor de recunoscut în ochii publicului, în orice context. Ne asigurăm de fiecare dată că identitatea vizuală este una coerentă și atractivă, care să reflecte personalitatea brandului tău și cu care audiența ta să realizeze o conexiune emoțională.

5. Creionăm personalitatea brandului

Business-ul tău ar trebui să aibă întotdeauna și o față umană. În acest fel, gradul de încredere al audienței va crește, iar relația ta cu clienții va fi una autentică. Personalitatea brandului tău subliniază caracteristicile umane ale business-ului, influențând semnificativ modul în care potențialii tăi clienți interacționează cu acesta.

În această etapă stabilim tonul și stilul vocii brandului tău, dar și strategia de comunicare a acestuia în orice situație în care audiența intră în contact cu business-ul tău. Vorbim aici nu doar de mesajele de marketing, ci și de orice experiență pe care o are publicul în raport cu business-ul tău (Community Management, Customer Service, interacțiune face-to-face etc.).

6. Stabilim poziționarea brandului tău

Poziționarea brandului se referă la percepția generală asupra business-ului tău în industria sau pe segmentul de piață în care activezi. Pe scurt, are în vedere profilul exact al clienților pe care îi țintești, dar și modul în care brandul tău se raportează la competitori, dacă dorești să fii un expert în industrie sau să ocupi o altă poziție, dar și modul în care alegi să oferi valoare clienților. Poziționarea atentă a brandului tău dictează felul în care acesta va câștiga un loc în mintea consumatorilor ca fiind soluția cea mai bună pentru problemele lor.

7. O experiență pozitivă pentru client și pentru comunitate

Lucrurile nu se rezumă însă doar aici. Experiența clienților cu brandul tău va influența cu siguranță modul în care acesta este perceput pe termen lung. De aceea, e important să le oferi nu doar produse sau servicii de calitate, ci și o experiență întotdeauna pozitivă. Modul în care brandul tău comunică trebuie să se reflecte atât în timpul procesului de cumpărare, în oricare etapă a comunicării cu clienții, dar și atunci când vine vorba despre serviciile post-vânzare. Chiar și comunicarea în Social Media trebuie să păstreze tonul și stilul vocii brandului tău și să îi facă pe clienți să se simtă valorizați.

Brandul tău poate avea un impact mai puternic dacă alegi să te implici într-un mod pozitiv în comunitatea în care activezi. Implicarea în cauze sociale sau susținerea evenimentelor locale pot influența în bine percepția asupra brandului tău și te pot ajuta să construiești relații mai puternice cu publicul, să îți consolidezi reputația și să arăți că ești diferit.

Hai să pornim împreună în călătoria ta către un brand de succes! Contactează-ne!