Captarea de lead-uri în 2024: Ce elemente esențiale ar trebui să conțină site-ul tău pentru a crește conversiile?

daria.finica12 februarie 2024

Mediul online este plin de oportunități pe care le poți folosi pentru a-ți crește conversiile sau vânzările. Ai însă nevoie de o strategie bine pusă la punct pentru a obține lead-urile de calitate pe care ți le dorești și pentru a depăși concurența acerbă.

Cum îți poți asigura un flux relativ constant de clienți sau potențiali clienți cu ajutorul unui website bine realizat și structurat? Există câteva strategii care și-au dovedit eficiența și pe care dorim să ți le împărtășim în acest articol.

Dorești să optimizezi site-ul afacerii tale sau să îl creezi de la zero? Echipa noastră de Web Development îți va fi alături!

Capacitatea unui website de a capta și transforma în mod constant vizitatorii în lead-uri de calitate este esențială pentru supraviețuirea și succesul afacerii tale. E important să ai o abordare proactivă în ceea ce privește obținerea de lead-uri și să transformi website-ul business-ului tău într-un magnet puternic de conversii care să le atragă ușor atenția vizitatorilor și să transforme interacțiunea cu aceștia într-o oportunitate de a realiza o vânzare.

Iată câteva cifre interesante care te vor ajuta să îți faci o imagine clară despre importanța generării de lead-uri de calitate:

  • 80% dintre ei consideră că automatizarea unor fluxuri de marketing va aduce mai multe lead-uri și conversii
  • 68% dintre afacerile B2B folosesc landing page-uri strategice pentru a obține lead-uri
  • 63% dintre lead-urile care intră în contact cu business-ul tău nu vor face o achiziție cel puțin în următoarele 3 luni
  • În medie, 79% dintre lead-uri nu vor face niciodată o achiziție
  • 37% dintre marketeri susțin că generarea de lead-uri de calitate reprezintă cea mai mare provocare 

Ce reprezintă lead-urile?

Am tot discutat despre lead-uri, însă ce reprezintă ele mai exact? Un lead este o persoană sau o companie care a intrat în contact cu produsele sau serviciile tale și care și-a manifestat interesul față de acestea. Captarea de lead-uri de calitate reprezintă un element crucial al strategiilor de marketing și de vânzări, oferind oportunități de a dezvolta și îmbunătăți relațiile cu acești potențiali clienți.

Lead-urile pot proveni din diverse surse, cum ar fi formularele de pe site-ul business-ului tău, dar și campanii de advertising online, evenimente de marketing, webinarii etc. Pe scurt, orice activitate de marketing care stârnește interesul și transformă o parte din audiență în potențiali clienți.

Ce înseamnă un lead de calitate?

Un astfel de lead are un potențial mult mai ridicat de a realiza o achiziție și de a se transforma într-un client. Caracteristicile unui lead de calitate pot varia în funcție de industrie și de obiectivele specifice ale afacerii tale. 

În general, un astfel de lead se caracterizează prin:

  • Interes semnificativ: Lead-ul a manifestat un interes concret și semnificativ față de produsele sau serviciile tale, fie prin completarea unui formular online, fie prin descărcarea unui anumit tip de conținut sau prin participarea la acțiunile business-ului tău.
  • Corespunde profilului clienților tăi: Lead-ul se încadrează în grupul țintă al afacerii tale. 
  • A oferit date de contact corecte: Informațiile de contact furnizate de lead sunt valide și corecte, astfel încât puteți comunica eficient.
  • Intenție de cumpărare: Un lead de calitate manifestă o intenție serioasă de a face o achiziție.
  • Potențial de conversie în client: Prezintă caracteristici care indică faptul că are potențialul de a deveni client, pe baza nevoilor sale specifice, dar și ținând cont de bugetul și de istoricul său de cumpărare.

Ce reprezintă conversiile?

O conversie se referă la momentul în care un lead acționează în sensul pe care ni-l dorim – descarcă un document, își lasă datele de contact prin completarea unui formular, solicită un demo sau realizează o achiziție. Conversiile vizează transformarea unei acțiuni dorite într-o acțiune reală și pot varia în funcție de obiectivele specifice ale unei campanii sau afaceri. 

Cele mai frecvente tipuri de conversii includ:

  • Conversii realizate pe un site web: Pot însemna transformarea unui vizitator într-un client prin finalizarea unei achiziții online, completarea unui formular de contact sau abonarea la un newsletter, spre exemplu.
  • Conversii în advertising online: Se referă la transformarea unui click pe un anunț sponsorizat din Google, Facebook sau orice altă platformă în cadrul căreia se pot realiza campanii de advertising într-o acțiune pe care ne-o dorim – o achiziție sau simpla completare a unui formular.
  • Conversii în Social Media: Pot implica transformarea unui utilizator de rețele sociale într-un client sau obținerea oricărei alte acțiuni cum ar fi participarea la o campanie.
  • Conversii în eMail marketing: Atunci când beneficiarii campaniilor tale de eMail marketing fac acțiunile pe care ți le dorești.

De ce e important să ai un website optimizat pentru captare de lead-uri de calitate?

Optimizarea corectă a website-ului tău pentru generarea de lead-uri este crucială, mai ales în condițiile în care mediul online este din ce în ce mai competitiv. Iată câteva motive:

  • Generează oportunități de vânzare: Un website optimizat funcționează ca o sursă constantă de potențiali clienți.
  • Conversie eficientă a vizitatorilor: Le poți oferi vizitatorilor site-ului tău o experiență cât mai bună, încurajându-i să își lase datele de contact sau să încheie o achiziție. O structură bine gândită a website-ului și formulare ușor de completat pot îmbunătăți semnificativ ratele de conversie.
  • Poți construi o bază de date valoroasă: Fiecare lead generat reprezintă un nou membru valoros în baza ta de date.
  • O experiență personalizată pentru utilizatori: Cu ajutorul informațiilor furnizate de lead-uri, poți personaliza conținutul și experiența acestora.
  • Poți deveni o autoritate în industria ta: Un site optimizat pentru generarea de lead-uri transmite încredere și profesionalism. În timp, business-ul tău va avea o autoritate mai mare în industria în care activează și își va consolida poziția pe piață.

Autoteile - website optimizat pentru captare de lead-uri și campanii PPC axate pe conversii

Iată ce rezultate interesante am obținut pentru Autoteile, un client de-al nostru specializat în vânzarea de cauciucuri și jante, combinând avantajele unui website optimizat pentru generarea de lead-uri, cu modificări inteligente în ceea ce privește strategia de prețuri a companiei și campanii PPC de finețe, axate pe conversii și awareness.

Poți afla din acest studiu de caz cum am reușit să creștem vânzările clientului cu 110%, în contextul unui buget de Performance Marketing cu 20% mai redus.

Cum am optimizat semnificativ experiența clienților pe site-ul Ivatherm

Un alt exemplu care arată ce rezultate promițătoare se pot obține cu un site optimizat inteligent pentru generarea de lead-uri și conversii de calitate este cel al clientului nostru Ivatherm.

Echipa noastră de Web Development a venit cu soluții inovatoare pentru a oferi Ivatherm cele mai noi instrumente de eCommerce și Social Commerce, dar și o viteză de încărcare aproape instantanee, în contextul în care site-ul avea numeroase elemente grafice. Descoperă pe larg în acest studiu de caz cum am procedat!

Iată ce elemente cheie îți pot transforma site-ul într-un adevărat motor de generare de lead-uri!

1. Un design responsive și atractiv

În prezent, utilizatorii au exigențe înalte atât în ceea ce privește design-ul unui website, cât și viteza sa de încărcare. În cazul în care site-ul tău nu se încarcă suficient de repede, în cel mult câteva secunde, aceștia își vor pierde ușor interesul și vor căuta în altă parte. Mai mult, majoritatea utilizatorilor navighează de pe dispozitive mobile (smartphone sau tabletă). Așa că un design responsive, care să arate și să se manifeste bine de pe orice dispozitiv, este esențial. Noi ne asigurăm că website-ul tău se adaptează perfect la toate dispozitivele și le va oferi vizitatorilor o experiență plăcută și coerentă, indiferent de dimensiunea ecranului.

Un website optimizat pentru captarea de lead-uri presupune secțiuni și conținut care să ghideze utilizatorii prin toate etapele pâlniei de vânzări: de la stârnirea interesului, până la decizia de cumpărare și achiziția propriu-zisă: pagini cu informații generale, landing page-uri specifice, blog, formulare, documente cu informații detaliate, zone în care utilizatorii pot solicita demo-uri etc. The sky is the limit, bineînțeles, în funcție de bugetul pe care dorești să îl investești într-un site de calitate.

2. Landing page-uri personalizate

Construirea de Landing page-uri personalizate pentru diferitele campanii de marketing este esențială pentru a obține lead-uri de calitate. Noi ne asigurăm că întreg conținutul paginilor este relevant și captivant, cu mesaje Call-to-Action (CTA) clare și convingătoare, care să încurajeze vizitatorii să realizeze acțiunile pe care ți le dorești.

3. Formulare de captare a lead-urilor simplificate

Formularele reprezintă cel mai frecvent utilizate instrumente prin care poți obține informații de contact de la utilizatorii site-ului tău. Simplificarea acestor formulare este crucială pentru a asigura o eficiență cât mai bună a lor. Experții noștri se asigură că ele solicită doar informațiile esențiale și că întreg procesul de completare este unul rapid și intuitiv. De asemenea, folosim design-ul pentru a evidenția importanța completării formularelor și chiar pentru a oferi avantaje vizibile utilizatorilor care îl completează.

4. Conținut autentic, relevant și valoros

Un conținut de calitate atrage vizitatorii și îi încurajează să meargă mai departe și să parcurgă etapele pâlniei de vânzare. Aceștia îți pot oferi informațiile de contact sau pot chiar să încheie o achiziție online. Îți punem la dispoziție conținut valoros, autentic și relevant pentru publicul tău țintă, care să vină în întâmpinarea nevoilor și întrebărilor audienței. În plus, elementele multimedia precum imaginile atractive, infograficele și video-urile vor transforma experiența de navigare a vizitatorilor într-una mult mai interesantă.

5. Testimoniale și recenzii

Încrederea și onestitatea reprezintă elemente cheie în procesul de captare a lead-urilor de calitate. Conținutul creat de utilizatori (UGC) ce include testimoniale sau recenzii de la clienții mulțumiți poate demonstra credibilitatea și calitatea produselor sau serviciilor tale. Potențialii tăi clienți vor fi mai dispuși să își ofere informațiile de contact dacă au încredere în afacerea ta, iar noi avem la dispoziție diverse instrumente pentru a crește nivelul de awareness și încredere: conținutul relevant, testimoniale reale pe website și, în afara website-ului, campanii de awareness sponsorizate (advertising), campanii organice în Social Media sau campanii de eMail marketing.

6. Retargeting

Folosim diferite strategii de retargeting pentru a aduce înapoi vizitatorii pe site-ul tău. Astfel de strategii sunt extrem de eficiente deoarece presupun mai puțin efort de convingere față de persoane care s-au arătat la un moment dat interesate de business-ul tău, comparativ cu efortul necesar pentru a obține mereu clienți noi. Prin anunțuri personalizate sau oferte speciale îi putem convinge să îți devină clienți și chiar să facă achiziții recurente.

Îți dorești și tu un site optimizat pentru generarea de lead-uri de calitate sau ai întrebări pe această temă? Contactează-ne!