Ai o companie mică sau te gândești că nu ai suficient timp pentru a-ți face simțită prezența pe rețelele sociale? Ar cam fi momentul să reconsideri această idee, deoarece în zilele noastre a fi vizibil și activ în social media nu mai reprezintă ceva opțional, ci o necesitate vitală pentru business-ul tău.
Societatea începe să funcționeze diferit. Vânzările online dețin o pondere tot mai mare, fiind estimate să crească cu circa 10% la nivel global în acest an. În plus, tot mai mulți membri din Generația Z, preferă să folosească Instagram, TikTok sau alte canale de social media în locul motoarelor clasice de căutare.
Având în vedere faptul că 59% din populația lumii utilizează social media, o prezență bună pe rețele sociale populare precum Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter sau TikTok te poate ajuta să îți creezi un brand recunoscut. Mai mult, îți va influența favorabil în ansamblu activitățile de marketing și îți va oferi, cu siguranță, multe oportunități de creștere a business-ului pe termen lung.
Iată 8 motive esențiale pentru care ar trebui să îți faci cât mai vizibilă afacerea în social media:
1. Vei construi un brand puternic
Pe platformele sociale, business-ul tău poate deveni cunoscut și ușor de identificat. Peste 60% dintre utilizatorii de Instagram descoperă branduri noi în această rețea socială, iar aproximativ 35% dintre cei care folosesc TikTok caută sau urmăresc companiile preferate.
A fi prezent în social media nu înseamnă însă doar awareness sau posibilitatea de a genera mai multe lead-uri. Cu o strategie bine pusă la punct, o imagine care să te definească și un ton al vocii adecvat, îți poți transforma brandul într-unul mai uman, mai autentic, cu valori bine trasate, fapt ce va spori încrederea comunității tale de pe rețelele sociale, cu efecte notabile în ceea ce privește vânzările.
Bineînțeles, postările și video-urile pe care le publici în social media trebuie să fie de calitate și în acord din punct de vedere vizual cu imaginea brandului tău. Activitatea ta pe platformele sociale contribuie astfel la construirea unui brand puternic și va întări ideea că business-ul tău este unul profesionist, de încredere, cu oameni dedicați în tot ceea ce fac.
În plus, dacă dorești să îți creezi imaginea de lider sau expert în domeniul tău de activitate, canalele de social media precum LinkedIn sau YouTube reprezintă opțiunea perfectă pentru tine.
2. Îți vei dezvolta business-ul
Social media te poate ajuta să îți crești afacerea în mod sustenabil și să ajungi mai ușor la potențialii clienți. Cu o strategie și un conținut de calitate, vei ținti o audiență mai mare și vei putea atrage mai mult trafic către site-ul companiei tale. Totodată, îți poți îndeplini și alte obiective de business cum ar fi lead-urile sau conversiile.
Prezența pe platformele de socializare îți permite să prospectezi mai eficient audiența și să afli ușor ce își doresc utilizatorii, comunicând cu potențialii tăi clienți pe mai multe niveluri. Ulterior, poți folosi aceste informații pentru a-ți dezvolta produsele și pentru a-ți rafina audiențele.
Din ce în ce mai mulți oameni sunt interesați să cumpere produse sau servicii direct de pe rețelele sociale, deoarece întreaga experiență de Social Commerce li se pare mai autentică și mai de încredere. Poți dezvolta o strategie de vânzări care să includă platforme de social media precum Facebook, Instagram sau TikTok. O pâlnie de vânzări special dedicată rețelelor sociale presupune mai puțini pași comparativ cu eCommerce-ul clasic și transformă cumpărarea într-o experiență socială apreciată de clienți.
De asemenea, poți încheia parteneriate cu microinfluenceri sau influenceri. Compania ta va deveni astfel mai cunoscută în social media și vei putea îndeplini mai ușor obiectivele de vânzări.
Este important să ții cont și de faptul că o activitate performantă în social media înseamnă și o comunitate în creștere, cu interese și dorințe similare. Printr-o strategie eficientă care pune accent pe încredere și autenticitate, dar și prin dedicare și interacțiune constantă și de bună calitate pe platformele sociale, vei reuși cu siguranță să aduni în jurul tău o astfel de comunitate. Vei beneficia în acest fel de awareness, dar și de recunoaștere din partea unor potențiali clienți, interesați de serviciile și produsele din industria în care activezi.
3. Vei crea conținut autentic și personalizat
O prezență activă în social media te ajută să promovezi propriul conținut, dar și să intri în contact cu idei noi. Nu ezita să ai un dialog sincer și autentic cu propria comunitate de pe rețelele sociale și ține cont de părerea ei atunci când creezi conținut. Cu cât acesta este mai interesant și de calitate, cu atât va deveni mai popular, iar unele postări sau video-uri au chiar potențialul de a deveni virale.
Dacă ai grijă să creezi materiale dedicate social media pe baza unor piloni de conținut care să reflecte interesele, dorințele și pasiunile audienței tale, postările tale vor câștiga cu siguranță în popularitate.
UGC, conținutul generat de utilizatori, devine tot mai apreciat. Oamenii au mai multă încredere în review-uri, imagini sau testimoniale autentice, realizate de clienți ai unui brand, decât în conținutul de marketing dezvoltat de companie, așa că ar trebui să ții cont că astfel de elemente pot influența semnificativ decizia de cumpărare.
4. Vei comunica eficient
Cei mai mulți utilizatori se așteaptă ca brandurile să comunice în social media și să facă acest lucru într-un mod onest. O prezență activă pe rețelele sociale te va ajuta să ai un dialog mai eficient cu membrii comunității tale sau cu potențialii clienți, să gestionezi profesionist review-urile negative și să controlezi mai ușor o eventuală criză.
Îți vei putea gestiona cu atenție reputația, construind o relație de durată cu clienții tăi, vei putea păstra legătura cu ei într-un mod autentic și ai posibilitatea de a face inclusiv recrutări de pe rețelele sociale pentru job-urile din compania ta.
Poți face chiar și PR pe platformele de social media, diseminând mesaje importante din partea business-ului tău. LinkedIn este rețeaua cea mai potrivită pentru a-ți amplifica activitățile de PR într-un mod inteligent. Este indicat să folosești această platformă inclusiv pentru comunicate de presă sau pentru a te lăuda puțin cu ce proiecte de CSR ai mai făcut în ultimul timp.
5. Înveți mai ușor despre clienți și competitori
Dacă alegi să fii prezent pe rețelele sociale, vei avea ocazia să înveți mai multe despre ceea ce își doresc clienții tăi. Vei putea să ții pasul cu concurența, să îți dezvolți un brand mai ușor de identificat în industria sau în domeniul în care activează business-ul tău și să concurezi cu companii mai mari, chiar dacă ai un buget relativ mic de marketing. Prezența în social media te va ajuta să înveți permanent despre industria ta și să afli în timp util ce proiecte au business-urile concurente.
6. Marketing și advertising performant
Social media îți oferă multe oportunități de dezvoltare și în ceea ce privește marketingul. Întreaga ta strategie de marketing va fi influențată de prezența pe rețelele sociale, chiar și în cazul în care modul tău preponderent de comunicare este B2B. Iar rezultatele unor campanii istețe nu vor întârzia să apară. De asemenea, social media reprezintă locul perfect pentru a testa strategii și conținut scurt și pentru a le ajusta rapid, fără costuri semnificative.
Chiar dacă nu ai un buget de marketing foarte mare, poți apela la o agenție de marketing digital care să te ajute să dezvolți campanii Pay Per Click mai puțin costisitoare, fie că ai o strategie de brand sau îți dorești pur și simplu să diseminezi un anumit tip de conținut. Add-urile din social media pot ținti audiențe foarte rafinate, cu rezultate care îți vor depăși cu siguranță așteptările. În plus, instrumente precum Facebook Pixel te pot ajuta să dezvolți campanii de retargeting pentru clienții nehotărâți care au vizitat la un moment dat site-ul companiei tale.
7. Vei fi mai ușor de găsit
O prezență activă în Social Media te ajută să devii mai vizibil și pe motoarele de căutare. Ai grijă să realizezi conținut optimizat SEO pentru platformele sociale, iar potențialii clienți te vor găsi mai rapid pe Google.
Nu uita să creezi o legătură clară între paginile de pe rețelele sociale și compania ta. Ar trebui să afișezi vizibil link-ul către site-ul business-ului tău, adresa fizică și, dacă consideri util acest lucru, chiar programul de funcționare. O altă idee la fel de bună poate fi și aceea de a crea un feed cu postări din Instagram pe site-ul companiei tale.
Tot mai mulți oameni folosesc platforme de socializare precum TikTok sau Instagram pentru a căuta review-uri, servicii, locuri sau branduri, așa cum făceau în trecut pe motoarele clasice de căutare. Dacă ai o strategie bună, social media te poate ajuta să ieși în evidență și să fii mai ușor de identificat, chiar dacă afacerea ta este una locală.
8. Obții date foarte utile
Rapoartele detaliate furnizate de Facebook, Instagram sau Google Analytics te pot ajuta să ai acces la date importante despre business-ul tău, despre clienți și despre ce proiecte au nevoie de ajustări.
De asemenea, poți folosi aceste informații pentru a-ți da seama dacă ROI-ul este în ordine, sau dacă rentabilitatea investiției în ceea ce privește anumite proiecte nu este una suficient de bună. În acest sens, tag-urile UTM, spre exemplu, reprezintă un instrument util și îți vor permite să afli exact de unde vine traficul pe site-ul companiei tale.
Sună interesant? Ce trebuie să reții este că toate aceste avantaje care vin la pachet cu o prezență activă și bine conturată în social media sunt mult mai ușor de obținut dacă ai alături de tine un partener de încredere care să te ghideze în lumea marketingului online.
Web Ventures este o echipă cu ADN digital, așa că dacă ai întrebări sau curiozități, nu ezita să ne contactezi!